Po Pi Skrevet 8. juli 2003 #1 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei! Jeg lurer på hvor mye kirkepynt dere skal ha eller hadde? Etter råd fra blomsterdekoratøren, har jeg bestilt to dekorasjoner som skal stå på alteret, samt to høye stativ med blomster som skal stå på hver side av alterringen. Er dette for lite? Dekoratøren mener at dette blir nok, men jeg er usikker. Hilsen fra Po Pi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 8. juli 2003 #2 Del Skrevet 8. juli 2003 Vi skal kun har to store vaser med Martha liljer fremme ved alteret... Vil ikke pynte kirken noe særlig da den er så vakker i seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 8. juli 2003 #3 Del Skrevet 8. juli 2003 Vanligt å bare ha 1 eller 2 som står på hver sin side enten på pidestaller eller stativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 8. juli 2003 #4 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg synes dette høres greit ut, men personlig synes jeg det er koselig med litt blomster ute på trappa også jeg da. I tillegg er det fint med litt pynt ved hver av benkeradene. Dette er pynten vi hadde: Vi pyntet kirken selv, nettopp for å spare en del kroner på det. Vi kjøpte 20-pk med roser hos Mester Grønn og fant lyng og noen gule blomster i veikanten. Dette resulterte i 2 slike vaser ute på trappen: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt3.jpg 2 vaser på søyler stående foran trappen inne: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt.jpg 2 vaser stående på alteret (ganske lik de over, men i sølvvaser). Dessuten hadde vi litt pynt ved hver benkrad: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt2.jpg For all pynten betalte vi vel ca 500 kr. I tillegg hadde vi med oss vasene til festen etterpå, slik at de ble bordpynt på bordene ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #5 Del Skrevet 8. juli 2003 Hvite kalabeger på alteret, hvite tulpianer sammen med eføy liggende på enden av benkeradene. Enkelt og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinamor Skrevet 8. juli 2003 #6 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg tror de fleste kirker alltid har blomster på alteret når kirken er i bruk, så da vi giftet oss hadde vi bare to hvite vaser med markblomster i trappen opp til alteret, og små buketter på benkeradene.... http://www.elitefoto-gunerius.no/album/sho...dex=12&id=15352 Ellers er de fleste kirkerom så vakre i seg selv, at så mye pynt utenom ikke er nødvendig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. juli 2003 #7 Del Skrevet 8. juli 2003 Har faktisk planer om å IKKE pynte kirken i det hele tatt. har hørt at kirken alltid har alterbukett (om enn ikke kjempe flott), og jeg synes at kirkerommet er veldig flott og ikke trenger mer pynt. Da er det også en mindre ting å tenke på på den store dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 8. juli 2003 #8 Del Skrevet 8. juli 2003 Vi skal ha to oppsatser fremme ved alteret, og 2 med en gang man kommer inn i kirken. Enkelt, stilrent - men kirken er nydelig i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 8. juli 2003 #9 Del Skrevet 8. juli 2003 Vi skal kun ha to store vaser med buketter (cala) fremme ved alteret... Vi vil heller ikke pynte kirken noe særlig da den er så vakker i seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 8. juli 2003 #10 Del Skrevet 8. juli 2003 Vi hadde 2 buketter som stod på hver side av trappa. Midt i trappa (inne i kirken)hadde blomsterdekoratøren pyntet ett kosteskaft med mye grønt og roser i (vanskeligt å forklare, men stilig var den). På trappa utenfor hadde vi margeritter på hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. juli 2003 #11 Del Skrevet 8. juli 2003 Regner med å ta kontakt med hun andre jeg vet skal gifte seg samme dag og avtale med henne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 8. juli 2003 #12 Del Skrevet 8. juli 2003 Ingenting. Nidarosdomen er så schvær at pynt må være ganske så stor for å vises uansett. + At den der veldig vakker i seg selv. + at det er alterblomster i høysesong. + at det er flere brudepar per dag, så man må inn med pynten, gifte seg, og så ut med pynten i en skikkelig kjappis... prestekontor + blomsterhandler anbefalte å droppe kirkepynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 8. juli 2003 #13 Del Skrevet 8. juli 2003 Enig med Tex, skal også ringe de andre som skal gifte seg samme dag og snakke med dem om å dele på pynt og utgifter! Kirken trenger vel ikke så mye pynt, men litt på de øverste benkradene og feks. to dekorasjoner oppe ved alteret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinamor Skrevet 9. juli 2003 #14 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi avtalte faktisk med paret som skulle gifte seg etter oss, og ble enige om at vi stod for bukettene på benkeradene, mens de stod for bukettene i trappen opp til alteret - grei skuring! Også hører det med til historien, at jeg for min del ikke enset blomstene da jeg var i kirken - ikke kan jeg huske at utgangsmarsjen ble spilt heller, var helt satt ut.....Men, vi har det jo på video, så jeg vet at den BLE spilt (forøvrig samme marsj som den Märtha og Ari hadde på vei ut.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 9. juli 2003 #15 Del Skrevet 9. juli 2003 Også hører det med til historien, at jeg for min del ikke enset blomstene da jeg var i kirken - ikke kan jeg huske at utgangsmarsjen ble spilt heller, var helt satt ut.....Men, vi har det jo på video, så jeg vet at den BLE spilt. Det er akkurat det samme jeg opplevde! Blomstene hadde jeg kanskje i øyekroken, mens musikker hørte jeg ikke i det hele tatt! Jammen meg godt vi har video av det. I vårt tilfelle var det ingen som giftet seg i samme kirken før eller etter oss, så vi måtte ordne blomstene på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå