Gå til innhold

Noe er galt med armen min..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

I slutten av januar var jeg i en bilulykke der jeg slo skuldra/arma mi. Hadde vondt i hele arma og fikk ikke til å løfte barnet mitt (10kg) Var sykmeldt noen få dager og det gikk gradvis over.

Nå har jeg vondt nedover hele arma nesten hele tida, og noen ganger føles det som den "sovner" fra albuen og ned.

Prøver å la være å belaste den, er venstre så den brukes jo mindre enn høyre, men siden jeg har en gutt på 17 mnd blir det jo litt bæring fortsatt. Jeg hadde ikke problemer med armen før bilulykken,så jeg er sikker på at det er en sammenheng der...

Er det noe jeg kan gjøre selv før jeg kommer meg til lege?

Jeg skal ta en tur til legen, men føler at det ikke er så ille at jeg trenger legevakta, og har ei "helvetesuke" på jobb til uka, så jeg rekker ikke fastlegen før uka etter, derfor spør jeg etter litt erfaringer her inne så lenge.. =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Det hørtes ikke godt ut, jeg tror også det er sannsynlig at smertene skyldes ulykken. Tok du røntgen av armen etter ulykken, eller snakket med lege?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke, men en slektning av meg falt og skadet skulderen og følte nummenhet i armen - på legevakta tok de det som et signal på nerveskade og hun ble operert samme dag. Ble du sjekket nøye etter ulykken? Har du vært fulgt opp noe etterpå?

Det kan hende det "bare" er nerver i klem (pga muskler eller nakkevirvel f eks?), men jeg synes absolutt det høres ut som du burde gå til legen på tross av helvetesuke (og at helvetesuke heller ikke høres veldig bra ut med skadd arm). Særlig hvis du ikke ble grundig sjekket etter ulykken.

Gjest Gjest TS
Skrevet

Takk for svar begge to, jeg var hos legen dagen etter ulykken, men det var da fastlegen min,og ingen "nervekspert", han klemte litt påog mente det var at den "bare" hadde fått seg en smell. Etter det har jeg ikke vært hos legen. Jobben min består ikke av noen tunge løft eller lignenede altså, så jeg tror ikke det skal være noe veldig stort problem med uka som kommer, er bare at jeg er alene med en del administrativt og at detda er vanskelig å komme seg til f.eks lege. Men jeg skalringe til han på mandagen, ble litt skremt av den nerveskadehistorien din, så skal høre hva han synes/tror om det. Igjen, takk for svar!

Gjest Nefertiti
Skrevet

Husk at fastleger kan lite om spesielle skader. I slike tilfeller som du beskriver blir det riktigste henvisning videre. Primært til CT/MR, og så videre til spesialist avhengig av hva bildene viser.

Det første jeg tenker er også nerveskader. Og da er ofte tidsaspektet viktigst. Jeg ville nok prioritert helse fremfor jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...