Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne487
2 timer siden, sofie777 skrev:

Lurer på om personen fremdeles gjør dette. 10 1/2 år etterpå

Herregud! Så ikke at innlegget var så gammelt 😂 ble tipset om denne tråden så jeg begynte bare å lese 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg ikke har delt det før;

Jeg jobbet på en høgskole og der pleide de ansatte å stjele toalettpapir og såpe fra toalettene. Dette var lærere/lektorer..

Hadde ei venninne som lurte på om hun kunne få klær som jeg og min sønn ikke brukte mer, så jeg gav henne to store søppelsekker med klær. Like etter strikket hun et par håndleddsvarmere til meg, og forlangte en flaske vin i lønn. 

Ei venninne kommer gjerne innom for å ta en øl før bytur, men hun har som regel bare med seg et par øl selv, hun drikker ganske så mye så hun må alltid bomme øl hos oss. Når vi skal ut med taxi hopper hun bak, for å slippe å betale. Det gjentar seg alltid, så selv min spandable samboer reagerer på det.

Anonymkode: f7203...68d

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2009 den 14.31, Gjest Gjest skrev:

-Når jeg sover på hotell hender det at jeg smører matpakke ved frokostbordet, som jeg smugler med meg i veska og spiser litt senere, så slipper jeg å kjøpe lunsj.

Jeg er 35, har fast jobb, og gjør fremdeles dette... Har med meg matboks i veska  😂

For å gjøre det verre bor jeg bare på hotell når jeg er på jobbreise, og da får jeg jo penger til å dekke måltider. Men de sparer jeg heller om jeg kan. 

Anonymkode: c216a...031

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 21.49, AnonymBruker skrev:

En kjøkkenassistent på jobben var sykelig gjerrig. Vedkommende hadde helt mani på å ikke bruke penger på mat- selv om det var jobben h*ns; bestille inn varer og servere måltider. Absolutt ALT var av billigste sort, aldri nok mat, til og med til jul og påske skulle alt gnikkes og gnukkes på. Lå alltid langt under budsjett, hvilket jo kan være bra- men av og til kan man unne seg litt ekstra...

Pasientene sloss jo nesten om maten, og feks til 17. Mai beregnet vedkommende 2 pølser pr pers... Holdt på å få helt fnatt! Men skjønte etterhvert at tankegangen h*ns rett og slett var gjennomsyret av gjerrighet, da h*n  med stort alvor fortalte om en stor uenighet mlm han og partneren på hjemmebane. Krangelen dreide seg om det skulle serveres egg til frokost en eller to ganger i uka...🙄🙄🙄

Anonymkode: dea59...ba3

Eller et budsjett å forholde seg til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig vært på vennetur med totalt 8 stk (4 par), og det ene paret skilte seg kraftig ut: 

- Tre av parene ble enig om at vi bare skulle legge inn alle relevante utlegg på Vipps oppgjør og dele helt likt mellom alle der. Grunnen for dette er at vi spiser og drikker stort sett ca like mye på turen, men også fordi at vi inviterer hverandre på middag ellers også, så derfor går det opp i opp i det lange løp selv om det kanskje er en liten prisdifferanse akkurat på denne turen. Dette gjelder par 4 og. 

- Par 4 ønsket derimot å fordele fakturaen helt presis etter hva man hadde spist og drukket, og satt å finregnet på dette på restaurantene der de hadde tatt med kalkulator(!!) og penn + papir. Ble så flau, da vi spiste på fine restauranter og dette tok laang tid, ble også litt feilregning på grunn av annen valuta osv. Første dagen tok det nesten 15 min for dette paret å dele regningen mellom oss, vi andre nektet å hjelpe dem da differansen var knappe 40 kr på 8 hoder... Var ikke snakk om å gjøre opp internt senere, dette skulle fordeles der og da.

Problemet var at differansen mellom å dele likt mellom oss og dele på faktisk utlegg var så latterlig liten. Typ. 30-100 kr per par på regninger som ble totalt over 6000 kr.
Og som sagt: Par 4 har vi invitert på middag maaaaange ganger til oss, uten at vi har krevd noe tilbake for det. Dette er også et par som tjener 1,7 mill i året og de har ikke lån. Hver gang vi fikk en regning så studerte de den særdeles nøye.

De ble også veldig sure fordi vi andre valgte å ta taxi istedenfor buss når vi skulle i dyreparken. Taxi kostet 80 kr og tok 15 min, bussen kostet 15 kr og tok over en time med bussbytte. Vi andre fant fort ut at taxi var beste alternativ når vi er så mange, men det endte med at vi måtte sitte i 45 min for å vente på dem. Vi seks betalte 13 kr per person for taxi, mens de betalte 15 kr per person for bussen😅

Anonymkode: 0ee5d...df2

Ikke 13 kr pr per for taxi??

Anonymkode: 8e3a2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke 13 kr pr per for taxi??

80/6 blir 13 jo. 

Anonymkode: 6f26b...e4d

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

80/6 blir 13 jo. 

Anonymkode: 6f26b...e4d

Så billig taxi er hos dere, i Oslo er det startpris på litt over hundre. Skal jeg fra sentrum og hjem, ca 20 min med t bane, koster det nesten 500 i taxi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så billig taxi er hos dere, i Oslo er det startpris på litt over hundre. Skal jeg fra sentrum og hjem, ca 20 min med t bane, koster det nesten 500 i taxi. 

Du leste delen om at det var vennetur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres det ut som de var på tur i et annet land enn Norge.

Anonymkode: 15466...c17

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres det ut som de var på tur i et annet land enn Norge.

Anonymkode: 15466...c17

Ja, det stemmer. Var i utlandet😄

Anonymkode: 0ee5d...df2

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min svigerinne som nå jeg er er på talefot mer. Hun inviterte seg selv alltid til selskap grunnen var eks juleaften så jobbet hun kunne ikke varte opp,nyttår jobbet hun også ellers var barnet så liten. Hun kom når hun ble invitert med gleder uansett tid.

Anonymkode: 702b5...7e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En barndomsvenn av meg skulle alltid ha pengene mine som jeg fikk av min mor for kjøpe godis. Fikk hun ikke sparket hun meg eller skrek på moren sin. 

Hun spilte ofte bort de pengene og vant hun kjøpte hun godteri til seg selv, hvor jeg kun fikk en liten avbitt bit eller ingenting. 

En bursdag fikk jeg en Tamagotchi i gave, og den måtte hun bare ha! Den havnet i samlingen under sengen hennes.. 

Kunne fint vært foruten henne, men da hadde jeg vært venneløs.. 

Anonymkode: 99606...658

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min svigerinne som nå jeg er er på talefot mer. Hun inviterte seg selv alltid til selskap grunnen var eks juleaften så jobbet hun kunne ikke varte opp,nyttår jobbet hun også ellers var barnet så liten. Hun kom når hun ble invitert med gleder uansett tid.

Kan jo hende hun jobbeg et sted hvor det var ganske sannsynlig å bli kaldt inn på jobb disse dagrne. Kjipt å bli tvunget til å avlyse juleselskapet man arrangerer på 2 timers varsel liksom.

Anonymkode: 3a4c2...a5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.12.2019 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35, har fast jobb, og gjør fremdeles dette... Har med meg matboks i veska  😂

For å gjøre det verre bor jeg bare på hotell når jeg er på jobbreise, og da får jeg jo penger til å dekke måltider. Men de sparer jeg heller om jeg kan. 

Anonymkode: c216a...031

Men du stjeler jo fra hotellet!!

kvalmt.

Anonymkode: e3f25...577

• Liker 27
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei førstehjelpsmappe i gave. Så viste det seg at den var gammel OG blitt brukt av. 😅  Ellers så.. Folk som ikke serverer noe eller ikke har med seg noe bort på besøk... Og så når jeg har med noe som jeg sier er til alle, kaster de seg over det, men tar aldri med noe selv. 😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En barndomsvenn av meg skulle alltid ha pengene mine som jeg fikk av min mor for kjøpe godis. Fikk hun ikke sparket hun meg eller skrek på moren sin. 

Hun spilte ofte bort de pengene og vant hun kjøpte hun godteri til seg selv, hvor jeg kun fikk en liten avbitt bit eller ingenting. 

En bursdag fikk jeg en Tamagotchi i gave, og den måtte hun bare ha! Den havnet i samlingen under sengen hennes.. 

Kunne fint vært foruten henne, men da hadde jeg vært venneløs.. 

Anonymkode: 99606...658

Dette er ikke gjerrighet, dette er mishandling og tyveri!

Anonymkode: df96a...542

• Liker 46
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du stjeler jo fra hotellet!!

kvalmt.

Anonymkode: e3f25...577

Har jobbet på anlegg, å ser dette fra tid til annen, spesielt østeuropeiske arbeidere er ivrige å fyller frukt å pålegg etc i ryggsekken før de går på jobben 

Anonymkode: 13388...33f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.1.2020 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Kan jo hende hun jobbeg et sted hvor det var ganske sannsynlig å bli kaldt inn på jobb disse dagrne. Kjipt å bli tvunget til å avlyse juleselskapet man arrangerer på 2 timers varsel liksom.

Anonymkode: 3a4c2...a5e

Hva snakker du om. Hun skulle jobbe ja og jobbet til en viss tid. Problemet er at hun sluntrer unna å få folk på besøk,men drar gledlig på besøk uten en blomst en gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...