Gjest Miley Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Noen som har tips på hva som virker (ikke medisiner) på en betent skulder? Den verker som besatt og det er enda mange dager til jeg skal til fysioterapeut. Noen som har noen lindrende tips for hånden?
-hild Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Voltaren er betennelsesdempende - du får den reseptfritt på apotektet nå, under navnet Voltarol. Lykke til
Gjest Miley Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Trenger nok andre råd en medisinske, men takk for tipset
Gjest hopeful Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 hmm.. Hvis du ikke skal ta noen medisiner, så er det vel ro og hvile som gjelder. Kanskje en varm dusj kan lindre litt, men skal ikke ha for mye varme på et betent område heller, så må ikke være så lenge. Å ligge litt høyt med skulderen kan hjelpe litt hvis du føler at det "dunker" mye.
hufsa! Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Heia,du skal kjøle det ned,ikke varme det opp sier lege og kirop.til meg men har ikke prøvd enda..Brr kaldt..Så du får finne en pose erter i frysen ;-.))
Gjest Miley Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Ok, takk for tips. Da får jeg prøve å kjøle det ned. Akkurat nå prøver jeg varme, det var kanskje ikke så lurt
-hild Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Jeg så ikke at du er gravid, og da kan jeg forsåvidt være enig i det med "ikke medisin". Men jeg vil tro at du kan bruke ibux gel på skulderen som smertestiller - og det kan lindre litt å smøre med peppermynte-liniment (e.l) Ellers - ro og hvile er det eneste som egentlig hjelper, det andre blir som å sett på plaster. Lykke til
lille katt Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Har hatt senebetennelse i begge skuldrene (ikke samtidig ), og det er virkelig utrolig vondt. Få armen i fatle, null belastning! Når betennelsen og smertene er borte kan du begynne å "svinge" armen (ved hjelp av tyngdekraften) i skulderleddet. Etterhvert begynne med forsiktig belastning. Dette var ihvertfall "behandlingen" jeg fikk i tillegg til Voltaren.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 Noen som har tips på hva som virker (ikke medisiner) på en betent skulder? Den verker som besatt og det er enda mange dager til jeg skal til fysioterapeut. Noen som har noen lindrende tips for hånden? Bruk ispakninger på den,ike varme for det forverrer bet.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #10 Skrevet 14. mars 2009 Bruk ispakninger på den,ike varme for det forverrer bet. Ps. ta en time til kiropraktor. Det er en grunn til at du har fått bet, så han kan hjelpe fortere enn fysio. Har i mange år gått til fysio med slike plager til jeg fikk et tips om kiropraktor. Når plagene kommer igjen, så er jeg der to ganger,og jeg bruker ispaknnger. kansje kaldt med samme du legger på,men etterhvert kjenner du det varmer,og bedøver. bet går ned..
Jodi Skrevet 14. mars 2009 #11 Skrevet 14. mars 2009 Har betennelse i skulderen jeg og nå, og Voltaren har hjulpet meg. Men siden du ikke skal ta medisin, så er jo ikke det noe hjelp. Det som hjalp meg innen jeg fikk medisin, var å ha hånda i bukselommen faktisk (når jeg sto oppreist eller gikk), det blir vel omtrent samme effekt som en fatle. Ellers ta det med ro, og slappe av i skulderen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå