Gjest Tapet Skrevet 24. februar 2016 #2001 Del Skrevet 24. februar 2016 Dessuten kan man jo ha en affeksjonsverdi til en del av babytøyet der man synes det er hyggelig å beholde selv om man ikke skal bruke det igjen selv. Håpløse greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2002 Del Skrevet 24. februar 2016 8 minutter siden, Tapet skrev: Det var en del av det som var ansett som et lån av tøyet, til folk som ville ha det tilbake. Om hun hadde hatt det så trangt økonomisk måtte hun vel heller bedt om et vennelån enn å drive og selge unna ting folk har lånt henne i god tro. Dersom det var lånt bort ja. Men jeg tenker på de tilfeller klærne er gitt bort og man ikke har ytret ønske om å få de tilbake verken før eller etter tøyet ble lånt bort. Anonymkode: aa351...5e2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2003 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg har jobbet på et utested/pub her på bygda. Hver onsdag har du brukt å hatt dj-kvelder. Det som har vært til irritasjon for flere er at de har tatt 20 kr i inngangspenger. Dette er så og si det eneste stedet hvor man kan få seg en øl, og de aller fleste som kommer dit ønsker ikke engang å høre på noen dj. Så de prakker altså på folk musikk de ikke vil høre, i tillegg irritasjonen over å måtte betale noen småpenger. Det går heller ikke an å betale ved inngangen om man ikke har kontanter, så da må man gå inn, kjøpe seg noe og ta ut penger, for så å måtte gå tilbake for å betale. En periode hvor det gikk litt dårlig, satte de opp prisen til 30 kr. Syns det er ganske unødvendig, og kvelder hvor det har vætt veldig lite folk har de kanskje bare tjent 300 kr på det uansett. Anonymkode: b53e7...ece 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2004 Del Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet på et utested/pub her på bygda. Hver onsdag har du brukt å hatt dj-kvelder. Det som har vært til irritasjon for flere er at de har tatt 20 kr i inngangspenger. Dette er så og si det eneste stedet hvor man kan få seg en øl, og de aller fleste som kommer dit ønsker ikke engang å høre på noen dj. Så de prakker altså på folk musikk de ikke vil høre, i tillegg irritasjonen over å måtte betale noen småpenger. Det går heller ikke an å betale ved inngangen om man ikke har kontanter, så da må man gå inn, kjøpe seg noe og ta ut penger, for så å måtte gå tilbake for å betale. En periode hvor det gikk litt dårlig, satte de opp prisen til 30 kr. Syns det er ganske unødvendig, og kvelder hvor det har vætt veldig lite folk har de kanskje bare tjent 300 kr på det uansett. Anonymkode: b53e7...ece Hvem er det gjerrig av? Her i byen er det mye å vrake i, men alle har inngangspenger på rundt 100kr. Har noen ganger betalt, vært inne i 5 minutter og gått igjen siden det var så kjedelig. Kjipt, synes ikke en 20kroning er for mye å ofre med tanke på hva det koster å drive utested. Hva koster ølen der da? Anonymkode: 0da66...214 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 24. februar 2016 #2005 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det gjerrig av? Her i byen er det mye å vrake i, men alle har inngangspenger på rundt 100kr. Har noen ganger betalt, vært inne i 5 minutter og gått igjen siden det var så kjedelig. Kjipt, synes ikke en 20kroning er for mye å ofre med tanke på hva det koster å drive utested. Hva koster ølen der da? Anonymkode: 0da66...214 Enig. Her koster det 150 på de fleste 20-årsstedene. I tillegg er drinkene svært dyr. Endret 24. februar 2016 av ElizabethTaylor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2006 Del Skrevet 24. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det gjerrig av? Her i byen er det mye å vrake i, men alle har inngangspenger på rundt 100kr. Har noen ganger betalt, vært inne i 5 minutter og gått igjen siden det var så kjedelig. Kjipt, synes ikke en 20kroning er for mye å ofre med tanke på hva det koster å drive utested. Hva koster ølen der da? Anonymkode: 0da66...214 Mener det er litt gjerrig av eierne. Syns det er unødvendig å ta betalt når det uansett skal være så lite, bare for at de skal ha penger til å betale det lille dj'en skal ha. Ølen koster 75, men den har gått opp fra 65 i løpet av et år. De andre stedene rundt her har rimligere øl. Anonymkode: b53e7...ece 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 24. februar 2016 #2007 Del Skrevet 24. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet på et utested/pub her på bygda. Hver onsdag har du brukt å hatt dj-kvelder. Det som har vært til irritasjon for flere er at de har tatt 20 kr i inngangspenger. Dette er så og si det eneste stedet hvor man kan få seg en øl, og de aller fleste som kommer dit ønsker ikke engang å høre på noen dj. Så de prakker altså på folk musikk de ikke vil høre, i tillegg irritasjonen over å måtte betale noen småpenger. Det går heller ikke an å betale ved inngangen om man ikke har kontanter, så da må man gå inn, kjøpe seg noe og ta ut penger, for så å måtte gå tilbake for å betale. En periode hvor det gikk litt dårlig, satte de opp prisen til 30 kr. Syns det er ganske unødvendig, og kvelder hvor det har vætt veldig lite folk har de kanskje bare tjent 300 kr på det uansett. Anonymkode: b53e7...ece Må de drikke øl akkurat de dagene da? Hadde forstått det om dette gjaldt hver fredag og lørdag, men man må jo ikke drikke øl hver onsdag hvis man verken liker musikken eller vil bruke hele 20 kr for å komme inn. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkjultBruker Skrevet 24. februar 2016 #2008 Del Skrevet 24. februar 2016 5 timer siden, Tapet skrev: Det var en del av det som var ansett som et lån av tøyet, til folk som ville ha det tilbake. Om hun hadde hatt det så trangt økonomisk måtte hun vel heller bedt om et vennelån enn å drive og selge unna ting folk har lånt henne i god tro. Det er jeg helt enig i. Man selger virkelig ikke ting man bare har lånt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2009 Del Skrevet 24. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det gjerrig av? Her i byen er det mye å vrake i, men alle har inngangspenger på rundt 100kr. Har noen ganger betalt, vært inne i 5 minutter og gått igjen siden det var så kjedelig. Kjipt, synes ikke en 20kroning er for mye å ofre med tanke på hva det koster å drive utested. Hva koster ølen der da? Anonymkode: 0da66...214 Jeg unngår heller å dra på de stedene som koster penger. Har aldri betalt for å komme inn på et utested en eneste gang til nå. Anonymkode: 2e3c1...4a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2010 Del Skrevet 24. februar 2016 Hadde en kunde en gang som skulle betale for en ting, samt ta ut 100 kr i tillegg (en tjeneste vi absolutt ikke er pliktig til å utføre i vår butikk) Hadde hatt litt krøll med kassa/terminalen den dagen, så jeg måtte dele opp, altså først betaling, så uttak. Da klikket det for kunden å lurte på åssen ræva service dette var?! Hun måtte tross søt betale gebyr for å dra kortet to ganger, slik service gikk ikke ann, og det problemet der fikk jeg bare se til å fikse umiddelbart! *ja, vent litt mens jeg fikser kassasystemet, vi fikk opplæring i det også, nemlig...* Snakk om å være gnien.. Men måtte jo bare si beklager til kunden, og at hun selvfølgelig kunne kjøre til minibanken i sentrum å ta ut der, ellers kunne jeg desverre ikke hjelpe henne. Etter masse mas og klaging, endte det med at hun tok det i to omganger da, mens hun klaget sin store nød over ekstra gebyr.. Anonymkode: f1354...423 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2011 Del Skrevet 24. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet på et utested/pub her på bygda. Hver onsdag har du brukt å hatt dj-kvelder. Det som har vært til irritasjon for flere er at de har tatt 20 kr i inngangspenger. Dette er så og si det eneste stedet hvor man kan få seg en øl, og de aller fleste som kommer dit ønsker ikke engang å høre på noen dj. Så de prakker altså på folk musikk de ikke vil høre, i tillegg irritasjonen over å måtte betale noen småpenger. Det går heller ikke an å betale ved inngangen om man ikke har kontanter, så da må man gå inn, kjøpe seg noe og ta ut penger, for så å måtte gå tilbake for å betale. En periode hvor det gikk litt dårlig, satte de opp prisen til 30 kr. Syns det er ganske unødvendig, og kvelder hvor det har vætt veldig lite folk har de kanskje bare tjent 300 kr på det uansett. Anonymkode: b53e7...ece Det koster mye mer å drive et utested enn det folk tenker over. Varer skal kjøpes inn, skatter og avgifter, lønn til ansatte (barmedarbeider, rydd, dørvakt, dj, garderobe, kontor/regnskap, vaskepersonell etc), strøm, husleie, svinn/knuste glass/glass som må byttes, rengjøringsmidler/kluter etc, og det er ikke alltid at den ene ølen, som faktisk utestedet også har betalt for å kjøpe inn, selges ut igjen til en slik pris at det dekker kostnadene med å drive. I tillegg er inngangspenger en kjekk måte å få de riktige kundene på, da de fleste som har betalt en 100-lapp som regel har en høyere terskel for å både forlate stedet, samt lage bråk/drikke seg for full, i frykt for å bli kastet ut igjen. så det er flere, gode grunner til å ha inngang, pluss at det er en god del som drikker mye før de reiser ut, å kanskje bare tar en-to øl ute. Anonymkode: f1354...423 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elflinks Skrevet 24. februar 2016 #2012 Del Skrevet 24. februar 2016 En dame jeg var ganske gode venner med dro alltid ut mobilen på kalkulatoren når regninga kom, og "glemte" alltid å legge igjen tips. I tillegg hadde hun en ganske lønnsom strategi; hvis hun hadde spist og drukket for en større sum enn andre, delte hun regninga på antall mennesker, mens hvis hun hadde spist eller drukket mindre, delte vi det etter hvilke retter og drinker som var på regninga... Både flaut og uhøflig, syns jeg. I tillegg er vi en gruppe venner som ofte kjøper "runder" på byen, og i de fire årene jeg har kjent henne, har hun aldri kjøpt en runde. Hun tar imot, men når glasset hennes blir tomt, går hun opp til baren og kjøper kun til seg selv. Vi treffes fortsatt i sosiale sammenhenger, men jeg sluttet å invitere med henne ut på restaurant! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #2013 Del Skrevet 25. februar 2016 Den 23. november 2012 at 0.40, AnonymBruker skrev: Kjæresten min er veldig sparsom, han liker ikke å bruke penger, og er helt motsatt fra meg som elsker å shoppe. Etter at vi hadde data en stund, og jeg hadde vært hos han et par ganger begynte han å klage over at dorullene forsvant så fort når jeg var der. Så da sa han at jeg fikk maks lov til å rive av tre sånne lag av dorullen, per gang jeg var på do. Jeg fikk helt sjokk!!! Dette står han ved enda, og han blir i dårlig humør om jeg bruker mer en det.. Anonym poster: bbb738a6fb974153f1703c7d247cdde5 Haha!! Min eks klaget også alltid på at jeg brukte så mye dopapir. Jeg bare overså han. Anonymkode: 94090...13d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #2014 Del Skrevet 26. februar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha!! Min eks klaget også alltid på at jeg brukte så mye dopapir. Jeg bare overså han. Anonymkode: 94090...13d Har faktisk litt forståelse for dem. 3 lag er veldig lite da. Dersom du har gjort nr 2. Men jeg er selv sparsommelig for økonomien og miljøet. Jeg bruker ganske lite. Broren min derimot, tar never med papir. Du hører dassrullen rulle for fullt! Anonymkode: 18ce7...725 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #2015 Del Skrevet 26. februar 2016 Det er en skål der du kan legge tips hvor jeg jobber. Er litt morsomt med de som venter på veksel ogvil ha tilbake den ene krona. Anonymkode: 18ce7...725 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 26. februar 2016 #2016 Del Skrevet 26. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en skål der du kan legge tips hvor jeg jobber. Er litt morsomt med de som venter på veksel ogvil ha tilbake den ene krona. Hvis tips-pengene hadde gått til et godt formål, så. F.eks. på min lokale kafe går de til et barnehjem. Men å gi tips til de som får sin lønn, det kunne ikke ramle meg inn. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 Populært innlegg #2017 Del Skrevet 26. februar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en skål der du kan legge tips hvor jeg jobber. Er litt morsomt med de som venter på veksel ogvil ha tilbake den ene krona. Anonymkode: 18ce7...725 Er litt morsomt med de som forventer å få vekslepengene mine. Anonymkode: 247c2...2d7 140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #2018 Del Skrevet 26. februar 2016 Mannen min er gjerrig på enkelte merkelige ting. Han tjener godt og har ingen problemer med å bla opp 40 000 for en sydenferie, eller ta meg med på langhelg på hotell feks. Men han insisterer på at vi skal kun kjøpe de billigste håndsåpene fra first price, og blir sur hvis jeg kjøper annen såpe alle skalker skal også spises, bare tenk på hvor mange brød de skalkene utgjør på ett år!!! Anonymkode: edef3...b55 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #2019 Del Skrevet 26. februar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min er gjerrig på enkelte merkelige ting. Han tjener godt og har ingen problemer med å bla opp 40 000 for en sydenferie, eller ta meg med på langhelg på hotell feks. Men han insisterer på at vi skal kun kjøpe de billigste håndsåpene fra first price, og blir sur hvis jeg kjøper annen såpe alle skalker skal også spises, bare tenk på hvor mange brød de skalkene utgjør på ett år!!! Anonymkode: edef3...b55 Har også hørt om menn som kjøper biler til 500 tusen, men insisterer på å kjøpe first price sjokolade. Det må jo være manglende økonomisk forståelse. Evt. verdi valg som har gått litt langt. Anonymkode: 8e3a2...aee 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #2020 Del Skrevet 26. februar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også hørt om menn som kjøper biler til 500 tusen, men insisterer på å kjøpe first price sjokolade. Det må jo være manglende økonomisk forståelse. Evt. verdi valg som har gått litt langt. Anonymkode: 8e3a2...aee Det er iallefall ikke manglende økonomisk forståelse hos mannen min. Han er flink med økonomi og sparer hele tiden. Men noen ganger vil han liksom slå på stortromma han har gode og fornuftige verdier, men har altså noen sånne kjepphester som feks såpa og skalkene. Men det blir jo litt komisk når han skal være gjerrig på småting og samtidig ta seg råd til dyre ferier og andre dyre ting. Anonymkode: edef3...b55 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå