Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Tirsdags ettermiddag fikk jeg kraftige synsforstyrrelser på venstre øye. Flimring, "bølger" og flekker, som om jeg hadde sett rett i en blitz. Varte en times tid, og greide ikke å se noe særlig på øyet den tiden. Første som slo meg var at det sikkert var migrene, og gikk og grua meg og venta på at hodepina skulle slå inn. Vel, nå er det torsdag, og jeg har fortsatt ikke fått vondt i hodet. Tirsdags kveld var det 4-5 "blaff" med hodepine, som kom og forsvant på 10 sekunder. Igår var jeg imidlertid ubegripelig trøtt, sov hele ettermiddagen, var våken et par timer på kvelden før jeg sov godt hele natta. Noen som har lignende erfaringer? Går det an å få migreneanfall uten smerter, og kan det være at trøttheten har noe med dette å gjøre? Jada, jeg kan spørre legen, men jeg løper ikke dit med alt jeg lurer på som ikke er akutt
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Ca en av fem anfall hos meg er uten hodepine etter auraen, og jeg blir som du beskriver, veldig trøtt og utslitt.
Gjest TS Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Takk for svar. Så da kan det altså godt hende jeg har fått migrene? Noen som vet om det går an at man kun får slikt aura-anfall, uten den intense smerten jeg forstår migrene medfører?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 (endret) synsforstyrrelser er ganske akutt da, så jeg ville nok tatt en telefon til legen. Det kan tyde på trykk på synsnerven. Jeg har aldri aura uten å få hodepine etterpå. Endret 12. mars 2009 av ¤bella¤
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Min mormor har slik migrene, aurafasen uten at hun får smerter. Vet ikke om hun blir trøtt ol... Tror ikke hun noen gang har hatt smerter ved anfallene. Men hun sier selv det er migrene. Har mye av det i familien. Blir selv veldig trøtt og får konsentrasjonsvansker ved aura-anfall, får og smerter, men bare svake. Mulig medisinene jeg tar hindrer smertene i å bryte ut. Har mest uten aura.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har aldri aura uten å få hodepine etterpå. Jeg har hatt det et par ganger. Som noen skriver her ca en av fem ganger. Jeg diskterte dette tidligere her inne, og det ble fortalt at mange opplever dette når de er gravide eller at det er syklusavhengig. Jeg er mer plaget av både migrene og aura før menstrasjon og de gangene jeg har fått bare aura så har det vært en uke før mensen ca. Men som det sies, får man synsforstyrrelser bør man kontakte lege/optiker for sikker hets skyld. Jeg gikk til optiker og hun hadde selv migrene så hun forstod fort hva det var snakk om og ba meg kontakte lege. Jeg ante ikke en gang hva aura var og at dette hang sammen med migrene jeg.
LilleEkorn Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Både jeg og min mor har migrene med aura. Jeg har kun opplevd med flimmer og kvalme, og jeg får ikke vondt i hodet hver gang. Min mor har sterk migrene med aura, og hun har mistet taleevnen i tillegg en gang. Da ble hun innlagt på sykehus til observasjon. Dette er svært sjelden, så ikke alle leger vet om dette en gang.. Ikke all migrene medisin hjelper mot aura, så du bør ta deg en tur til legen.. Endret 12. mars 2009 av LilleEkorn
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Dette kalles også for "øyemigrene". Jeg synes du skal få deg en time hos legen for å ta opp dette dersom det er slik at du aldri har hatt migrene tidligere. Det må utredes før du får "diagnosen" migrene. Jeg synes ikke du trenger noen akutt-time til dette altså, bare få en vanlig legetime. Jeg har også dette fenomenet, uten å få smerter, av og til. Innimellom mister jeg synet også, det blir rimelig mørkt. Men det går over av seg selv etter maks noen timer, og jeg blir også utrolig sliten og "rar i kroppen" etter dette.
Gjest TS Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Takk for svar alle Ringte legen idag, men han var ikke inne. Ble enig med legesekretæren om å ha en "telefon-time" på mandag, så får han ordne time til meg om han mener det er nødvendig.
Gjest JH Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har i 15 år hatt kun aurafasen, og enda ikke fått hodepine, så... ja, fullt mulig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå