Gjest Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Har ei vennine som har gått på rosenrot og hun har fått en positiv opplevelse av det og tenkte ettersom jeg stadig støtt er sliten (legen har testet meg for alt mulig rart, ingenting galt) så tenkte jeg å begynne på det. Men verken legen, eller apoteket kunne svare på om bruken av rosenrot svekket p-pillene. Eneste de viste om var johannesurt. Så tenkte kanskje noen her inne vet noe om det muligens.
Pialill Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Har ei vennine som har gått på rosenrot og hun har fått en positiv opplevelse av det og tenkte ettersom jeg stadig støtt er sliten (legen har testet meg for alt mulig rart, ingenting galt) så tenkte jeg å begynne på det. Men verken legen, eller apoteket kunne svare på om bruken av rosenrot svekket p-pillene. Eneste de viste om var johannesurt. Så tenkte kanskje noen her inne vet noe om det muligens. jeg syns det er rart at legen ikke prøvde å finne det ut for deg... han burde jo vite sånt da.. jeg har desverre ingen peiling:S men du kan jo søke på rosenrot på nettet? eller sende mail til fabrikanten av rosenrot, de burde no i hvertfall vite det=)
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Produsentens side er nede så jeg får ingen mail til den, vet ikke hvor stor forskjell det er på det. Spurte også i butikken jeg kjøpte de i, hun trooodde ikke det, men viste det ikke helt sikkert. Endret 13. mars 2009 av Gjest
Gjest Silje Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Hei jenter! Jeg går på cerazette og begynte nylig på rosenrot. Og jeg fikk menstruasjon samme dag som jeg begynte på rosenrot. Har hatt sterke smerter og følt meg fryktelig uvel samtidig som jeg har vært litt mer pigg. Tror ikke det reduserer effekten av p-pillene , men øker østrogen produksjonen i kroppen som medfører til at man får mer kraftige blødninger og menstruasjonssmerter. Ikke å anbefale!
Sugerøret Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1915424230 http://www.ntnu.no/gemini/2007-03/24-27.htm så svaret er vel,ukjent så langt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå