Gå til innhold

Å bleike jeans

Fremhevede innlegg

Gjest Sandbekken
Skrevet

Hei hei folkens! Prøvde meg med denne tråden på klær og mote forumet, men det var lite respons, sååå je psøver her heller :)

Jeg hadde nettopp vårrengjøring i klesskapet og fant en bukse jeg hadde glemt helt ut! Jeg synes den er fin i fasongen, men den er litt for mørk i fargen for våren.. Har der noen tips til hvordan jeg kan få lysnet den litt? Jeg har hørt han klor-bleiking kan bli grusomt stygt, er det noen som har andre meninger ??

Videoannonse
Annonse
Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg klorbleket et par jeans og det er de kuleste buksene jeg har. Bare vær obs på at de kan mista litt passform

Skrevet (endret)

På hobbybutikker og noen andre butikker der de sleger klesfarge, kan man få kjøpt en litt stor "tabelett", som du hiver i vaskemaskinen sammen med plagget for å bleke det. Har gjort det før, men det var i de dager jeg var litt barn av 70-tallet, og skulle gå med batikk. Så jeg er usikker på hvordan det blir på en hel bukse. Det blir jevnt altså, men mulig det blir veeldig mye bleket. Vet jo ikke hvor bleket du vil ha det. Tror ikke det hadde noen innvirkning på passformen...

Hvis du bruker klor, får du nok litt sjattert mønster på buksene.

Endret av Arielle
Skrevet

Skal du ta hele buksa eller lage highlights?

Gjest Sandbekken
Skrevet

Takk for svar :) jeg tenkte hele buksa ja :)

Skrevet

Fungerer det på samme måten dersom man skal farge en bukse i en annen farge?

En mørkere farge for eksempel?

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, da kan du kjøpe en farge som du hiver i maskina sammen med buksa. Det finnes mange ulike farger. Det finnes også slik man legger klærne i bløtt i, men det blir litt gris, og tar lengre tid. Resultatet blir heller ikke så jevnt av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...