Gjest gjest_mann Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er av typen som blir lett solbrent, så om sommeren bruker jeg gjerne høy solfaktor. Likevel pleier jeg å opparbeide meg en fin brunfarge etter hvert som sommeren går. I år tenkte jeg å kanskje jukse litt, ettersom det er solarium på treningssenteret jeg går. Har ikke tenkt å bli "solariumsbrun", men harbare lyst å ikke være helt kritthvit... Hvordan bør jeg ta solarium når jeg blir lett solbrent? Bare noen få minutter av gangen? Og bør jeg bruke en lav solfaktor (hørt at brunfargen sitter lengre i da). Har absolutt ikke noe hastverk med å bli brun, bare så det er sagt, men vil gjøre det på en tryggest mulig måte, uten å bli brent...
leirbål Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Aner ikke noe om solfaktor og tid. Men vet at hasselnøtter skal hjelpe. En dame jeg kjenner spiser 10 hasselnøtter hver dag, hvis hun er redd for å bli brent. (Det ble hun alltid før, men ikke etter det.) Du kan jo forsøke.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Skal du i solarium, men har lett for å bli solbrent så bruk høy solfaktor. Målet er ikke bare å få farge, målet er å ikke skade huden din også. Jeg begynner alltid med 10 minutter i solarium. Tar annenhver dag og øker gradvis etter som jeg ser reaksjonen på huden. Du skal ikke bli rød, du skal bli brun så det er bedre å ta det langsomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå