venus_ Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Kan en rødvin bli dårlig iløpet av et døgn når den står i kjøleskap uten kork?
Gjest Ludovie Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Den blir sikkert litt sur. Det er jo bare å smake! Dersom den ikke er god å drikke, kan den helt sikkert brukes i maten.
Markjordbær Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Om jeg ikke har kork pleier jeg bare å krølle sammen en serviett/tørkepapir og putte nedi. Hjelper vel litt, tenker jeg Men jeg har aldri hatt problemer med at den står ett døgn ... Og jeg pleier ikke sette den i kjøleskap en gang.
Norbertine Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har aldri merket noe forskjell på vinen om den har stått et døgn.
Colargol Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Så vidt jeg vet så holder hvitvin i ett døgn og rødvin i to, med max ett døgn forlenget hvis man bruker gummikork og vakumpumpe. Er det gammel, lagret vin så skal den stå ett døgn åpen før den drikkes istedet for å dekanteres. Tror dette er riktig, -lært av veninne som er kokk, men er jo ikke sikkert jeg husker ordrett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå