Gjest Elsa Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Hei! Vi har kjøpt oss en 50 kvm leilighet som vi snart overtar. Den har stue med halv åpen kjøkken løsning på ca 20 kvm, hvor kjøkkenet er 4-5 kvm. Badet er rundt 7-8 kvm, soverommet vårt er rundt 12 kvm, babyen sitt soverom er rundt 6 kvm og så kommer det en smal gang i tillegg. *Vi skal slipe et tregulv som er på soverommet vårt, i stua og gangen. Vi skal slipe det selv, men leie en maskin. Så skal det lakkes evt males? Vi skal legge nytt gulv på kjøkkenet. Gulvplassen er begrenset til ca 3 kvm. Nå er gulvet av kork. Vi tenker på linoleum eller fliser? *Vi skal rive brystpanel som er i stuen, og vi vet ikke helt hva som er under, må sannsynligvis legge ny strietapet evt sparkle og slipe til vi blir blå. Så skal det males i stuen. *Vi skal male deler av badet hvor det ikke er fliser. * Vi skal male babyrommet og om økonomien strekker til legg vinyl eller parkett. Stygg,stygg vinyl der nå. *Gangen skal males. * Soverommet vårt skal males, men vi har egentlig bare 3 vegger grunnet en skyvedørsgarderobe på den ene bredsiden. +Når jeg skriver male så mener jeg alt det innebærer, kanskje må vi sparkle en god del, og kanskje pusse. Grunnfargene i alle rom er lyse som gult, hvitt, lys grå. Så er spm mitt. Er det noen som har peiling på omtrentlige oppusningskostnader på alt det jeg nevner? Kanskje ikke akkurat eksakt for min type leilighet-men noen egne erfaringer? Alt mottas med stor takk. Det er ikke lett å vite hvor mye penger man skal sette av til slikt Mvh Elsa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå