Gå til innhold

pus skal ha kattunger


NoAngel

Anbefalte innlegg

ble annbefalt av dyrlegen å ha et kull før hun ble sterelisert. Så når ungene er 9 uker blir hun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ble annbefalt av dyrlegen å ha et kull før hun ble sterelisert. Så når ungene er 9 uker blir hun det.

Isj, er så skuffet over at dyrleger fortsatt anbefaller det der. Når hun har løpetid og får kattunger er hun blitt voksen (og veldig mange voksne hunnkatter er sære) mens om man tar hun før det skjer vil hun som oftest beholde noe av kattunge atferden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble annbefalt av dyrlegen å ha et kull før hun ble sterelisert. Så når ungene er 9 uker blir hun det.

Jøssenavn...finnes det enda slike veterinærer???

Mulig det er en gammel kudoktor?

En veterinær skal oppfordre folk til kastrering av kattene sine, ikke anbefale kull...

Trodde denslags var "ute" for lenge siden. jeg er sjokkert :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ja etter å ha blitt medlem her har jeg funnet ut at det er avleggs jeg også. men desverre så viste jeg ikke om det, men angrer ikke på at jeg har fått de nå da :) nå er de her og er 5 nydelige nøster. jeg skal beholde 2 av jentene og de blir sterelisert før de er 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fikk jeg og beskjed om... pga kreft sa hun...

mindre fare for kreft etter kull-...

dumt om de sier det når det ikke stemmer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her driver dyrebeskyttelsen, de fleste av landets veterinærer, og de som driver aktivt med katt og oppfordrer folk til å kastrere kosekattene sine fordi det finnes så alt for mange løskatter rundtomkring i Norge, og så er det et par veterinærer som oppfordrer folk å ha kattunger på katten sin...

Skammelig!!

De burde virkelig ha revurdert sin smådyrspraksis...

Selfølgelig hører og stoler man på veterinæren sin, han skal jo være en utdannet fagperson- en som vet bedre enn andre, og det er jo skremmende når de rådene man får ikke stemmer overens med det som virkelig er fakta...

Det at katten må ha et kull før den kastreres er bare en myte, det at katter ikke kan kastreres før de er ett år gamle er også en myte.

Tenk om du ikke ville ha kattunger?

Hva om man ikke får gitt dem bort/ solgt dem?

Kanskje beholder man en sønn, som etterhvert blir fertil og parrer mora si...

Det er travelt å fø opp et kull. Kattungene krever sitt når det gjelder sosialisering, og kanskje er det noen av dem som trenger litt ekstra hjelp på veien?

Jeg må iallefall ta meg fri fra jobb en time hver dag for å håndmate en av mine kattunger...Hvor mange sjefer er det som tillater det?

Kattunger er kanskje søte når de er 3-4 uker gamle og fremdeles holder seg i kassen sin, men når 6 stk viltre kattunger på 10-11 uker løper rundt i beina dine, klatrer i gardinene, klorer opp sofaen, går på kjøkkenbordet osv...er det kanskje ikke så gøy med kattunger lengre for noen.

Kos deg med kattungene du, det er ei herlig tid, selv om det er spinn hakkende travelt!

Håper du finner gode og varige hjem til alle sammen (vær kritisk!!)

Husk at kattungene ikke er leveringsklare før de har fylt 12 uker! :)

Endret av spezitas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er det nå egentlig det?

Det er jo nettopp slikt kattehold som gjør at det flommer over av kattunger som ingen egentlig ønsker. At hun har fått avsettning på dem er jo flott, men det forsvarer likevel ikke et slikt uansvarlig kattehold. Det at svært mange ser på katten som verdiløs må jo være et kjempeproblem for dere som har katt. Dette er et eksempel på hvorfor det er slik.

Jeg syntes bare at ikke folk trenger å være så veldig kvasse i det de skriver som svar! Går jo an å skrive ting på en grei måte oxo.

Hvis du leser "min" tråd om sertifikat på dyr, vil du nok forstå at jeg er smertefullt klar over hvor mange katter det er "til overs" her til landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Av og til innom...

Det må da gå an å stille et spørsmål om kattunger uten å få huden full om uansvarlig kattehold og det som verre er!

Har sett denne tendensen her tidligere. Går det ikke an å svare på et enkelt spørmål uten å begynne å sjikanere?

Spar sterliliseringsdebatten til tråder som handler om dette.

Kos deg med kattungene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det nå egentlig det?

Det er jo nettopp slikt kattehold som gjør at det flommer over av kattunger som ingen egentlig ønsker. At hun har fått avsettning på dem er jo flott, men det forsvarer likevel ikke et slikt uansvarlig kattehold. Det at svært mange ser på katten som verdiløs må jo være et kjempeproblem for dere som har katt. Dette er et eksempel på hvorfor det er slik.

Ene katten jeg hadde fikk p-piller fram til vi hadde råd til å sterilisere henne. Da vi skulle sterilisere fikk vi beskjed om at ho var full av kattunger. Vi valgte faktisk å avlive disse kattungene og så sterilisere.

Det jeg vil fram til er at ikke alltid like enkelt å vite om katten er drektig eller ei. Spes ikke i vårt tilfelle der katten må ha spydd opp igjen pillene vi gav.

Håper t.s. velger å sterilisere så fort kattungene er ute og veterinæren mener det er forsvarlig. Kjempeflott at kattungene alt er lovet bort! Håper du tipser nye eiere om å kastrere/sterilisere så fort kattungene er gamle nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
ble annbefalt av dyrlegen å ha et kull før hun ble sterelisert. Så når ungene er 9 uker blir hun det.
min å :skravle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...