AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3141 Del Skrevet 21. oktober 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: At du ikke har sett det betyr ikke at det ikke finnes.🙄 I perioder har det vært kampanje i enkelte butikkjeder, bl.a. Match, Boys of Europe, Intersport og Vic der man får et gavekort på et 2-døgns cruise for inntil 4 personer om man handler for 1500 kr. Gavekortene har begrenset gyldighet, man kan bestille og reise i gitte tidsrom (f.eks. kan de ikke benyttes i skolens ferier) og gavekortene kan kun benyttes med utreise søndag til onsdag. Når man booker reise med et sånt gavekort må man betale 250 kr per person som et slags depositum. Disse pengene får man igjen i boardingkortet og de kan brukes til å betale mat og drikke ombord. Altså er selve reisen gratis. Anonymkode: 7d6af...b16 For et langt svar! Mao har jeg helt rett, gratisturer med kielbåten eksisterer ikke. Tips til neste gang - disse kodene hvor du betaler 200 kr og kan bruke pengene ombord ligger på nett helt gratis, så slipper du handle drit for 1500. Anonymkode: 0a079...24c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 21. oktober 2019 #3142 Del Skrevet 21. oktober 2019 Jeg aner ikke om Kielferga er gratis eller ikke. Men å legge frem en regning for en sjokolade er utrolig smålig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. oktober 2019 #3143 Del Skrevet 21. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri sett kieltur gratis, men ned til 200 tur retur kan man finne. Danskebåten derimot! Anonymkode: 0a079...24c Jeg har ganske mange sånne kuponger, de er jo som tomflasker (de finnes overalt) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. oktober 2019 #3144 Del Skrevet 21. oktober 2019 4 timer siden, padawan skrev: de er da ikke gratis hvis man må handle for minst 1500 kroner for å få gavekortene. Om en likevel skal ha varene er de gratis 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. oktober 2019 #3145 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For et langt svar! Mao har jeg helt rett, gratisturer med kielbåten eksisterer ikke. Tips til neste gang - disse kodene hvor du betaler 200 kr og kan bruke pengene ombord ligger på nett helt gratis, så slipper du handle drit for 1500. Anonymkode: 0a079...24c Alt en handler er ikke dritt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 Populært innlegg #3146 Del Skrevet 21. oktober 2019 Om man ser bort ifra diskusjonen om selve cruiset... Å forlange betalt for en sjokoladeplate til 50kr er uansett kjipt. Jeg var i utlandt nylig og en venninne spurte meg om jeg kunne kjøpe med en viss type godteri til henne som man ikke får her, jeg ba da virkelig ikke om penger for det, det var rundt samme summen. Venner gjør hverandre tjenester! En annen gang gjør hun noe for meg. Å drive å holde regnskap på sånne småsummer er kvalmt. Anonymkode: df96a...542 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3147 Del Skrevet 22. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For et langt svar! Mao har jeg helt rett, gratisturer med kielbåten eksisterer ikke. Tips til neste gang - disse kodene hvor du betaler 200 kr og kan bruke pengene ombord ligger på nett helt gratis, så slipper du handle drit for 1500. Anonymkode: 0a079...24c Link takk💁♀️ Anonymkode: 7d6af...b16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kelsier Skrevet 22. oktober 2019 Populært innlegg #3148 Del Skrevet 22. oktober 2019 En venn bodde hos oss gratis i tre uker i forbindelse med overtakelse på ny leilighet. Vi spanderte en rekke måltider i løpet av perioden, og det hele var veldig hyggelig. Siste kvelden bestilte vi burgere fra Foodora hvor han betalte. To dager etter han flyttet ut sendte han Vipps-krav til både meg og mannen for hver vår burger. Greit nok at han i utgangspunktet bare skulle legge ut, men etter tre uker med gratis kost og losji? Jeg vet hvem jeg kan spare meg for å være raus med i fremtiden. 112 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3149 Del Skrevet 22. oktober 2019 Kiel cruise er ofte gratis eller nesten gratis. Er som reklame nesten, å gi bort Kiel cruse er som å gi bort reklame. Ikea katalogen Anonymkode: 86ce0...469 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linjalen Skrevet 23. oktober 2019 #3150 Del Skrevet 23. oktober 2019 20 hours ago, Kelsier said: En venn bodde hos oss gratis i tre uker i forbindelse med overtakelse på ny leilighet. Vi spanderte en rekke måltider i løpet av perioden, og det hele var veldig hyggelig. Siste kvelden bestilte vi burgere fra Foodora hvor han betalte. To dager etter han flyttet ut sendte han Vipps-krav til både meg og mannen for hver vår burger. Greit nok at han i utgangspunktet bare skulle legge ut, men etter tre uker med gratis kost og losji? Jeg vet hvem jeg kan spare meg for å være raus med i fremtiden. Dette handler, til din ekstremt utakknemlige venns forsvar (nesten) dessverre om at så og si ingen får til dette med at man sparer penger man ikke bruker som et mentalt konsept. Hvis du hadde betalt husleien hans i tre uker ville jeg lovet deg at han ikke hadde sendt vippskrav. Han ville antageligvis også forsøkt å betale tilbake deler eller hele av summen fordi nordmenn generelt hater å skylde folk noe, selv for ørsmå beløp. MEN Han ser ingen transaksjon, og derfor skjønner han ikke at du tilbyr ham noe av verdi. Han skjønner ikke at alternativet, korttidsleie av leilighet eller hotell ville kostet en liten formue og at derfor dette er en betydelig tjeneste og gevinst for ham. Det eneste han ser er pengene som går ut av kontoen sin når han kjøper burgere og får derfor ideen om at det er HAN som strekker seg langt her. Dette er som enkelte venner og (perifere) familiemedlemmer som bruker boligene til folk som hotell hver gang de reiser rundt i landet, selv om de knapt fysisk er til stede der (min rekord der er hun som skulle på konsert med andre venner, jeg så vedkommende klokken 2330 den kvelden og hun dro 07 neste morgen), og uten gjenytelser av noe slag, der man forstår at den eneste motivasjonen for å være der er å spare en tusenlapp. Disse kan også finne på å sende et vippskrav om du ber dem kjøpe med seg noe på veien hjem. Dette er samme grunn som enkelte her inne blir kjempekrenket når folk ønsker å bli kompensert rimelig for å for eksempel stille bilen til disposisjon. Det er utrolig mange bilfrie mennesker som alltid er passasjerer med andre, og som tror at folk som "skulle kjørt bilen uansett" egentlig ikke tilbyr noe av verdi når du er med som passasjer. At noen andre betaler alle kostnader og verditap mm knyttet til det å ha bil og tilbyr deg bare oppsiden (fleksibel transport du ikke trenger betale for) ser enkelte på som en selvfølge. Kanskje de strekker seg til bensinpenger. Kanskje. Jeg ser ingen løsning på dette problemet dessverre, jeg tror det er en feil i hjernene til folk. Man må bare stå på sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 Populært innlegg #3151 Del Skrevet 23. oktober 2019 På 22.10.2019 den 12.13, Kelsier skrev: En venn bodde hos oss gratis i tre uker i forbindelse med overtakelse på ny leilighet. Vi spanderte en rekke måltider i løpet av perioden, og det hele var veldig hyggelig. Siste kvelden bestilte vi burgere fra Foodora hvor han betalte. To dager etter han flyttet ut sendte han Vipps-krav til både meg og mannen for hver vår burger. Greit nok at han i utgangspunktet bare skulle legge ut, men etter tre uker med gratis kost og losji? Jeg vet hvem jeg kan spare meg for å være raus med i fremtiden. Bet du hva, her hadde jeg faktisk svart på kravet med en melding i Vipps, hvor der hadde stått noe ala: «Hei! Mener du virkelig at vi skylder deg 250 kr. etter at du har bodd og spist hos oss gratis i 3 uker? » Anonymkode: f90f4...feb 79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. oktober 2019 #3152 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg er faktisk usikker på om dette regnes som "gjerrigknark", men jeg skriver det likevel. Jeg organiserte hyttetur for tre par (meg og mannen min + vennepar + vennepar). For enkelhetsskyld gjorde vi det slik at jeg på forhånd kjøpte inn mat og drikke for alle (vi hadde avtalt å ha fellesmåltider og all drikke felles), så delte vi bare på seks etterpå og alle skulle vippse meg (totalbeløp/6). Jeg kan for ordens skyld nevne at hytta tilhører meg, og at jeg sto for transport (jeg får leie minibuss billig gjennom jobben). Mappen med kvitteringen til de ulike innkjøpene forsvant, og jeg orket ikke sitte og gjette kostnadene, så det endte med at jeg aldri sendte noe krav til de to andre parene. Som nevnt i starten av innlegget mitt er jeg usikker på om dette er en reell "gjerrogknarkhistorie". Men, jeg har aldri nevnt dette med utgifter og tilbakebetaling for noen av de to parene siden. Ett par har vært VELDIG PÅ når det gjelder tilbakebetaling, og ett par har ikke nevnt det med et ord. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3153 Del Skrevet 29. oktober 2019 3 timer siden, Alice123 skrev: Jeg er faktisk usikker på om dette regnes som "gjerrigknark", men jeg skriver det likevel. Jeg organiserte hyttetur for tre par (meg og mannen min + vennepar + vennepar). For enkelhetsskyld gjorde vi det slik at jeg på forhånd kjøpte inn mat og drikke for alle (vi hadde avtalt å ha fellesmåltider og all drikke felles), så delte vi bare på seks etterpå og alle skulle vippse meg (totalbeløp/6). Jeg kan for ordens skyld nevne at hytta tilhører meg, og at jeg sto for transport (jeg får leie minibuss billig gjennom jobben). Mappen med kvitteringen til de ulike innkjøpene forsvant, og jeg orket ikke sitte og gjette kostnadene, så det endte med at jeg aldri sendte noe krav til de to andre parene. Som nevnt i starten av innlegget mitt er jeg usikker på om dette er en reell "gjerrogknarkhistorie". Men, jeg har aldri nevnt dette med utgifter og tilbakebetaling for noen av de to parene siden. Ett par har vært VELDIG PÅ når det gjelder tilbakebetaling, og ett par har ikke nevnt det med et ord. Kan du ikke sjekke hva du brukte i nettbanken? Anonymkode: d796b...319 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linjalen Skrevet 29. oktober 2019 #3154 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg tror helt ærlig at ingen mennesker ville blitt sure om du bare tar en guesstimation på hvor mye det vil være. Eventuelt at du tar omtrent 80% av det du tror det ville blitt, og tar resten på kvoten "pass bedre på tingene neste gang" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 7. november 2019 #3155 Del Skrevet 7. november 2019 (endret) På 29.10.2019 den 6.25, AnonymBruker skrev: Kan du ikke sjekke hva du brukte i nettbanken? Anonymkode: d796b...319 Jeg kjøpte hyttetur-ting på samme kjøp som privat-ting (f.eks gjorde jeg helgehandelen og hytteturhandel samtidig så det kom på samme kvittering). Tanken var å gå gjennom kvitteringene og ta ut det som ikke var kjøpt til turen og så regne ut totalsummen. For å gjøre det værre ble innkjøpene delt opp fordi jeg glemte litt, måtte til en annen butikk for å finne noe spesefikt etc. Til slutt ble det snakk om en del kvitteringer, hvor alle måtte gjennomgåes for å regne sammem hva aom var kjøpt til hytteturen og hva som var kjøpt til meg privat. Så ble jo kvitteringene borte og da var det hvertfall lost case. Jeg tar 100% selvkritikk på at dette var 100% dust. Nettopp FORDI dette var så innigranskauen tullete og rotete gjort av meg, tok jeg det hele som "nå var jeg dust og tar dustekonsekvensene"-kvota. Samtidig merker jeg meg hvem som har etterspurt vippskrav og hvem som ikke har nevnt det med et ord. Edit: vil legge til at grunnen til at jeg reagerer er fordi vi er en vennegjeng (i det minste tre vennepar) hvor den ene legger ut for innkjøp til en felles vennetur. Det er ikke snakk om en bedrift som ved en feil ikke sender ut en faktura. Endret 7. november 2019 av Alice123 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 Populært innlegg #3156 Del Skrevet 7. november 2019 Samme hvor dust dette var av deg Alice, folk vet ca hva ting koster, brus, mat, alkohol, godis, jeg hadde bare sendt deg et godt overslag av det jeg hadde kommet frem til. Det paret som ikke har nevnt det med et ord er VELDIG gjerrige og frekke, de har kost seg og spist godt på andres regning, og vil ikke en gang tilby seg å gjøre opp, og slikt er veldig dårlig karaktertrekk. Jeg har lekasje i leiligheten min, en venninne tilbød meg å bo der de 3 dagene det tar å fikse det, for 350kr dagen, inkl å hjelpe til å lage middag til hennes storfamilie. Takket pent nei, gitt. For det første har jeg brukt mange flere tusen i gaver på henne og hennes familie enn hun noen gang vil bruke på meg, og for det andre lar jeg henne låne bilen min når hun av og til trenger det,uten at hun fyller på noe drivstoff eller noe sånt. Anonymkode: 5e579...88d 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3157 Del Skrevet 7. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lekasje i leiligheten min, en venninne tilbød meg å bo der de 3 dagene det tar å fikse det, for 350kr dagen, inkl å hjelpe til å lage middag til hennes storfamilie. Takket pent nei, gitt. For det første har jeg brukt mange flere tusen i gaver på henne og hennes familie enn hun noen gang vil bruke på meg, og for det andre lar jeg henne låne bilen min når hun av og til trenger det,uten at hun fyller på noe drivstoff eller noe sånt. Anonymkode: 5e579...88d Det blir kanskje litt mindre gaver og utlåning av bil fremover? Anonymkode: 80253...aa9 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. november 2019 #3158 Del Skrevet 7. november 2019 17 timer siden, Alice123 skrev: Jeg kjøpte hyttetur-ting på samme kjøp som privat-ting (f.eks gjorde jeg helgehandelen og hytteturhandel samtidig så det kom på samme kvittering). Tanken var å gå gjennom kvitteringene og ta ut det som ikke var kjøpt til turen og så regne ut totalsummen. For å gjøre det værre ble innkjøpene delt opp fordi jeg glemte litt, måtte til en annen butikk for å finne noe spesefikt etc. Til slutt ble det snakk om en del kvitteringer, hvor alle måtte gjennomgåes for å regne sammem hva aom var kjøpt til hytteturen og hva som var kjøpt til meg privat. Så ble jo kvitteringene borte og da var det hvertfall lost case. Jeg tar 100% selvkritikk på at dette var 100% dust. Nettopp FORDI dette var så innigranskauen tullete og rotete gjort av meg, tok jeg det hele som "nå var jeg dust og tar dustekonsekvensene"-kvota. Samtidig merker jeg meg hvem som har etterspurt vippskrav og hvem som ikke har nevnt det med et ord. Edit: vil legge til at grunnen til at jeg reagerer er fordi vi er en vennegjeng (i det minste tre vennepar) hvor den ene legger ut for innkjøp til en felles vennetur. Det er ikke snakk om en bedrift som ved en feil ikke sender ut en faktura. Tips til senere Ta bilde av kvitteringene 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. november 2019 #3159 Del Skrevet 7. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme hvor dust dette var av deg Alice, folk vet ca hva ting koster, brus, mat, alkohol, godis, jeg hadde bare sendt deg et godt overslag av det jeg hadde kommet frem til. Det paret som ikke har nevnt det med et ord er VELDIG gjerrige og frekke, de har kost seg og spist godt på andres regning, og vil ikke en gang tilby seg å gjøre opp, og slikt er veldig dårlig karaktertrekk. Jeg har lekasje i leiligheten min, en venninne tilbød meg å bo der de 3 dagene det tar å fikse det, for 350kr dagen, inkl å hjelpe til å lage middag til hennes storfamilie. Takket pent nei, gitt. For det første har jeg brukt mange flere tusen i gaver på henne og hennes familie enn hun noen gang vil bruke på meg, og for det andre lar jeg henne låne bilen min når hun av og til trenger det,uten at hun fyller på noe drivstoff eller noe sånt. Anonymkode: 5e579...88d Serr det er frekt å ta betalt av venner for slikt Når det kommer til vipps er jeg en som lett kunne glemt å spørre men hadde betalt med en gang kravet kom. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 7. november 2019 #3160 Del Skrevet 7. november 2019 3 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Tips til senere Ta bilde av kvitteringene Jeg har lært nå. Dette venneparet er forøvrig VELDIG flinke til å få inn penger de har lagt ut selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå