Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Var på julebesøk hos tante og onkel i går, sammen med min familie, og noen kusiner og fettere.

Vi fikk både ribbe til middag, brus, og kake til dessert. I tillegg stod det chips på bordet dems som var til oss alle.

Derfor reagerte jeg da jeg så at den ene kusinen min hadde med seg sitt eget smågodt/julegodt!!

Hun har ikke noen allergier/matintoleranse.. Det virket rett og slett som om hun ville sikre seg, og tok med sitt eget julegodt! Og dele - det gjorde hun ikke! Satt bare i sofaen med smågodtposen sin, mens vi andre forsynte oss av det som var felles. Ingen sa noe, men jeg fikk litt vondt av tanten og onkelen min, for når folk har med seg snacks kan det jo på et vis indikere at det ikke er nok mat der man er, noe det absolutt var!

Er dette gnitent, eller innafor?

Anonymkode: 7b923...00f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på julebesøk hos tante og onkel i går, sammen med min familie, og noen kusiner og fettere.

Vi fikk både ribbe til middag, brus, og kake til dessert. I tillegg stod det chips på bordet dems som var til oss alle.

Derfor reagerte jeg da jeg så at den ene kusinen min hadde med seg sitt eget smågodt/julegodt!!

Hun har ikke noen allergier/matintoleranse.. Det virket rett og slett som om hun ville sikre seg, og tok med sitt eget julegodt! Og dele - det gjorde hun ikke! Satt bare i sofaen med smågodtposen sin, mens vi andre forsynte oss av det som var felles. Ingen sa noe, men jeg fikk litt vondt av tanten og onkelen min, for når folk har med seg snacks kan det jo på et vis indikere at det ikke er nok mat der man er, noe det absolutt var!

Det der er bare merkelig spør du meg! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, December 21, 2015 at 10.22, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et upersonlig brev fra øverste sjef i kjeden og en nødladet til telefonen. Skal vi bytte julegave? 

Anonymkode: a7b85...5d5

Vi fikk en mail der sjefen ønska oss god jul... Jeg hadde satt pris på å i alle fall få ett eller annet, hva det er er mindre viktig. 

Samme sjefen gir spinndyre julegaver til de i ledergruppe,  og er selv ekspert på å bruke penger. 

Han kom kjørende til allmøte tidligere i år i en brenn ny Maserati. Folk ble stående og kikke på bilen, han kommer ut av den, gliser, og sier at "jeg lever jo bare en gang, det er viktig å unne seg gode ting her i livet". Så går han inn på allmøte, og ber siden fagforeningen om å godta et nulloppgjør (selv om bedriften går så det suser) med begrunnelsen at det er "viktig at bedriften går foran som et godt eksempel når det gjelder moderasjon i disse vanskelige økonomiske tider". 

Vi er ikke i oljebransjen, og firmaet har mer og mer overskudd for hvert år som går... 

Anonymkode: bd5f2...079

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ler så jeg griner av denne tråden!

Da jeg var 18 år ble jeg kjent med ei jente gjennom en venninne. Denne jenta var veldig morsom og vi kom godt ovrens. Et par uker senere spør hun om vi skal dra på fest sammen. Vi avtaler å gå til noen felles venner. Da vi kommer på festen har hun med seg én rusbrus og sier til meg at hun ikke rakk ølsalget. Greit nok, hun kunne bomme drikke av meg. Men når dette gjentok seg både to og tre ganger sa jeg at jeg ikke hadde råd til å sponse fylla for henne annehver helg. Merkelig nok rakk hun ølsalget etter dette! Samme jente hadde heller aldri inngangspenger på byen. Stedet vi skulle på tok ikke kort i inngangen, så jeg passet alltid på å kun ha inngangspenger til meg selv. Da gikk hun og tigde penger av folk som sto i kø! Det var noen som syns dette var veldig festlig og kastet pener på bakken som hun løp bort og plukket opp. Vi er ikke venner lenger.

En annen venninne var alltid gratispassasjer da vi andre i gjengen fikk lappen. Men når hun selv fikk lappen og bil måtte vi betale en god del i bensinpenger. Hun syns det var så kjipt at vi aldri ville sitte på med henne lenger :P Vi var på hyttetur sammen en gang med henne og jeg la ut for maten. Da vi skulle dele regninga var alle enige at vi skulle dele på antall personer, men det ville ikke hun for hun hadde nemdlig ikke spist dip... Det var snakk om rundt 1500kr delt på 7 personer. Så hun dro frem kalkulator på mobilen og begynte å regne ut hvor mye hun skulle betale. Samme jente skulle være sjåfør en helg i russebilen. Da skulle hun ha 100kr per hode på en tur som tok maks 10 min. Snakk om 800kr om bilen ble full!

Tanta mi har alltid vært kjent for å være gjerrig. Hun var veldig glad i å spise hos andre og forsynte seg alltid grovt. Men om de selv ba på middag var det kun 1 potet per person, 2 kjøttkaker osv. Meg og mamma ble bedt på middag hos de da jeg var rundt 5 år. Da hadde hun slått på stortromma og laget kjøttpudding. Den var på rundt 5x10 cm stor og skulle deles på åtte mennesker :P

Herregud, kom på en til. En jeg gikk på skole med var sinnsykt gjerrig. Han gikk nesten en mil til skolen hver dag fordi han ikke ville bruke penger på busskort. Sykkel var bare bortkatede penger. Greit nok, om han orker så skal han få lov. Han spiste også kun brødskiver til alle måltider. Middag var jo bortkastede penger! Da han og et par andre skulle på et kurs i en annen by, spurte han en studiekompis om de kunne låne farens bil, han hadde jo firmabil så de slapp å betale bompenger...

Var på date for en ukes tid siden med en gjerrigknark. Helt ok at han betaler for sitt og jeg for mitt, men da vi skulle ta et par øl et annet sted så forsvant han på do da vi skulle gå og betale. Han ville også gjerne være med meg hjem og drikke vinen min, da sa jeg nei og good bye :P 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hadde ei bekjent som lånte leiligheten min (har leilighet i en storby) fordi hun og noen venner skulle på tur. Jeg låner den jo gjerne ut (gratis) til folk som rydder opp etter seg, oppfører seg som folk slik at det ikke kommer klager i blokka, og betaler for utvask slik at vaskedama kommer å vasker sengetøyet og slik (men det er snakk om rundt 500 kr), så slipper jeg å gjøre det... Men jeg fant ut etterhvert at hun hadde tatt betalt av vennene sine for å bo der, det de sparte på hotell måtte de betale henne, så hun hadde jo dekket fly og lommepenger for hele turen.. Hun får ikke låne mer, bare fordi jeg gidder ikke å være snill hvis ikke hun er snill.. 

Vi har også klassikeren som alltid blir borte når det er deres runde på bar. Eller som drikker dyre drinker når andre betaler, mens når det er dens tur til å betale så får alle øl. 

Har også vært borti noen på restaurant som tok alle skvettene fra vannflaskene på bordet og fylte de i en medbrakt flaske da vi skulle gå.. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Den 8.1.2016 at 23.18, Hu i byen skrev:

Hadde ei bekjent som lånte leiligheten min (har leilighet i en storby) fordi hun og noen venner skulle på tur. Jeg låner den jo gjerne ut (gratis) til folk som rydder opp etter seg, oppfører seg som folk slik at det ikke kommer klager i blokka, og betaler for utvask slik at vaskedama kommer å vasker sengetøyet og slik (men det er snakk om rundt 500 kr), så slipper jeg å gjøre det... Men jeg fant ut etterhvert at hun hadde tatt betalt av vennene sine for å bo der, det de sparte på hotell måtte de betale henne, så hun hadde jo dekket fly og lommepenger for hele turen.. Hun får ikke låne mer, bare fordi jeg gidder ikke å være snill hvis ikke hun er snill.. 

Vi har også klassikeren som alltid blir borte når det er deres runde på bar. Eller som drikker dyre drinker når andre betaler, mens når det er dens tur til å betale så får alle øl. 

Har også vært borti noen på restaurant som tok alle skvettene fra vannflaskene på bordet og fylte de i en medbrakt flaske da vi skulle gå.. 

Herregud, folk altså! Så kleint å ta penger for noe du selv har fått gratis?? :sprettoy:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.12.2015 at 18.54, AnonymBruker skrev:

Heter hun tilfeldigvis Ronja?

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Glitnir skrev:

Har en liten, men litt sær historie fra i går. Var på besøk hos ei jeg kjenner fra jobb, men ikke har vært hjemme hos før. Vi var fire-fem stk fra kontoret. Hun serverte vann og te (vi skulle ut og spise lunsj). På et fat kom hun med noen teposer - problemer var bare at alle som en var brukte. Det var merket med postit-lapper hva slags te det var. En av de andre spurte om det var meningen at vi skulle bruke brukte poser, noe vertinnen bekreftet. Hun mente at enhver god tepose kunne brukes minst tre ganger...

Æsj... :) Man kan kanskje bruke sin egen pose 2 ganger, ja....Ikke andres :fnise: 

Kjenner en dame som alltid tar med seg tomflaskene fra fest.,

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Glitnir skrev:

Har en liten, men litt sær historie fra i går. Var på besøk hos ei jeg kjenner fra jobb, men ikke har vært hjemme hos før. Vi var fire-fem stk fra kontoret. Hun serverte vann og te (vi skulle ut og spise lunsj). På et fat kom hun med noen teposer - problemer var bare at alle som en var brukte. Det var merket med postit-lapper hva slags te det var. En av de andre spurte om det var meningen at vi skulle bruke brukte poser, noe vertinnen bekreftet. Hun mente at enhver god tepose kunne brukes minst tre ganger...

Den der er noe av det drøyeste her i tråden!! :sjokkert: 

Anonymkode: 99a96...56b

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MapleSirup skrev:

Æsj... :) Man kan kanskje bruke sin egen pose 2 ganger, ja....Ikke andres :fnise: 

Ingenting i vegen for å bruke andres tepose, så sant den er brukt i en ny kopp. Og  det er den jo vanligvis. 
Ikke at jeg bruker teposer omatt, jeg liker ikke svak te. Teposer er forresten skrale saker - mye bedre med ordentlig te.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis av meg fikk en del gratis skikort av jobben. Han hadde ikke anledning til å benytte seg av dem selv. Da en annen venn av ham skulle i samme skitrekk, sa han at han hadde skikort han kunne få. Og dem solgte han så videre til kameraten sin til så og si full pris. 

En annen tidligere venninne av meg ba meg ofte ta med røyk til henne da jeg var ute og reist, under historien om at hun sporadisk festrøykte. Det "kostet" meg ikke noe (i den forstand av at jeg fikk penger igjen for det) men i etterkant viste det seg at hun aldri  røykte selv. Hun la på 30 kroner per pakke og solgte dem videre til venner og bekjente.

Jævla trygdebeist. 

Endret av Tapet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 1.02, ElizabethTaylor skrev:

Skulle akkurat til å skrive det selv. Må være Ronja :fnise:

Hvorfor heter hun Ronja?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ekkoet skrev:

Hvorfor heter hun Ronja?

Jeg søkte litt rundt på forumet av samme grunn. Tydeligvis en jente med anstrengt forhold til deling av godteri som har laget mange tråder om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...