AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1961 Del Skrevet 27. desember 2015 Var på julebesøk hos tante og onkel i går, sammen med min familie, og noen kusiner og fettere. Vi fikk både ribbe til middag, brus, og kake til dessert. I tillegg stod det chips på bordet dems som var til oss alle. Derfor reagerte jeg da jeg så at den ene kusinen min hadde med seg sitt eget smågodt/julegodt!! Hun har ikke noen allergier/matintoleranse.. Det virket rett og slett som om hun ville sikre seg, og tok med sitt eget julegodt! Og dele - det gjorde hun ikke! Satt bare i sofaen med smågodtposen sin, mens vi andre forsynte oss av det som var felles. Ingen sa noe, men jeg fikk litt vondt av tanten og onkelen min, for når folk har med seg snacks kan det jo på et vis indikere at det ikke er nok mat der man er, noe det absolutt var! Er dette gnitent, eller innafor? Anonymkode: 7b923...00f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresiafrex Skrevet 27. desember 2015 #1962 Del Skrevet 27. desember 2015 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på julebesøk hos tante og onkel i går, sammen med min familie, og noen kusiner og fettere. Vi fikk både ribbe til middag, brus, og kake til dessert. I tillegg stod det chips på bordet dems som var til oss alle. Derfor reagerte jeg da jeg så at den ene kusinen min hadde med seg sitt eget smågodt/julegodt!! Hun har ikke noen allergier/matintoleranse.. Det virket rett og slett som om hun ville sikre seg, og tok med sitt eget julegodt! Og dele - det gjorde hun ikke! Satt bare i sofaen med smågodtposen sin, mens vi andre forsynte oss av det som var felles. Ingen sa noe, men jeg fikk litt vondt av tanten og onkelen min, for når folk har med seg snacks kan det jo på et vis indikere at det ikke er nok mat der man er, noe det absolutt var! Er dette gnitent, eller innafor? Anonymkode: 7b923...00f Det der er bare merkelig spør du meg! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Djungelvrål Skrevet 27. desember 2015 Populært innlegg #1963 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Hva?? Hadde hun godtesnop i veska si?? Endret 27. desember 2015 av DreamOn 114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 Populært innlegg #1964 Del Skrevet 27. desember 2015 Har en tante og onkel som flyttet til en annen kant av landet, og som kommer "hjem" ca hvert tredje år. Sist de var her bodde de en uke hos foreldrene mine, lånte bil, ble kjørt rundt til alle mulige steder de ville "se igjen", fikk full bevertning hos mine foreldre hele uken, var på besøk hos oss nieser/nevøer, ble tatt med på opplevelser, kort sagt fikk all inclusive hele uken. Så skulle mine foreldre i en rund dag i samme by som tante og onkel bor i, de ringte og sa hvilken helg de kom og at det skulle bli kjekt å treffes igjen. Ingen tilbud om overnatting (de har diger enebolig og god plass), ingen invitasjon til middag eller kaffe, rett og slett null respons. Endre med at foreldrene mine bodde en helg på hotell uten å se tante og onkel til så mye som en kaffekopp, de ga rett og slett ingen respons på at slekten kom på besøk. Gnitent, utakknemlig og ganske uhøflig syns jeg, for ikke å nevne hvor dårlig behandlet og lite verdt mor og far følte seg. Anonymkode: f4c1a...0bd 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1965 Del Skrevet 27. desember 2015 Den Monday, December 21, 2015 at 10.22, AnonymBruker skrev: Jeg fikk et upersonlig brev fra øverste sjef i kjeden og en nødladet til telefonen. Skal vi bytte julegave? Anonymkode: a7b85...5d5 Vi fikk en mail der sjefen ønska oss god jul... Jeg hadde satt pris på å i alle fall få ett eller annet, hva det er er mindre viktig. Samme sjefen gir spinndyre julegaver til de i ledergruppe, og er selv ekspert på å bruke penger. Han kom kjørende til allmøte tidligere i år i en brenn ny Maserati. Folk ble stående og kikke på bilen, han kommer ut av den, gliser, og sier at "jeg lever jo bare en gang, det er viktig å unne seg gode ting her i livet". Så går han inn på allmøte, og ber siden fagforeningen om å godta et nulloppgjør (selv om bedriften går så det suser) med begrunnelsen at det er "viktig at bedriften går foran som et godt eksempel når det gjelder moderasjon i disse vanskelige økonomiske tider". Vi er ikke i oljebransjen, og firmaet har mer og mer overskudd for hvert år som går... Anonymkode: bd5f2...079 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skinnjakke Skrevet 28. desember 2015 #1966 Del Skrevet 28. desember 2015 Folk som slutter å røyke... Sine egne sigaretter. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 30. desember 2015 #1967 Del Skrevet 30. desember 2015 Haha, ler så jeg griner av denne tråden! Da jeg var 18 år ble jeg kjent med ei jente gjennom en venninne. Denne jenta var veldig morsom og vi kom godt ovrens. Et par uker senere spør hun om vi skal dra på fest sammen. Vi avtaler å gå til noen felles venner. Da vi kommer på festen har hun med seg én rusbrus og sier til meg at hun ikke rakk ølsalget. Greit nok, hun kunne bomme drikke av meg. Men når dette gjentok seg både to og tre ganger sa jeg at jeg ikke hadde råd til å sponse fylla for henne annehver helg. Merkelig nok rakk hun ølsalget etter dette! Samme jente hadde heller aldri inngangspenger på byen. Stedet vi skulle på tok ikke kort i inngangen, så jeg passet alltid på å kun ha inngangspenger til meg selv. Da gikk hun og tigde penger av folk som sto i kø! Det var noen som syns dette var veldig festlig og kastet pener på bakken som hun løp bort og plukket opp. Vi er ikke venner lenger. En annen venninne var alltid gratispassasjer da vi andre i gjengen fikk lappen. Men når hun selv fikk lappen og bil måtte vi betale en god del i bensinpenger. Hun syns det var så kjipt at vi aldri ville sitte på med henne lenger Vi var på hyttetur sammen en gang med henne og jeg la ut for maten. Da vi skulle dele regninga var alle enige at vi skulle dele på antall personer, men det ville ikke hun for hun hadde nemdlig ikke spist dip... Det var snakk om rundt 1500kr delt på 7 personer. Så hun dro frem kalkulator på mobilen og begynte å regne ut hvor mye hun skulle betale. Samme jente skulle være sjåfør en helg i russebilen. Da skulle hun ha 100kr per hode på en tur som tok maks 10 min. Snakk om 800kr om bilen ble full! Tanta mi har alltid vært kjent for å være gjerrig. Hun var veldig glad i å spise hos andre og forsynte seg alltid grovt. Men om de selv ba på middag var det kun 1 potet per person, 2 kjøttkaker osv. Meg og mamma ble bedt på middag hos de da jeg var rundt 5 år. Da hadde hun slått på stortromma og laget kjøttpudding. Den var på rundt 5x10 cm stor og skulle deles på åtte mennesker Herregud, kom på en til. En jeg gikk på skole med var sinnsykt gjerrig. Han gikk nesten en mil til skolen hver dag fordi han ikke ville bruke penger på busskort. Sykkel var bare bortkatede penger. Greit nok, om han orker så skal han få lov. Han spiste også kun brødskiver til alle måltider. Middag var jo bortkastede penger! Da han og et par andre skulle på et kurs i en annen by, spurte han en studiekompis om de kunne låne farens bil, han hadde jo firmabil så de slapp å betale bompenger... Var på date for en ukes tid siden med en gjerrigknark. Helt ok at han betaler for sitt og jeg for mitt, men da vi skulle ta et par øl et annet sted så forsvant han på do da vi skulle gå og betale. Han ville også gjerne være med meg hjem og drikke vinen min, da sa jeg nei og good bye 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1968 Del Skrevet 8. januar 2016 Bumper litt Anonymkode: 0a079...24c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i byen Skrevet 8. januar 2016 #1969 Del Skrevet 8. januar 2016 Hadde ei bekjent som lånte leiligheten min (har leilighet i en storby) fordi hun og noen venner skulle på tur. Jeg låner den jo gjerne ut (gratis) til folk som rydder opp etter seg, oppfører seg som folk slik at det ikke kommer klager i blokka, og betaler for utvask slik at vaskedama kommer å vasker sengetøyet og slik (men det er snakk om rundt 500 kr), så slipper jeg å gjøre det... Men jeg fant ut etterhvert at hun hadde tatt betalt av vennene sine for å bo der, det de sparte på hotell måtte de betale henne, så hun hadde jo dekket fly og lommepenger for hele turen.. Hun får ikke låne mer, bare fordi jeg gidder ikke å være snill hvis ikke hun er snill.. Vi har også klassikeren som alltid blir borte når det er deres runde på bar. Eller som drikker dyre drinker når andre betaler, mens når det er dens tur til å betale så får alle øl. Har også vært borti noen på restaurant som tok alle skvettene fra vannflaskene på bordet og fylte de i en medbrakt flaske da vi skulle gå.. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 13. februar 2016 #1970 Del Skrevet 13. februar 2016 Den 8.1.2016 at 23.18, Hu i byen skrev: Hadde ei bekjent som lånte leiligheten min (har leilighet i en storby) fordi hun og noen venner skulle på tur. Jeg låner den jo gjerne ut (gratis) til folk som rydder opp etter seg, oppfører seg som folk slik at det ikke kommer klager i blokka, og betaler for utvask slik at vaskedama kommer å vasker sengetøyet og slik (men det er snakk om rundt 500 kr), så slipper jeg å gjøre det... Men jeg fant ut etterhvert at hun hadde tatt betalt av vennene sine for å bo der, det de sparte på hotell måtte de betale henne, så hun hadde jo dekket fly og lommepenger for hele turen.. Hun får ikke låne mer, bare fordi jeg gidder ikke å være snill hvis ikke hun er snill.. Vi har også klassikeren som alltid blir borte når det er deres runde på bar. Eller som drikker dyre drinker når andre betaler, mens når det er dens tur til å betale så får alle øl. Har også vært borti noen på restaurant som tok alle skvettene fra vannflaskene på bordet og fylte de i en medbrakt flaske da vi skulle gå.. Herregud, folk altså! Så kleint å ta penger for noe du selv har fått gratis?? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. februar 2016 #1971 Del Skrevet 14. februar 2016 Den 27.12.2015 at 18.54, AnonymBruker skrev: Var på julebesøk hos tante og onkel i går, sammen med min familie, og noen kusiner og fettere. Vi fikk både ribbe til middag, brus, og kake til dessert. I tillegg stod det chips på bordet dems som var til oss alle. Derfor reagerte jeg da jeg så at den ene kusinen min hadde med seg sitt eget smågodt/julegodt!! Hun har ikke noen allergier/matintoleranse.. Det virket rett og slett som om hun ville sikre seg, og tok med sitt eget julegodt! Og dele - det gjorde hun ikke! Satt bare i sofaen med smågodtposen sin, mens vi andre forsynte oss av det som var felles. Ingen sa noe, men jeg fikk litt vondt av tanten og onkelen min, for når folk har med seg snacks kan det jo på et vis indikere at det ikke er nok mat der man er, noe det absolutt var! Er dette gnitent, eller innafor? Anonymkode: 7b923...00f Heter hun tilfeldigvis Ronja? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Glitnir Skrevet 14. februar 2016 Populært innlegg #1972 Del Skrevet 14. februar 2016 Har en liten, men litt sær historie fra i går. Var på besøk hos ei jeg kjenner fra jobb, men ikke har vært hjemme hos før. Vi var fire-fem stk fra kontoret. Hun serverte vann og te (vi skulle ut og spise lunsj). På et fat kom hun med noen teposer - problemer var bare at alle som en var brukte. Det var merket med postit-lapper hva slags te det var. En av de andre spurte om det var meningen at vi skulle bruke brukte poser, noe vertinnen bekreftet. Hun mente at enhver god tepose kunne brukes minst tre ganger... 92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 14. februar 2016 #1973 Del Skrevet 14. februar 2016 5 minutter siden, Glitnir skrev: Har en liten, men litt sær historie fra i går. Var på besøk hos ei jeg kjenner fra jobb, men ikke har vært hjemme hos før. Vi var fire-fem stk fra kontoret. Hun serverte vann og te (vi skulle ut og spise lunsj). På et fat kom hun med noen teposer - problemer var bare at alle som en var brukte. Det var merket med postit-lapper hva slags te det var. En av de andre spurte om det var meningen at vi skulle bruke brukte poser, noe vertinnen bekreftet. Hun mente at enhver god tepose kunne brukes minst tre ganger... Æsj... Man kan kanskje bruke sin egen pose 2 ganger, ja....Ikke andres Kjenner en dame som alltid tar med seg tomflaskene fra fest., 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1974 Del Skrevet 14. februar 2016 19 minutter siden, Glitnir skrev: Har en liten, men litt sær historie fra i går. Var på besøk hos ei jeg kjenner fra jobb, men ikke har vært hjemme hos før. Vi var fire-fem stk fra kontoret. Hun serverte vann og te (vi skulle ut og spise lunsj). På et fat kom hun med noen teposer - problemer var bare at alle som en var brukte. Det var merket med postit-lapper hva slags te det var. En av de andre spurte om det var meningen at vi skulle bruke brukte poser, noe vertinnen bekreftet. Hun mente at enhver god tepose kunne brukes minst tre ganger... Den der er noe av det drøyeste her i tråden!! Anonymkode: 99a96...56b 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 14. februar 2016 #1975 Del Skrevet 14. februar 2016 13 minutter siden, MapleSirup skrev: Æsj... Man kan kanskje bruke sin egen pose 2 ganger, ja....Ikke andres Ingenting i vegen for å bruke andres tepose, så sant den er brukt i en ny kopp. Og det er den jo vanligvis. Ikke at jeg bruker teposer omatt, jeg liker ikke svak te. Teposer er forresten skrale saker - mye bedre med ordentlig te. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 Populært innlegg #1976 Del Skrevet 14. februar 2016 Mulig jeg har skrevet denne historien her før, men syntes i så fall den kan gjentas. Gjengen skulle på hyttetur i påskeuka. Jeg hadde ordnet og betalt for hytte. Et par venner ordnet med to biler (bompenger og bensin er jo ikke gratis). På vei til hytta kjøpte vi mat og alkohol (øl/vin/sprit) for hele uka. Vi ble enige om at vi betalte ca. likt for mat og drikke, så kunne alle forsyne seg med det de ville når de ville (ikke noe "mitt og ditt"). En kompis kom etter med tog. Siden han ikke skulle være med på å kjøpe inn mat/drikke, hadde jeg i god tid på forhånd gitt beskjed om at han måtte stille med en del alkohol (han skulle jo spise på oss andre og sitte på i bil på vei hjem). Han hadde med... en halvflaske shotte-likør. Som han egenhendig drakk opp første kvelden. Og det var det. Samme fyr bidro forøvrik ikke noe til det praktiske. Ikke rydding, matlaging eller NOE annet. Når han var ferdig med å spise middag reiste han seg bare fra bordet og gikk og satt seg i sofaen. Uten å rydde så mye som en gaffel. Han har aldri blitt invitert igjen. Anonymkode: ff8e1...28a 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 15. februar 2016 #1977 Del Skrevet 15. februar 2016 5 timer siden, Alice123 skrev: Heter hun tilfeldigvis Ronja? Skulle akkurat til å skrive det selv. Må være Ronja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 19. februar 2016 #1978 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) En kompis av meg fikk en del gratis skikort av jobben. Han hadde ikke anledning til å benytte seg av dem selv. Da en annen venn av ham skulle i samme skitrekk, sa han at han hadde skikort han kunne få. Og dem solgte han så videre til kameraten sin til så og si full pris. En annen tidligere venninne av meg ba meg ofte ta med røyk til henne da jeg var ute og reist, under historien om at hun sporadisk festrøykte. Det "kostet" meg ikke noe (i den forstand av at jeg fikk penger igjen for det) men i etterkant viste det seg at hun aldri røykte selv. Hun la på 30 kroner per pakke og solgte dem videre til venner og bekjente. Jævla trygdebeist. Endret 19. februar 2016 av Tapet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 19. februar 2016 #1979 Del Skrevet 19. februar 2016 Den 15.2.2016 at 1.02, ElizabethTaylor skrev: Skulle akkurat til å skrive det selv. Må være Ronja Hvorfor heter hun Ronja? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 19. februar 2016 #1980 Del Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, ekkoet skrev: Hvorfor heter hun Ronja? Jeg søkte litt rundt på forumet av samme grunn. Tydeligvis en jente med anstrengt forhold til deling av godteri som har laget mange tråder om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå