BlackBerry Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Hva slags mat pleier dere å handle i sverige? Tenker da både på mat som er billigere, og produkter om ikke finnes her i norge.
Reveal Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 På siste tur til sverige kom vi hjem med; Strutsemedaljonger (anbefales på det varmeste!!!) Bisonkjøtt Rype (høstjegeren fikk en fugl for lite) Andebryst (Har ikke prøvd alt enda)
Markjordbær Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Jeg pleier å kjøpe frossen hakket løk. Ikke stekt. De er geniale.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Vi drar på "harrytur" ca 1 gang i mnd. Men så røyker vi begge to så vi "tjener inn turen" bare på røyk kjøp. Beacon går det mye av for oss. Hiver de i frysen Svinecnitzel er mannen min sin favoritt. Kyllingfileet går det og mye av her. Kjøttboller (de små runde) er ungenes favoritt. Karbonadedeig går det og mye av her til tako, pastaretter og lasagne. Pomme frites kjøper vi og,, mest pga de store posene. Ellers kan jeg tipse om de store boksene med krydder "santa maria" er billig. Har ikke sett slike i norge. Hele mitt skap er fylt med slike. Tako krydder i melkekartong er veldig kjekt (har ikke sett dette i norge heller) Kidnibønner som er kjekke i små bokser og prisen ok. Hmm.. vet det er mer men kom ikke på mer i farta.
Gjest Bond Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Det vi kjøper ofte er: * fullkornspasta (billigere enn i Norge) * honning * diverse krydder (som oftest en del billigere) * Anton Berg sjokolade * grønne bønner (haricot vert, store pakker - mye billigere enn i Norge) * cider * diverse kjøtt (kjøper som oftest kyllingfile, kyllingbein/lår, noe mørbrad, noe svinefile, men også hjort og lignende + karbonadedeig) * hermetiske ting (prisforskjellen er nok ikke så stor, men tar man en større handel, er det greit å få det gjort og ha litt ekstra hjemme) * salteagurk (skikkelig salt, ikke sånn sukkerlake som i Norge) * ost (ikke nødvengigvis billigere, men like greit) * juice (de har en god tropical juice som jeg liker, ikke mye billigere enn i Norge, men jeg liker smaken) og litt smågodt av og til...
GodsChild Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Vi pleier aa kjoepe: YogiTea (billigere enn i Norge) Krydder Provamel soyamelk (billigere) Moerk sjokolade Sjokoladetroefler Oekologisk yoghurt naturell Diverse kjoett Knekkebroed Kaffe Peanoettsmoer Honning Div. oekologiske produkter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå