Gå til innhold

Road Trip - Sverige, Danmark, Tyskland


Gjest uerfaren bilist

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren bilist

Litt seint ute til å få plass på båten, og satser på å komme meg via bil nedover til midten av tyskland via Helsingborgferja - kolding - flensburg, etc.

Jeg lurte på et par ting. Hvordan ligger det an med bompenger? Må jeg veksle inn til svenske og danske kroner for å betale bompenger på forhånd, eller er det ikke noen slike greier der? (Leeenge siden jeg har vært på biltur i danmark og sverige) Kan en betale med kort?

Trenger noen små timer å duppe av iblant også, noen som har tips? Hørt at det er lurt å unngå rasteplasser, pga ran osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

I Sverige er det ikke bompenger, men det er jo det på Svinesund og på Øresundsbroen (dersom du skal kjøre over der). Info om sistnevnte bro finner du her. Vil helst sikkert tror de tar kort siden det er 275,- for en vanlig bil.

Det finnes mange campingplasser nedover i Sverige. Kanskje man kan stoppe i nærheten av dem (stop and go) for en liten hvilepause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carlita
Litt seint ute til å få plass på båten, og satser på å komme meg via bil nedover til midten av tyskland via Helsingborgferja - kolding - flensburg, etc.

Jeg lurte på et par ting. Hvordan ligger det an med bompenger? Må jeg veksle inn til svenske og danske kroner for å betale bompenger på forhånd, eller er det ikke noen slike greier der? (Leeenge siden jeg har vært på biltur i danmark og sverige) Kan en betale med kort?

Trenger noen små timer å duppe av iblant også, noen som har tips? Hørt at det er lurt å unngå rasteplasser, pga ran osv.

Når det gjelder ran så har det mest skjedd med bobiler som har campet på rasteplasser for natten. ALtså de har blitt ranet om natten. Det er noen som vil spare det som det koster å overnatte på campingplass og heller velger å stoppe for natten på rasteplasser eller på litt øde strekninger. Ikke alltid lurt!

Lurt å leie sånn liten hytte på campingplass eller ha med telt og sette opp på campingplass. Det koster ikke så mye det sistnevnte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...