twinklestar Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg planlegger venninnekveld med ost, kjeks og rødvin :D Er det noen som har noen gode forslag til dessert som passer å ha etterpå??
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Jeg ser på ost, kjeks og vin (gjerne søt vin/hetvin/hvitvin, men jeg er også vant til å drikke rødvin til) som dessert i seg selv, jeg. Det er ganske vanlig å ha det som dessert i hvert fall. Vet egentlig ikke helt hva som passer etter, kaffe og mørk sjokolade, kanskje, eller sorbét?
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Når jeg tenker ost, kjeks og rødvin så tenker jeg småspising utover hele kvelden, altså at man aldri "rydder bort" maten, og da ville det for meg vært unaturlig med dessert.
suzie Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Frukt kanskje - oppskåret? Ellers enig med de andre her - ost står ofte på lenge slik at man kan småspise litt hele kvelden.
twinklestar Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2009 Takk for svar. Har egentlig tenkt det samme selv. Kjøper kanskje inn litt smågodt og setter i skåler eller no, så folk kan få litt sjokolade til kaffen etterpå hvis de ønsler.
Gjest Gjest_Hermine_* Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Sist jeg serverte ost og kjeks, hadde jeg bakt brownies som jeg serverte med vaniljeis litt utpå kvelden. (men jeg lot både ost og kjeks bli stående)
Gjest Wind Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Synes også oppskjært frukt er fint som "dessert". Dessuten er det jo veldig godt sammen med ost og kjeks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå