Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tar Vitaplex multivitamin daglig, men bør også ta Omega 3 spesielt fordi jeg er gravid. Hører derimot at man skal være forsiktig med å få i seg for mye A og D-vitaminer. Dette står det på Vitaplexen: Vitamin A: 800 µg (100% av referanseverdi) Vitamin D: 5 µg (100% av referanseverdi) På Omega 3en min (merke Eldorado) står det ikke hvor mye det er av hver. Betyr det at jeg bør finne meg en annen multivitamin som ikke inneholder A og D fordi jeg ellers kan få i meg for mye? Har noen evt. noe å anbefale? Takk for svar.
Mangomadness Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tar både multivitamin og Omega 3, men jeg tar en type Omega 3 som ikke inneholder A- og D-vitaminer. Sånn at det ikke blir for mye. Mine Omega 3 er kjøpt på apoteket.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tar Vitaplex multivitamin daglig, men bør også ta Omega 3 spesielt fordi jeg er gravid. Hører derimot at man skal være forsiktig med å få i seg for mye A og D-vitaminer. Dette står det på Vitaplexen: Vitamin A: 800 µg (100% av referanseverdi) Vitamin D: 5 µg (100% av referanseverdi) På Omega 3en min (merke Eldorado) står det ikke hvor mye det er av hver. Betyr det at jeg bør finne meg en annen multivitamin som ikke inneholder A og D fordi jeg ellers kan få i meg for mye? Har noen evt. noe å anbefale? Takk for svar. Nyere forskning viser at vi får i oss altforlite d-vit. fra oktober-april, så får vi nesten ikke noe. Du skal faktisk spise feit fisk flere ganger om dagen for å få nok. Norge er sen på å følge opp nyere forskning.Andre land liggerlangt foran oss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå