Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Min bror fortalte om en han jobbet med, som i en lang periode ikke hadde bil. Der de bodde var det upraktiske bussforbindelser til jobben, med mange bussbytter, så han fikk sitte på med min bror. Min bror tok opp at han gjerne ønsket litt bensinpenger i gjengjeld, men ble raskt avvist med at "du skal jo samme veien uansett!" og kollegaen ble sur fordi han ville ha bensinpenger, og betalte ingen ting. 

Ett år senere fikk kollegaen kjøpt seg bil, og en dag ville ikke min brors bil starte. Gjett om kollegaen var kjapp til å kreve bensinpenger selv!

Anonymkode: bd5f2...079

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stringfellow1

under studietiden bodde jeg i bo-kollektiv sammen med en litt merkelig skrue.
når jeg skulle til skolen eller ut på noe, så pleide jeg å lage matpakke kvelden før. Slik at jeg slapp å gjøre dette veldig tidlig neste morgen. Selv om jeg la den på min hylle i kjøleskapet og skrev navnet mitt utenpå. Så hadde maten for vane å forsvinne, før jeg åpnet kjøleskap-døren neste morgen for å plukke frem maten min. Da hadde hun spist den opp i løpet av natten eller om morgenen før jeg stod opp. Hun gadd ikke lage seg frokost selv, og det var jo selvfølgelig veldig mye billigere å forsyne seg av noen andre sin mat i stedet for å kjøpe seg mat og drikke med sine egne penger.

en gang kjøpte jeg flere par med sokker, men de fleste av disse forsvant i løpet av en ukes tid eller noe. For sokkene hennes fikk jo så fort hull på seg. Derfor var det tydeligvis mye bedre å bruke mine sokker, i stedet for å slite ut hennes egne sokker! eller hun gikk rett inn på rommet mitt og plukket med seg bøker, filmer og alt mulig som hun hadde lyst på (eller behov for) uten å spørre om lov eller levere det tilbake. I tillegg gjemte hun tingene mine inne på sitt eget rom, slik at jeg ikke skulle finne det igjen. :kjempesinna:

hun var av den typen som helst ikke ville kjøpe skolebøker og skrivesaker heller. Men heller forsynte seg av ting som andre hadde lagt igjen. Eller hun spurte om å få låne skolebøkene til alle andre, i stedet for å kjøpe slike ting selv. For disse bøkene var jo svindyre, må vite! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lå det et gavekort fra XXL på pulten min på kontoret. Blitt vel nærmest en tradisjon nå at julegave fra jobben er bare et simpelt gavekort som jeg egentlig ikke har bruk for. Fått det nå i 3-4 år på rad. Savner virkelig rausheten av gamlesjefen. Når jeg først begynte jeg her, fikk vi iPad første året og universal gavekort av større beløp neste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
3 minutter siden, ekkoet skrev:

Jeg hadde smurt på wasabi under pålegget på en av skivene.

en annen fyr som også bodde ved samme kollektiv en periode, pleide viss nok å tisse i shampo-flasken og juice-kartongen sin.

han brukte visst ikke av disse produktene selv da, men likevel forsvant disse greiene hans av seg selv.

:sjokkert:  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke med det å gjøre. Bare syns det kunne vært variasjon på sted i det minste. Jeg f.eks bruker mer penger på elektronikk enn ting man får kjøpt på XXL. Jaja, brutter har bursdag i januar, så er ikke forgjeves gave likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er å være gjerrig eller å bruke opp alt, men da jeg var liten var vi invitert på middag hos oldeforeldrene mine, og min oldefar var veldig kjent for å være gjerrig. Vel til middag fikk vi suppe på 3 bokser makrell i tomat og vann :s brusen hadde stått åpen og var halvfull på verandaen siden sist vi var der (ca 2 uker) så den var helt uten kullsyre, og desserten var klementiner på boks med grønn vaniljesaus 😷 Heldigvis sjekka mamma vaniljesausen før vi fikk den på klementinene.

av de samme fikk mamma og pappa bryllupsgave som var kjøpt fra sånn katalog som man skrev til, husker ikke hva det heter, select el no sånn kanskje,  men det var altså ett gjøkur som var 20*15 cm høyt, og gjøken poppa ut og ula når den følte for det 😂

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jerry Lee skrev:

"Simpelt gavekort" kalte du det. Det sier meg at du er langt over snittet bortskjemt og storforlangende.  Voksne mannen.  ☺

Kverulant. Da har du ikke forståelse for hva bortskjemhet faktisk er, men dette er ikke rette sted å ta opp. Siste off-topic innlegg fra meg.

Endret av Devilheart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jerry Lee skrev:

"Simpelt gavekort" kalte du det. Det sier meg at du er langt over snittet bortskjemt og storforlangende.  Voksne mannen.  ☺

Egentlig fantastisk ironisk med tanke på denne trådens tema. :fnise:

Anonymkode: 9883f...a95

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Devilheart skrev:

Kverulant. Da har du ikke forståelse for hva bortskjemhet faktisk er, men dette er ikke rette sted å ta opp. Siste off-topic innlegg fra meg.

☺   God jul.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner hadde betalt alle julegavene et år, så skulle søsken legge i sin halvdel senere. To år senere så oppdaget han at de ikke hadde betalt sin del og krever å få tilbake. Men han tenker ikke på at han selv ikke hadde råd til julegaver i '14. Prøvde å si at det gikk opp i opp, men han var ikke enig. 

Anonymkode: 5d739...35a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 10. desember 2015 at 8.50, AnonymBruker skrev:

Min bror fortalte om en han jobbet med, som i en lang periode ikke hadde bil. Der de bodde var det upraktiske bussforbindelser til jobben, med mange bussbytter, så han fikk sitte på med min bror. Min bror tok opp at han gjerne ønsket litt bensinpenger i gjengjeld, men ble raskt avvist med at "du skal jo samme veien uansett!" og kollegaen ble sur fordi han ville ha bensinpenger, og betalte ingen ting. 

Ett år senere fikk kollegaen kjøpt seg bil, og en dag ville ikke min brors bil starte. Gjett om kollegaen var kjapp til å kreve bensinpenger selv!

Anonymkode: bd5f2...079

Dette her er så irriterende! Kjenner flere som ikke forstår dette med bensinpenger. Joda man skal samme vei...Men de får en stor fordel med å slippe å ta flere busser, vente lenge på neste buss, måtte komme en time før på jobb, måtte løpe til bussen etter jobb hver dag osv. Dessuten behøver de ikke å betale for buss, og sparer da penger. For å vise at man setter pris på å få sitte på og at den som kjører faktisk "redder" deg fra noe du ikke orker (flere busser, dårlig tid osv) så bør man godta bensinpenger uten noe om og men...I tillegg er det ikke bare bensin som kreves til en bil. Alt fra betaling av EU-kontroll, vindusviskere, spylervæske, skifte dekk og kjøpe nye ved behov for at man skal kjøre forsvarlig, skrape vinduene ved is...Alle slike "kjedelige" ting slipper man når man kun sitter på med noen. Og da bør det ikke være så sinnsykt vanskelig å spytte i noen kroner for å vise takknemlighet.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2011 at 7.44, Spoven skrev:

Ahh, skyvepølse!! :) Barndomsminner. Hehe.

Har ikke noen ille historier som mange andre her, men jeg kan jo fortelle om noe nå sist helg. Vi var en gjeng som skulle samles i vårt grillhus for å spise reinkjøtt og ta noen øl. Vi spanderte maten, drikke hadde de med selv. En kar hadde med seg en pose potetgull som han gumlet på utover kvelden. Da han skulle dra var han god og full, men husket å ta med seg resten av ølboksene sine. Dagen etter ringte han for å etterlyse potetgullposen. Den hadde vi kastet da vi ryddet opp, den var stort sett tom, og det lå masse reinhår etter reinskinnene oppi den. Da ble han pottesur og sa at vi burde erstatte den posen, for man kan jo ikke bare kaste noe som tilhører andre! Han ble ikke blidere da jeg bare lo og trodde han spøkte. Han får ikke en potetgullpose, og det spørs bare om han blir invitert flere ganger heller. :)

hva er det med norrmenn og sine potetgull?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg har en kjæreste som ikke har betalt sin part av husleien på 6 månader (6500:- per måned, dvs 39000:- plus strøm). Røyker opp hennes røyk og handler aldri mat. Skjønner ikke hvorfor hun gidder å acceptere det. :opplyser: Han tar jo sikkert for gitt at hun betaler husleien nå siden hun har gjort det i 7 måneder nå…

Hadde en annen kollega som sporte meg hvis han kunde bomma en snus av meg, som han fikk. Før eg har rukket å gå derfra så gir han snusen til sin kompis som sitter vid siden av. Eg blei helt paff. Koffer gidder du ikke å spørre selv? Jesus…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...