Gå til innhold

Male gulv


monkeyhub

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har et klikk-parkett gulv i entreen som eg ikkje synes er så veldig fint (det er lyst, nesten kvitt med rosa spetter i). Desverre så er gulvet temmelig heilt og fint, og ikkje så veldig gammelt. Tror de som har lagt det bare hadde en litt annen smak enn meg... :skratte:

Lurer på om gulvet rett og slett kan males? Siden det er så helt og fint så er det jo synd å legge helt nytt. Overflaten er litt plastikkaktig, så det vil muligens bli vanskelig å få malingen til å henge?

Noen som har forsøkt og har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Overflaten er litt plastikkaktig, så det vil muligens bli vanskelig å få malingen til å henge?

Da er det laminat og ikke parkett.

Jeg hadde nok tatt sjansen å male laminaten, for går det skeis så er det bare å kaste den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig..mente laminat! Går litt i surr for meg her, mye oppussing på gang:)

Kan sikkert spørre i butikken hvilken type maling som egner seg for sånt, og så får eg bare gå i gang og prøvemale en flekk! Blir det ikkje bra så får eg heller bytte hele gulvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

om du prøvemaler en flekk så må du vel bytte gulvet uansett? eller skal du ha teppe over... det går nok fint å male, men er ikke sikkert det holder i evigheter.. antagelig må du vaske grundig med salmiakk, pusse godt ned, og bruke heftgrunn før du maler over. men jeg er ingen ekspert. prøv å regne litt på kostnader og tiden du bruker, tror det er ganske dyrt for den grunningen,kanskje er det like greit å legge nytt gulv først som sist,om det ikke er mange kvadratmeterne det er snakk om er det ikke sikkert det blir så dyrt. Kanskje må gulvet byttes snart uansett etter at du har malt. men hør i malebutikken du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
om du prøvemaler en flekk så må du vel bytte gulvet uansett? eller skal du ha teppe over... det går nok fint å male, men er ikke sikkert det holder i evigheter.. antagelig må du vaske grundig med salmiakk, pusse godt ned, og bruke heftgrunn før du maler over. men jeg er ingen ekspert. prøv å regne litt på kostnader og tiden du bruker, tror det er ganske dyrt for den grunningen,kanskje er det like greit å legge nytt gulv først som sist,om det ikke er mange kvadratmeterne det er snakk om er det ikke sikkert det blir så dyrt. Kanskje må gulvet byttes snart uansett etter at du har malt. men hør i malebutikken du

male laminatgulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...