Fru Uperfekt Skrevet 7. november 2019 #3161 Del Skrevet 7. november 2019 47 minutter siden, Alice123 skrev: Jeg har lært nå. Dette venneparet er forøvrig VELDIG flinke til å få inn penger de har lagt ut selv. Ah det er ikke jeg Men er noen få i vennegjengen jeg er nøye på pga at de er kjent som snyltegjester. (Tok noen år før jeg startet med det og de har roet seg med snyltingen) Tar bilder av alle kvitteringer ene og alene fordet jeg ellers mister jobb kvitteringer 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3162 Del Skrevet 17. november 2019 Har ei venninne som er skikkelig gnien. For en stund siden var jeg og ei felles venninne hos henne og kjæresten. Vi skulle bestille pizza etter noen øl. Mens fellesvenninne var på toalett, sier Venninnen vår sier at hun og kjæresten skal spandere for å treat our guests. Men når pizzaen kom, så begynte de jammen å spørre om hvordan vi skulle betale.. Ble så paff at jeg ikke sa noe 😅 Hun kjøper også bare kneipp og billigprodukter. De to siste årene har jeg og kjæresten min fått nøyaktig likens telysholder fra henne i julegave (type Nille eller europris). Syns jo det er hyggelig med gave uansett, og tenkt at hun har kanskje bare dårlig råd. Forventer ikke allverdens. En gang kjøpte vi noe, og long story short, jeg endte opp med å skylde henne 20 kroner ca. Hun sa ar jeg kunne betale det når som helst. Null stress. Siden hun vet at vi har dårlig råd. Men så begynte hun å minne meg på det samme kveld allerede, og da jeg ikke hadde overført det innen to dager, minnet hun meg på det igjen 😂 men så ble det slutt mellom henne og kjæresten. Hun fant ny via internasjonal datingside Tidligere i år, og reiste til et annet land for å treffe han. To ganger. Og så fant hun en annen fra et annet land, og skal til han for tredje gang i år. Dama er stinn av penger. Mens jeg forsørger tre personer på én inntekt. man må jo bare le 😆 Anonymkode: 41750...04f 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 17. november 2019 #3163 Del Skrevet 17. november 2019 (endret) . Endret 26. juli 2020 av Hesya 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3164 Del Skrevet 17. november 2019 Min datter bor borte på videregående, en helg hun var hjemme, spurte hun om å få sitte på tilbake til skolen med ei venninne. Det fikk hun, jeg kjørte henne ned til hovedveien. Her om dagen lurte dattera min på om jeg kunne vippse 200 kr til venninna, for at hun fikk sitte på akkurat samme veien som de skulle🙄 Mulig det er jeg som er rar, men det kunne ikke falle meg inn å skulle kreve betaling for at noen satt på samme veien som jeg skulle?🤔 Anonymkode: 4f88a...151 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3165 Del Skrevet 17. november 2019 53 minutter siden, Hesya skrev: Sjefen kjøper innimellom frukt til oss, felles på spiserommet. Så kommer det ei, forholdsvis nyansatt, og sier: jeg tar med meg noen frukt hjem jeg, for jeg glemte å kjøpe i går... 🙄 Høres ut som ei som har vært på jobben min da jeg jobbet i kontorfellesskap. Husker hun satte veska si på bordet en gang og det ble et skikkelig dunk og en kollega bare «herregud, har du murstein oppi veska eller?» «nei, jeg bare tar med meg litt frukt hjem» 😅 vi ble helt paff og greide ikke å si noe.. Vi organiserte frukt selv og kjøpte fra lunsjkassa, alle betalte 15 kr hver per dag for lunsj, kaffe og frukt.. alle uten... tadaaaaa, frukttyvdama Anonymkode: 6f032...d75 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 22. november 2019 #3166 Del Skrevet 22. november 2019 På 17.11.2019 den 8.05, Hesya skrev: Sjefen kjøper innimellom frukt til oss, felles på spiserommet. Så kommer det ei, forholdsvis nyansatt, og sier: jeg tar med meg noen frukt hjem jeg, for jeg glemte å kjøpe i går... 🙄 Say what? Det er jo tyveri 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3167 Del Skrevet 22. november 2019 On 11/17/2019 at 8:58 AM, AnonymBruker said: Min datter bor borte på videregående, en helg hun var hjemme, spurte hun om å få sitte på tilbake til skolen med ei venninne. Det fikk hun, jeg kjørte henne ned til hovedveien. Her om dagen lurte dattera min på om jeg kunne vippse 200 kr til venninna, for at hun fikk sitte på akkurat samme veien som de skulle🙄 Mulig det er jeg som er rar, men det kunne ikke falle meg inn å skulle kreve betaling for at noen satt på samme veien som jeg skulle?🤔 Anonymkode: 4f88a...151 Så venninna skulle ta alle utgiftene for reisen, og datteren din ingenting? Greit om dette var voksne i full jobb, men bilhold er vel ganske dyrt for en som går på videregående. Anonymkode: 3a4c2...a5e 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3168 Del Skrevet 22. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så venninna skulle ta alle utgiftene for reisen, og datteren din ingenting? Greit om dette var voksne i full jobb, men bilhold er vel ganske dyrt for en som går på videregående. Anonymkode: 3a4c2...a5e Nei, men 200 var litt drøyt🙄 Anonymkode: 4f88a...151 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3169 Del Skrevet 22. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men 200 var litt drøyt🙄 Anonymkode: 4f88a...151 Det spørs jo hvor langt det er. Hvis det er et stykke ville jeg ha spurt om jeg skal vippse over noe for bilturen av ren høflighet. Selv om man skal samme vei gjør jo personen deg en tjeneste, og da er det minste man kan gjøre å tilby å dele på de faktiske bilutgiftene. De fleste sier nei, særlig hvis man er flink ellers til å spandere eller gjøre tjenester, men det er ikke noe galt i å si ja. Hvis man låner bilen til en person er det jo for eksempel vanlig å levere den med full tank tilbake selv om man ikke har brukt den i det omfanget. Anonymkode: 5693b...ee9 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3170 Del Skrevet 23. november 2019 I kantina på jobben er det frukt, brød og pålegg tilgjengelig utenfor tidspunktene kantina serverer måltider. Dette er det fritt frem å forsyne seg av i pausene, men det er ikke meningen at vi skal ta med ting hjem. Jeg har sett flere ta med seg pålegg i singelpakker (typ små pakker leverpostei, makrell i tomat, smør osv.) og frukt. Frekke folk... Anonymkode: 7d6af...b16 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3171 Del Skrevet 23. november 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Det spørs jo hvor langt det er. Hvis det er et stykke ville jeg ha spurt om jeg skal vippse over noe for bilturen av ren høflighet. Selv om man skal samme vei gjør jo personen deg en tjeneste, og da er det minste man kan gjøre å tilby å dele på de faktiske bilutgiftene. De fleste sier nei, særlig hvis man er flink ellers til å spandere eller gjøre tjenester, men det er ikke noe galt i å si ja. Hvis man låner bilen til en person er det jo for eksempel vanlig å levere den med full tank tilbake selv om man ikke har brukt den i det omfanget. Anonymkode: 5693b...ee9 Satsene for kmgodtgjørelse i staten er f.eks 4 kr/km. Om de kjørte 10 mil eller mer, så er ikke 200 kr urimelig - sannsynligvis er det under halvparten av den faktiske kostnaden. Anonymkode: 3a4c2...a5e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3172 Del Skrevet 26. desember 2019 On 11/22/2019 at 7:15 PM, AnonymBruker said: Så venninna skulle ta alle utgiftene for reisen, og datteren din ingenting? Greit om dette var voksne i full jobb, men bilhold er vel ganske dyrt for en som går på videregående. Anonymkode: 3a4c2...a5e Selvfølgelig skulle hun det da hun skulle ditt uansett. En høflig 50kr lapp er en ting. Å vil ha 200kr er helt ut på vidde. Men her er det fordi mange er gjerrige! Om jeg skulle kjøre et sted og noen spurte om de kunne sitte på ville jeg ALDRI ha bedt de for penge! Skjerp dere. Anonymkode: c75ca...cc5 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3173 Del Skrevet 26. desember 2019 Søsteren min er både sinnsykt raus og sinnsykt gjerrig på samme tid. En gang vi skulle på hyttetur og spleise på middagene på den måten at vi bestemte middagene og kjøpte inn til oss selv - og lagde felles - spurte hun om vi kunne spleise på en spesiell, billig vare siden vi ikke trengte to og «det blir 9 kr på hver». Greit nok (selvom jeg hadde skrevet «jeg har kjøpt xxx, så ikke tenk på det» - men samtidig er hun typen til å spandere leie for hytta på alle.😅 Anonymkode: b77a4...b0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 Populært innlegg #3174 Del Skrevet 26. desember 2019 En i familien er skikkelig gjerrig, selvom han har mye penger. En gang skulle vi spleise på en gave til noen. Det var han som foreslo gaven, som var et fint forslag. Han skrev hva vi skyldte han, som ble mye dyrere enn gaven kostet, ca 1000 kroner mer. Gaven kostet egentlig ca 1700,- Da ei spurte om kvitteringen hadde han «mistet den». Hun ringte butikken som sa at vedkommende ikke hadde kjøpt den varen hos den, men derimot informerte om at han hadde vunnet den i en konkurranse de hadde. Så hadde vårt familemedlem bare funnet på en «passelig pris» istedet for å sjekke hva det egentlig kostet (eller så sitt snitt til å tjene raske penger..). Vi visste altså dette, men valgte å sende link og si «her koster den 1000 kr mindre, får du prutet prisen?». Dette ble han skikkelig sur for 😂😂 Han sa til slutt at han fikk den billigere, og at han kunne kjøpe en blomst for pengene han fikk til overs. En blomst for 1000 kroner? 😅 Vi ba om pengene tilbake, og fikk de tilslutt, men han ble så sur at det er helt vittig. Voksne, rike mannen 🙈 Stakkars fyr. Anonymkode: b77a4...b0c 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3175 Del Skrevet 26. desember 2019 En kjøkkenassistent på jobben var sykelig gjerrig. Vedkommende hadde helt mani på å ikke bruke penger på mat- selv om det var jobben h*ns; bestille inn varer og servere måltider. Absolutt ALT var av billigste sort, aldri nok mat, til og med til jul og påske skulle alt gnikkes og gnukkes på. Lå alltid langt under budsjett, hvilket jo kan være bra- men av og til kan man unne seg litt ekstra... Pasientene sloss jo nesten om maten, og feks til 17. Mai beregnet vedkommende 2 pølser pr pers... Holdt på å få helt fnatt! Men skjønte etterhvert at tankegangen h*ns rett og slett var gjennomsyret av gjerrighet, da h*n med stort alvor fortalte om en stor uenighet mlm han og partneren på hjemmebane. Krangelen dreide seg om det skulle serveres egg til frokost en eller to ganger i uka...🙄🙄🙄 Anonymkode: dea59...ba3 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3176 Del Skrevet 26. desember 2019 Jeg skulle ligge over til min farfar og hadde glemt tannbørste. Istedenfor å dra på butikken å kjøpe en tannbørste til meg så kokte han sin tannbørste som jeg var så heldig å fikk låne. Kostene på tannbørsten var brune. Herlig😀 Ble også tilbudt lørdagsgodt da jeg var der. Fikk kjøpe det for 20kr. Røverkjøp👍🏼 Anonymkode: a91fd...6a9 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3177 Del Skrevet 26. desember 2019 På 17.11.2019 den 8.58, AnonymBruker skrev: Min datter bor borte på videregående, en helg hun var hjemme, spurte hun om å få sitte på tilbake til skolen med ei venninne. Det fikk hun, jeg kjørte henne ned til hovedveien. Her om dagen lurte dattera min på om jeg kunne vippse 200 kr til venninna, for at hun fikk sitte på akkurat samme veien som de skulle🙄 Mulig det er jeg som er rar, men det kunne ikke falle meg inn å skulle kreve betaling for at noen satt på samme veien som jeg skulle?🤔 Anonymkode: 4f88a... En bekjent av meg skulle samme vei som meg, vedkommende var den eneste som kjørte, spurte om å få sitte på hjemover slik jeg kunne gå resten selv, jeg var blakk, å fikk ikke sitte på, (var bare oss igjen der) endte med en mils gange gjennom skogen for å komme hjem (dette var før mobilen var allemannseie) Anonymkode: 13388...33f 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne487 Skrevet 28. desember 2019 #3178 Del Skrevet 28. desember 2019 På 21.4.2009 den 14.31, Gjest Gjest skrev: Jada, jeg er gjerrig, og innrømmer det gjerne. -Tar med meg tomflaskene mine fra jobb i stedet for å legge dem i "felles-kassa". -Kjøper kun first price, selv de produktene som ikke smaker godt. -Tar med meg salt og pepper fra mc donald's. -Setter bilen i fri når det er nedoverbakke, for å spare bensin. -Når jeg sover på hotell hender det at jeg smører matpakke ved frokostbordet, som jeg smugler med meg i veska og spiser litt senere, så slipper jeg å kjøpe lunsj. 😱😂😂😂😂😂😂 herregud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 28. desember 2019 #3179 Del Skrevet 28. desember 2019 4 timer siden, Kvinne487 skrev: 😱😂😂😂😂😂😂 herregud! Lurer på om personen fremdeles gjør dette. 10 1/2 år etterpå 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 28. desember 2019 #3180 Del Skrevet 28. desember 2019 13 minutter siden, sofie777 skrev: Lurer på om personen fremdeles gjør dette. 10 1/2 år etterpå Gammel vane er vond å vende 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå