Gå til innhold

For mye A og D-vitamin med både multivitamin og Omega.3?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tar Vitaplex multivitamin daglig, men bør også ta Omega 3 spesielt fordi jeg er gravid. Hører derimot at man skal være forsiktig med å få i seg for mye A og D-vitaminer.

Dette står det på Vitaplexen:

Vitamin A: 800 µg (100% av referanseverdi)

Vitamin D: 5 µg (100% av referanseverdi)

På Omega 3en min (merke Eldorado) står det ikke hvor mye det er av hver. Betyr det at jeg bør finne meg en annen multivitamin som ikke inneholder A og D fordi jeg ellers kan få i meg for mye?

Har noen evt. noe å anbefale?

Takk for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar både multivitamin og Omega 3, men jeg tar en type Omega 3 som ikke inneholder A- og D-vitaminer. Sånn at det ikke blir for mye. Mine Omega 3 er kjøpt på apoteket.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tar Vitaplex multivitamin daglig, men bør også ta Omega 3 spesielt fordi jeg er gravid. Hører derimot at man skal være forsiktig med å få i seg for mye A og D-vitaminer.

Dette står det på Vitaplexen:

Vitamin A: 800 µg (100% av referanseverdi)

Vitamin D: 5 µg (100% av referanseverdi)

På Omega 3en min (merke Eldorado) står det ikke hvor mye det er av hver. Betyr det at jeg bør finne meg en annen multivitamin som ikke inneholder A og D fordi jeg ellers kan få i meg for mye?

Har noen evt. noe å anbefale?

Takk for svar. :)

Nyere forskning viser at vi får i oss altforlite d-vit. fra oktober-april, så får vi nesten ikke noe. Du skal faktisk spise feit fisk flere ganger om dagen for å få nok.

Norge er sen på å følge opp nyere forskning.Andre land liggerlangt foran oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...