Gjest mmmmm Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jeg innbiller meg at det finnes kakao ut over Regal (som nok er den eneste jeg har smakt). Noen som vet om flere kakao-merker og mer spennende varianter? Hvor kjøper man de og hva koster de? Og hvorfor er de bedre/mer spennende enn regal?
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er en av dem som tyr til kokesjokolade når jeg skal lage meg kakao/varm sjokolade. Synes det gir en helt annen smaksopplevelse, og så slipper man å knote med å finne riktig blandingsforhold mellom melk, kakaopulver og sukker. Før sverget jeg til Dronningsjokolade - det gir en rund og fin smak. Men nå er jeg gått over til Freias "70 % sjokolade" (tror kun den heter det?), og foretrekker den mørke smaken. Gjerne med et bittelite dryss chilipulver og kardemomme... M-m-m-m! Men fra "gode, gamle dager" husker jeg at jeg brukte endel av kakaopulveret til Eldorado, ved siden av Regia.
Gjest Grafica Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Jeg synes Toro sin er bedre enn Regia... Ellers så piffer jeg gjerne opp kakaen med en liten skvett sjokoladesaus. Fortsatt ganske billig.Tror forresten mange blander kakaoen for svar, også. Personlig bruker jeg 3-4 store, toppa teskjeer til en normal 2dl kopp. Da smaker det ordentlig sjokolade :happy:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå