Gå til innhold

~ Nei til tyrefekting ~

Hva mener du om tyrefekting?  

1. 1. Hva mener du om tyrefekting?

• Forkastelig, og burde forbys!
      53
    • En sport på lik linje med andre
      1
    • Har ingen mening om dette...
      0
    • Tyrefekting er morsomt!
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en tråd om oksene i Pamplona, slår jeg her et slag for tyrene på tyrefektings-arenaene, og spør om dere deler min avsky mot denne "sporten" (hah, sport du liksom...)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe annet enn svaralt. en var passende her.

Skrevet

Forkastelig, og burde så klart forbys.

Merkelig hva tradisjoner gjør med folk og vanligvis oppegående tankegang.

(Jeg har alltid synes det er så logisk av amerikanerne (og andre) å hisse seg opp for hvalfangsten (jakt!) vår, når tyrefekting fremdeles pågår...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Forkastelig, og burde forbys!

Skrevet

Forkastelig, og burde så klart forbys.

-Hiver meg på og er enig.

Gjest Donna
Skrevet

Det er brutalt, grusomt, barbarisk og helt forkastelig !!!Hvordan kan man begå slike grusome handlinger mot dyr og kalle det sport??

Vemmelig og til å gråte av !

Skrevet

Slenger meg på jeg og, dette burde absolutt forbys. :evil:

Skrevet

Utrolig at slike ting kan foregå i en SLIK "sivilisert" verden som vi lever i.

FORKASTELIG!

-------------------

Skrevet

Helt meningsløst og forkastelig :fy:

godt at vi er enige om det :Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja helt forkastelig. Jeg blir like sint jeg ser eller leser noe om dette temaet.

Skrevet

forkastelig og burde forbys, blir så sint av at det virkelig finnes noe som kan se underholdningen i det :kjempesinna:

og ikke minst de som er med på det. Jeg godter meg når noen blir skada under tyrefektingslek, ja jeg gjør faktisk det

Skrevet

Okseløp, tyrefekting og revejakt er alment akseptert verden over som en fin kulturtradisjon............ mens den norske hvalfangsten blir sett på som barbarisk.

Hvor er logikken?

Gjest indiangranny
Skrevet
Okseløp, tyrefekting og revejakt er alment akseptert verden over som en fin kulturtradisjon............ mens den norske hvalfangsten blir sett på som barbarisk.

Hvor er logikken?

Helt enig 10na du kom meg i forkjøpet der. :briller:

Skrevet

Hvor er logikken?

:enig:

Jeg også har lurt på hvorfor i alle dager det er heeelt ok å plage og drepe dyr KUN for menneskers UNDERHOLDNING!!! Det er liksom "kultur"...

Vel, dersom DET er kultur, så er ihvertfall vår valfangst kultur!! Og i tillegg så brukes dyret til noe, det gåes ikke inn for å plage og torturerer dyret mest mulig før det dør etc etc.

tortur og drap av dyreliv kun for vår underholdning er horribelt etter min mening!! :evil:

Skrevet

Gleder meg å se at alternativ en har 100%!

Skrevet

Første svar-alternativ - UTEN DEN MINSTE TVIL!

Skrevet

veldig bra at svaralternativ en har 100 % til nå, grudde meg litt til å se hvor mange som hadde svart noe annet....

greit, jeg er ikke for hvalfangsten i det HELE tatt, og Bastesen burde få seg en harpun i RÆVA, men husk nå på at tyrefekting kun skjer for moro skyld. det er helt forkastelig. faktisk er over 50 % av spanjolene imot det nå, men det er først og fremst den eldre generasjonen i Spania, og de JÆVLA TURISTENE som holder liv i næringa.

Iset

Skrevet

Hvor er logikken?

Dette er akkurat hva jeg ville skrevet..... :wink: Tross alt, tyrefekting er for moro, hvalfangst er for å skaffe mat...

Skrevet

Enig med deg 10na. Paradoksalt nok så er det vel ingen dyr som har levd et bedre liv enn toreador-oksene - frem til deres siste time vel og merke...

• 2 uker senere...
Skrevet

Prøv å ta den diskusjonen med en spansjol: eller gå inn på Bohemen og si at fotball er skadelig og bør forbys (gazza drakk/drikker, Georg Best drikker, Ivers var jo glad i en drink/karsk) siden så mange fotball spillere drikker har det sikkert med sporten og gjøre.

Det er og blir en nasjonalsport for dem, hva med okseløpene da? :er det bedre og løpe foran desperate okser på 500-600 kilo som løper, og de stopper faen meg ikke.

I afrika når de slakter dyrene så: (noen steder, andre bare skjærer)skyter de dem i halsen med pil og bue ( det viste de også på: Gutta på tur) lar dem blø ihjel. Kun for at en zulu neger skal få drikke varmt blod med melk eller noe.

Og slakteriene i Norge: har dere sett hva de gjør? heiser dem opp etter bakbeina, og tar livet av dem, ikke alle dør med engang der heller.

Det er en syk verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...