Summerbreeze Skrevet 20. oktober 2019 #3121 Del Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Jobber i en butikk der det omsettes for mange millioner i året. For noen juler tilbake fikk vi en julegave av sjefen på smålige 200kr etterfulgt av et brev om at vi noen dager tidligere hadde satt omsetningsrekord på x antall millioner..... Endret 20. oktober 2019 av Summerbreeze 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 20. oktober 2019 #3122 Del Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, Summerbreeze skrev: Jobber i en butikk der det omsettes for mange millioner i året. For noen juler tilbake fikk vi en julegave av sjefen på smålige 200kr etterfulgt av et brev om at vi noen dager tidligere hadde satt omsetningsrekord på x antall millioner..... Så hyggelig å få en oppmerksomhet jeg er ikke vant til jobbgaver i en høyere prisklasse. På forrige arbeidsplass arrangerte vi og betalte vårt eget julebord. Fikk et masseprodusert julekort på mail. Så synes det nesten er ekstravagant at nyejobben spanderer vin til maten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 20. oktober 2019 #3123 Del Skrevet 20. oktober 2019 Var på hyttetur hvor alle skulle legge inn sine kvitteringer i et oppgjør, slik at det ble delt likt på alle. En i gruppen legger inn en sum, som jeg vet inneholdt blant annet en sekspakning av hans øl, samt flere enkeltøl. Vet dette fordi han sto foran meg i kassen og kjøpte/betalte for lik sum. Vet også at han gjorde det med overlegg, ettersom det ble nøye presisert at alkohol skulle bli holdt utenfor oppgjøret, og man måtte huske å trekke fra summen for eget øl hvis man hadde alkohol på en «felles» kvittering. i tillegg har han gjort noe lignende tidligere. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 20. oktober 2019 #3124 Del Skrevet 20. oktober 2019 Jeg hadde en kjæreste som var veldig sparsommelig. Kjøpte gjerne røyk til seg selv, men lagde budsjett for hvordan jeg kunne spare penger. Heldigvis tok han den, da jeg sa fra. (Han kunne kjøpe godis og røyk, mens jeg ikke skulle kjøpe en ny t- skjorte). Hyggelig kar ellers. Han gjorde meg så flau et par ganger. En gang vi var ute med et vennepar, skulle han bare ha pizzabuffet og vann. Genial måte.å spare penger. Og da åt han seg nesten syk... En annen gang argumenterte han mot meg, da jeg kjøpte drikke til et vennepar av oss. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3125 Del Skrevet 20. oktober 2019 På 19.7.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev: Øl er billig i Nederland. I England og Skottland er de også kjent for sin sparsommelighet, men de har en ølkultur. De kan være gjerrige og telle på krona på alt, unntatt på bar. Prisene er noe ganske annet. Min fetter feks regnet ut om det var billigere å varme vann i vannkoker eller i kjele for å spare penger til strøm. Men kommer noen på øl så går han og kjøper to kasser som han gjestfritt deler ut. Ikke i Norge selvsagt. Her koster øl en formue. Anonymkode: ef2ef...035 Øl ute er billig i Norge, om en ser på kjøpekraften Anonymkode: f2051...931 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerbreeze Skrevet 20. oktober 2019 #3126 Del Skrevet 20. oktober 2019 16 minutter siden, SS skrev: Så hyggelig å få en oppmerksomhet jeg er ikke vant til jobbgaver i en høyere prisklasse. På forrige arbeidsplass arrangerte vi og betalte vårt eget julebord. Fikk et masseprodusert julekort på mail. Så synes det nesten er ekstravagant at nyejobben spanderer vin til maten. Sa ikke at det ikke var hyggelig, men å kline opp i trynet til de ansatte at butikken nettopp har satt omsetningsrekord på mange millioner også bare gi beskjedne 200kr i gave så er det rett og slett kvalmt. Da kunne det brevet vært droppet, og ikke tro at det var noe personlig heller. Det var også masseprodusert 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. oktober 2019 #3127 Del Skrevet 20. oktober 2019 På 21.7.2019 den 12.21, Absol skrev: Min lokale kiwi butikk. De har kjøpt inn altfor mye jordbær og annonserer kassesalg for 200. Jeg vurderte å sylte, men gidder ikke en hel kasse, så jeg spurte om jeg kunne få kjøpe halv kasse for 100. Men det gikk ikke. Dette var lørdag kveld og mandag morgen kommer bærene til å gå i søpla. (i følge hun som satt i kassa) Kassesalg er kassesalg og ikke kurv salg så forstår din lokale Kiwi der 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20. oktober 2019 #3128 Del Skrevet 20. oktober 2019 På 2.8.2019 den 1.17, AuroraB skrev: Jeg tok en kollega på fersken i å stjele fra kantina. Kantina vår stenger etter lunsj, men det står fortsatt ting i kjøledisken som man kan kjøpe. Da skriver man opp i ei bok på disken navn, hva man har kjøpt og vippser. Jeg stakk opp i kantina en dag og møtte da kollegaen min der med en baguett som hun tygde på og en sjokolade i hånda. Da jeg skulle skrive inn i boka hva jeg hadde tatt, så hadde hun ikke skrevet noe, så jeg sa, med et smil "jeg tror du har glemt å skrive i boka. Da blir det tull i regnskapet til Laila, vettu". Da svarte hun at hun bare spiste denne baguetten som en tjeneste for kantina, for ellers ville den gått i søpla, og at man ikke trenger å betale for noe som skal kastes. Da jeg studerte hadde jeg ei i klassen som stadig spurte om å låne småbeløp. 10 kroner, 20 kroner, rett som det var. Hun betalte aldri tilbake, og tilslutt sa jeg nei. Da gikk hun på neste person. Tilfeldigvis en kveld noen av oss satt og snakket, så fant vi ut at hun hadde loppet oss alle for penger, men aldri betalt tilbake et rødt øre. Vi konfronterte henne dagen etterpå, og hun bare lo og sa at siden vi tydeligvis hadde penger å låne bort, så hadde vi mer enn vi trengte. Det hadde ikke hun, så hun hadde aldri hatt noen tanke om å betale tilbake. Vi levde alle på studielån, så ingen av oss hadde "mer enn vi trengte". Hun betalte oss alle en hundrelapp hver tilslutt, men startet så lånemaset sitt i klassen ved siden av. Den samme dama trodde forøvrig at kassakreditt betydde at banken ga henne penger... Jeg hadde bare spurt hva hun hadde tatt og skrevet det inn i boken på henne. Tyveri er tyveri 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3129 Del Skrevet 20. oktober 2019 2 timer siden, Summerbreeze skrev: Jobber i en butikk der det omsettes for mange millioner i året. For noen juler tilbake fikk vi en julegave av sjefen på smålige 200kr etterfulgt av et brev om at vi noen dager tidligere hadde satt omsetningsrekord på x antall millioner..... I Bergen kommune, i helsevesenet, fikk vi et år kurv i en høytid med litt frukt (delt på rundt 15-20 pers) og små pakker med nøtter som var gått ut på dato. Anonymkode: ef89f...6f5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3130 Del Skrevet 20. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Bergen kommune, i helsevesenet, fikk vi et år kurv i en høytid med litt frukt (delt på rundt 15-20 pers) og små pakker med nøtter som var gått ut på dato. Anonymkode: ef89f...6f5 Som ufrivillig ivrig bruker av helsevesenet i Bergen,dere er fantastiske mennesker og fortjener tusen ganger bedre! Anonymkode: 5e579...88d 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3131 Del Skrevet 20. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ufrivillig ivrig bruker av helsevesenet i Bergen,dere er fantastiske mennesker og fortjener tusen ganger bedre! Anonymkode: 5e579...88d Ikke på andres skattepenger. Da er det bedre om lønnen høynes, i stedet for å få noe fjas man ikke har bruk for. På min arbeidsplass går beløpet som tidligere gikk til ansatte, til veldedige formål. Anonymkode: ec6b5...44d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3132 Del Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, Summerbreeze skrev: Sa ikke at det ikke var hyggelig, men å kline opp i trynet til de ansatte at butikken nettopp har satt omsetningsrekord på mange millioner også bare gi beskjedne 200kr i gave så er det rett og slett kvalmt. Da kunne det brevet vært droppet, og ikke tro at det var noe personlig heller. Det var også masseprodusert Selvom omsetningen er høy er ikke nødvendigvis resultatet like bra. Anonymkode: ec6b5...44d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3133 Del Skrevet 21. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I Bergen kommune, i helsevesenet, fikk vi et år kurv i en høytid med litt frukt (delt på rundt 15-20 pers) og små pakker med nøtter som var gått ut på dato. Anonymkode: ef89f...6f5 Som særs ufrivillig bruker, nå heldigvis xbruker (bruker private alternativer, fritt sykehusvalg osv) av tjenestene deres. Du jobber i det offentlige så selv om dere totalt har bedre goder enn i det private så er utgåtte varer sjeldent en god ting å gi i presanger. Anonymkode: f2051...931 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3134 Del Skrevet 21. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som ufrivillig ivrig bruker av helsevesenet i Bergen,dere er fantastiske mennesker og fortjener tusen ganger bedre! Anonymkode: 5e579...88d Du får betale frivillig ekstra skatt da. Anonymkode: f2051...931 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 Populært innlegg #3135 Del Skrevet 21. oktober 2019 For en tid tilbake fikk mannen min et gavekort på et 2-døgns Kiel-cruise med Color Line da han handlet seg klær. Ettersom vi ikke hadde mulighet til å benytte gavekortet innen utløpsdatoen ga jeg det til et vennepar av oss som kunne få brukt det. Da de var på tur sendte jeg henne en tekstmelding og spurte om hun kunne kjøpe med et par plater sjokolade av en type jeg er glad i fra Tyskland, noe hun svarte ja til. Da hun overleverte sjokoladen fikk jeg også overrakt kvitteringen, komplett med at prisen i euro var regnet om til norske kroner så jeg visste hva jeg skyldte henne. Det var snakk om snaut 50 kr. Hun fikk en femtilapp, men jeg må innrømme at jeg syntes det var i overkant smålig, siden de hadde fått gavekortet på turen av oss. Anonymkode: 7d6af...b16 86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3136 Del Skrevet 21. oktober 2019 Smålig ja, men la oss være ærlige nok til å si at disse Kiel-cruisene gis bort rutinemessig og er ikke noe mer en "gave" enn en sjokoladeplate ville ha vært. Anonymkode: 2bbda...c91 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3137 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Smålig ja, men la oss være ærlige nok til å si at disse Kiel-cruisene gis bort rutinemessig og er ikke noe mer en "gave" enn en sjokoladeplate ville ha vært. Anonymkode: 2bbda...c91 Aldri sett kieltur gratis, men ned til 200 tur retur kan man finne. Danskebåten derimot! Anonymkode: 0a079...24c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 21. oktober 2019 #3138 Del Skrevet 21. oktober 2019 On 3/28/2018 at 1:16 PM, AnonymBruker said: Akkurat dette skjedde meg som kassaarbeider, bortsett fra at damen insisterte på at jeg skulle sette inn de 70 ørene posen kostet tilbake på bankkortet hennes... hun fikk igjen 50 øre og ble svært furten. Hun hadde sagt ja til pose da. Anonymkode: fc28f...f3c Slike kjerringer burde skytes og grilles 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3139 Del Skrevet 21. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri sett kieltur gratis, men ned til 200 tur retur kan man finne. Danskebåten derimot! Anonymkode: 0a079...24c At du ikke har sett det betyr ikke at det ikke finnes.🙄 I perioder har det vært kampanje i enkelte butikkjeder, bl.a. Match, Boys of Europe, Intersport og Vic der man får et gavekort på et 2-døgns cruise for inntil 4 personer om man handler for 1500 kr. Gavekortene har begrenset gyldighet, man kan bestille og reise i gitte tidsrom (f.eks. kan de ikke benyttes i skolens ferier) og gavekortene kan kun benyttes med utreise søndag til onsdag. Når man booker reise med et sånt gavekort må man betale 250 kr per person som et slags depositum. Disse pengene får man igjen i boardingkortet og de kan brukes til å betale mat og drikke ombord. Altså er selve reisen gratis. Anonymkode: 7d6af...b16 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 21. oktober 2019 #3140 Del Skrevet 21. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I perioder har det vært kampanje i enkelte butikkjeder, bl.a. Match, Boys of Europe, Intersport og Vic der man får et gavekort på et 2-døgns cruise for inntil 4 personer om man handler for 1500 kr. de er da ikke gratis hvis man må handle for minst 1500 kroner for å få gavekortene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå