Ciara Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Hei dere! I det siste har jeg i blant kjent stikk i brystkassen. Det kan skje både på høyre og venstre side, men mest på venstre. Det er nok til at jeg skvetter til, og så er det over. Har ikke vondt ellers. Nå har jeg begynt å bli bekymret for at dette kan ha noe med hjertet å gjøre. Tror jeg skal bestille time til lege på mandag for å få det sjekket, bare for å få bekymringen ut av verden. Jeg er likevel interessert i å høre om noen har tanker rundt hva dette kan være for noe. Jeg er ikke slapp eller syk ellers, så jeg antar det ikke er lungebetennelse. Derimot har jeg begynt å blø litt neseblod i det siste (ikke mye, men jeg ser det hvis jeg pusser nesen). Jeg begynner å lure på om det kan være stress, rett og slett.
Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror at det er stress. Jeg hadde det likedan for noen år siden, og ble like vettskremt som deg. Men så leste jeg et eller annet sted på nettet at hos forholdsvis unge, friske mennesker skyldes slike brystsmerter nesten alltid stress. Det dreier seg visst vanligvis om spenninger i brystmusklene. Jeg regner med at du er oppegående nok til å forstå at jeg, som ikke har noe helseutdanning i det hele tatt, ikke sitter her og driver med pålitelig fjerndiagnostisering over internett. Dette var bare mine antakelser. Så jeg ville bestilt legetime hvis jeg var deg!
Ciara Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Takk, Ludovie Vi satser på at det er stress (selv om jeg selvsagt ikke vil ha det heller ). Når man nå først begynner å tenke blir man jo sprø! Blødde du neseblod også?
Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Nei, jeg har aldri blødd særlig mye neseblod. Men jeg har en eks som fikk neseblødninger forholdsvis ofte når han ble stresset. Håper du finner ut av det!
Gjest Miley Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Dersom du har høyt blodtrykk kan du begynne å blø neseblod av det. Dersom du stresser veldig mye, kan jo blodtrykket være stigende. Greit å få sjekket Endret 13. mars 2009 av Miley
superlady Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Det er vel slik at hjerteproblemer ofte viser seg i form av smerter i armen? Betennelse i brystmuskulaturen ble jeg fortalt en gang. -Men det er sikkert lurt å ta en prat med legen for å være helt sikker. Skulle det skyldes stress, så blir du sikkert raskt mindre stressa om du vet at det ikke er farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå