Gå til innhold

Overnatting i Amsterdam og London


Haris Pilton

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Amsterdam i juli med venninnegjengen, og 2 av oss reiser så videre til London for å være der i noen dager (og gå på Michael Jackson-konsert, woohoo!).

Jeg har kikket litt på tripadvisor, men tenkte jeg kunne høre litt her også.

Amsterdam blir litt rølpetur så det gjør ingenting om det blir hostell, men det hadde vært greit å slippe å dele rom med fremmede? Vi er ikke sikre på om antall reisende blir partall eller oddetall, og hostellrommene er jo som regel for 2/4/6/8 personer.

I London derimot tenker vi et dobbeltrom på hotell, max 400kr per pers per natt men jeg ser at jeg kan få det ned i 300kr med litt godvilje.

Noen forslag/tanker/erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til Amsterdam i juli med venninnegjengen, og 2 av oss reiser så videre til London for å være der i noen dager (og gå på Michael Jackson-konsert, woohoo!).

Jeg har kikket litt på tripadvisor, men tenkte jeg kunne høre litt her også.

Amsterdam blir litt rølpetur så det gjør ingenting om det blir hostell, men det hadde vært greit å slippe å dele rom med fremmede? Vi er ikke sikre på om antall reisende blir partall eller oddetall, og hostellrommene er jo som regel for 2/4/6/8 personer.

I London derimot tenker vi et dobbeltrom på hotell, max 400kr per pers per natt men jeg ser at jeg kan få det ned i 300kr med litt godvilje.

Noen forslag/tanker/erfaringer? :)

StayOK i Amsterdam, et herberge der dere kan bo sammen. Inkluderer frokost. Det er bra der - ok rom (er bare rom med senger, dusj og do, helt enkelt) og det føles trygt der. Det er min eneste erfaring derfra, og jeg tror jeg velger det neste gang også siden det var billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I London: http://www.cityhotellondon.co.uk/

Mellom 300-400 per pers, reint og fint, supre rom i forhold til ka en skulle tru til den prisen:) Ligge i bydelen The City, du kjem deg til undergrunnen der du måtte ønske, pluss jernbanestasjon en maks ti-minutters gange frå hotellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*
I London derimot tenker vi et dobbeltrom på hotell, max 400kr per pers per natt men jeg ser at jeg kan få det ned i 300kr med litt godvilje.

Jeg har hatt sjokkerende gode erfaringer med Piccadilly Backpackers, et småtrendy, svært hostell midt på Piccadilly.

http://www.piccadillyhotel.net/

Husker ikke priser, det sier sikkert nettsiden noe om. Kanskje ikke hostell du var ute etter i London, men ta allikevel en titt på nettsiden. Beliggenheten er så latterlig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sjokkerende gode erfaringer med Piccadilly Backpackers, et småtrendy, svært hostell midt på Piccadilly.

http://www.piccadillyhotel.net/

Husker ikke priser, det sier sikkert nettsiden noe om. Kanskje ikke hostell du var ute etter i London, men ta allikevel en titt på nettsiden. Beliggenheten er så latterlig bra!

Piccadilly backpackers er supert om du er på lavbudsjett, men du får ikkje meir enn du betala for, for å sei det sånn.. (syns eg då) Eg syns beliggenheten er det einaste plusset med plassen, men du bedre for eit stort pluss! :) Ellers har eg ekle erfaringa med hostellet, skittent som fy, ekle rom, på dei fleste av dei ganske lett å opne vinduet frå utsida, ekle felles toalett, og frukosten som er inkludert er toast med syltetøy på (på et kjøkken med mus):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*
Piccadilly backpackers er supert om du er på lavbudsjett, men du får ikkje meir enn du betala for, for å sei det sånn.. (syns eg då) Eg syns beliggenheten er det einaste plusset med plassen, men du bedre for eit stort pluss! :) Ellers har eg ekle erfaringa med hostellet, skittent som fy, ekle rom, på dei fleste av dei ganske lett å opne vinduet frå utsida, ekle felles toalett, og frukosten som er inkludert er toast med syltetøy på (på et kjøkken med mus):P

Høres ut som du var der før de pusset opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du var der før de pusset opp?

Hehe, er vel sånn tre år sida eg var der sist ja.. Brukte det en god del ganga då, og syns det var meget shabby. Men om dei har pussa opp til en bedre standard så er jo det en veldig bra ting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Amsterdam i juli med venninnegjengen, og 2 av oss reiser så videre til London for å være der i noen dager (og gå på Michael Jackson-konsert, woohoo!).

Jeg har kikket litt på tripadvisor, men tenkte jeg kunne høre litt her også.

Amsterdam blir litt rølpetur så det gjør ingenting om det blir hostell, men det hadde vært greit å slippe å dele rom med fremmede? Vi er ikke sikre på om antall reisende blir partall eller oddetall, og hostellrommene er jo som regel for 2/4/6/8 personer.

I London derimot tenker vi et dobbeltrom på hotell, max 400kr per pers per natt men jeg ser at jeg kan få det ned i 300kr med litt godvilje.

Noen forslag/tanker/erfaringer? :)

hei hei

Hver gang jeg er i London bruker jeg å ligge på London House Hotell som ligger i bayswater.. Betaler ca 300 kr natta for dobbelt rom med eget bad inlkusiv lett frokost. DEtte er et vandrehjem, men helt nyoppusset. Har faktisk en liten flatskjerm på rommet også. bare 2 -3 min gange til nærmeste t bane som er bayswater, ellers er det 5 min gange til queensway underground

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...