Gå til innhold

ang. brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg har veldig lyst på Agape 1060-kjole, selv om jeg vet at den blir mer og mer populær.

Den var jo fjorårets modell, så den går sikkert ut av produksjon snart.

'Jeg skal ikke gifte meg før om to år, er det dumt å begynne å prøve og kanskje kjøpe nå?

Er så innmari masse fine kjoler der ute, så jeg kommer sikkert til å bestemme og ombestemme meg 100 ganger, så kanskje det er like greit å bare kjøpe? Eller? :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, vent for all del så lenge det er to år igjen. Kroppen din kan bl.a. endre seg på de to årene. Tilbudet av brudekjoler er nå så stort, og netthandel fra andre land så enkelt, at du helt sikkert vil finne en kjole du synes er like fin når det nærmer seg.

Skrevet

Kinkig det der... Det kommer jo an på mye rart -om du er 100 % sikker på at det er akkurat den kjolen du ønsker deg (ikke bare nå, men om 2 år), og om den er tilpassbar så du vet at den vil passe om kroppen skulle forandre seg litt frem mot bryllupet. Det er jo mye som kan forandre seg både med smak og med kropp.

Jeg kjøpte faktisk min kjole 1,5 år før bryllupet. Nå når bryllupet faktisk nærmer seg er jeg stadig like fornøyd. Men jeg var absolutt sikker på at det var drømmekjolen min og takk gud for at jeg kjøpte den -for nå har den gått ut av produksjon og er veldig vanskelig å oppdrive... Det var forøvrig vanskelig den gangen også, så det var vel derfor jeg slo til umiddelbart når jeg endelig fant den i Sverige. Den snører forøvrig fra 34-40 med korsett. Tror nok ikke jeg hadde kjøpt den så tidlig hvis jeg var avhengig av at den måtte sitte akkurat etter knapper eller lignende.

Agape sin kjole 1060 er forøvrig veldig nydelig da. Men -jeg har sett iallefall flere som selger den brukt fra tid til annen, så det burde ikke være noen krise å få tak på den foreløpig. Kanskje du kan høre med agape hvor lenge de har tenkt å ha den ikke. Det er ikke sånn at de uten videre forkaster alle sine tidligere modeller heller...

Lykke til med valget iallefall... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er det denne?

http://www.agape-brud.no/images/893.jpg

Se på de ermene. Det må da være utrolig irriterende å ha dem hengende å slenge sånn. De legger seg i sausen under middagen og kommer i klem mellom dopapiret og noe helt annet når du tørker deg bak.

Kjolen ahr et enkelt snitt, og vil være veldig enkel å sy. Hvis du fremdeles vil ha en sånn når det nærmer seg bryllupet, så vil det ikke være noe problem med å få sydd en som passer til deg.

Uff jeg synes avslutningen på de ermene er så grusom.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Ja, det var den jeg mente og jeg liker den. Har faktisk kikket litt rundt i dag og funnet andre og mye billigere alternativ, men mange av dem har slike ermer, jeg synes det er pent. De er ihvertfall ikke noe styggere en folk som bærer slepene sine over armen hele kvelden fordi de ikke vet hvordan de skal heise dem opp. Det er mange triks man har for å redde unna både ermer, slør, slep og kjole, hvis man bare bruker dem :)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det var den jeg mente og jeg liker den. Har faktisk kikket litt rundt i dag og funnet andre og mye billigere alternativ, men mange av dem har slike ermer, jeg synes det er pent. De er ihvertfall ikke noe styggere en folk som bærer slepene sine over armen hele kvelden fordi de ikke vet hvordan de skal heise dem opp. Det er mange triks man har for å redde unna både ermer, slør, slep og kjole, hvis man bare bruker dem :)

Ja takk, til tipsene! :gjeiper:

Gjest Gjest_PIa_*
Skrevet
Jeg har veldig lyst på Agape 1060-kjole, selv om jeg vet at den blir mer og mer populær.

Den var jo fjorårets modell, så den går sikkert ut av produksjon snart.

'Jeg skal ikke gifte meg før om to år, er det dumt å begynne å prøve og kanskje kjøpe nå?

Er så innmari masse fine kjoler der ute, så jeg kommer sikkert til å bestemme og ombestemme meg 100 ganger, så kanskje det er like greit å bare kjøpe? Eller? :sjenert:

Hei!

Bare et lite tips...

Den kjolen hadde de også i 2007 kolleksjonen sin. Så da er det vel 3 året de har den i butikken nå....

Gjest Papirkurven
Skrevet

Gjør som damene gjorde i middelalderen.

Når man spiser passer man på at bordkanten holder ermene tilbake.

På do: brett opp ermene, snurr sløret rundt den ene arma og vreng underskjørtet opp slik at skjørtet ikke er i veien...eller ta med kammerpiken/forloveren :)

Ellers skal man bare være pen og la andre passe på at man forblir det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...