monkeyhub Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 For to uker siden var eg og samboeren min på en privatfest. Vi kjente få av de andre som var tilstede, men vertene er gode venner av oss. Det var en fin kveld, vi hadde det gøy og ble kjent med nye folk:) Her en dag oppdager samboeren min at hans relativt nye nike gore tex sko til 1299 kr har fått et stort svimerke. Merket er oppå skoen, og det er svært sannsynlig at det er laget av en sigarettglo. Verken han eller eg røyker, og vi mistenker derfor noen på festen for å ha lånt hans sko når de var utenfor og røykte. Utrolig kjedelig da dette svihullet er skjemmende, pluss skoen vil ikke lenger være vanntett... Nevnte dette for verten for festen, men de synes ikke merke seg noe ved det. For min del synes eg godt at røykerne som var tilstede på festen i det minste kunne be om unnskyldning, evt betale noe i erstatning. Helt nye sko er nok for mye å be om, men det ville jo vært det aller beste... Forlanger eg for mykje? Skal ein finne seg i at sånt skjer? Noen som har meninger??
The Kitten Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 For to uker siden var eg og samboeren min på en privatfest. Vi kjente få av de andre som var tilstede, men vertene er gode venner av oss. Det var en fin kveld, vi hadde det gøy og ble kjent med nye folk:) Her en dag oppdager samboeren min at hans relativt nye nike gore tex sko til 1299 kr har fått et stort svimerke. Merket er oppå skoen, og det er svært sannsynlig at det er laget av en sigarettglo. Verken han eller eg røyker, og vi mistenker derfor noen på festen for å ha lånt hans sko når de var utenfor og røykte. Utrolig kjedelig da dette svihullet er skjemmende, pluss skoen vil ikke lenger være vanntett... Nevnte dette for verten for festen, men de synes ikke merke seg noe ved det. For min del synes eg godt at røykerne som var tilstede på festen i det minste kunne be om unnskyldning, evt betale noe i erstatning. Helt nye sko er nok for mye å be om, men det ville jo vært det aller beste... Forlanger eg for mykje? Skal ein finne seg i at sånt skjer? Noen som har meninger?? Forstår jeg det riktig at du vil at alle røykerne skal be om unnskyldning?
Gjest Miley Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Ja, du forlanger altfor mye! Mener du at vertskapet skal stille opp alle røykerne så de i tur og orden kan beklage til dere, samt at de etterpå har kronerulling for et par nye sko? Skal du ha en unnskyldning og penger tilbake får du finne den som gjorde det, du kan da ikke beskylde halve festen for ødelagte sko? Er du seriøs? Virkelig?
Gjest SmallTalk Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Hvilken verden lever du i, da? Mener du seriøst at alle røykerne på festen skal be typen din om unnskyldning pga at de kanskje har ødelagt skoa hans? Neste gang bør dere kanskje vurdere å gå i sokkelesten slik at skoa deres ikke risikerer å bli ødelagt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Ja, sier meg enig med de andre her. Uhell skjer, og dette var nok ikke verten sin skyld og da er det lite man kan gjøre. Hadde jeg blitt oppringt av en venn jeg hadde vært på fest hos og blitt bedt om å gi penger til en ødelagt jakke fordi jeg kanskje muligens hadde vært uheldig og fått en glo på den? Da hadde jeg nok funnet det hele ganske pinlig og sørget for å aldri gå på samme fest som dem som ønsket betalingen. Selvsagt, om det faktisk var meg så ville jeg jo betalt men her er det jo umulig å vite hvem det faktisk er. Jeg tror vennene dine bør begynne å henge opp skilt om at man henger fra seg yttertøy på eget ansvar slik som man finner på en del offentlige plasser. Klart det var kipt at skoene ble ødelagt men bette blir smålig!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 For to uker siden var eg og samboeren min på en privatfest. Vi kjente få av de andre som var tilstede, men vertene er gode venner av oss. Det var en fin kveld, vi hadde det gøy og ble kjent med nye folk:) Her en dag oppdager samboeren min at hans relativt nye nike gore tex sko til 1299 kr har fått et stort svimerke. Merket er oppå skoen, og det er svært sannsynlig at det er laget av en sigarettglo. Verken han eller eg røyker, og vi mistenker derfor noen på festen for å ha lånt hans sko når de var utenfor og røykte. Utrolig kjedelig da dette svihullet er skjemmende, pluss skoen vil ikke lenger være vanntett... Nevnte dette for verten for festen, men de synes ikke merke seg noe ved det. For min del synes eg godt at røykerne som var tilstede på festen i det minste kunne be om unnskyldning, evt betale noe i erstatning. Helt nye sko er nok for mye å be om, men det ville jo vært det aller beste... Forlanger eg for mykje? Skal ein finne seg i at sånt skjer? Noen som har meninger?? Anmeld dem!
The Kitten Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Anmeld dem! Ja, for å anmelde folk for at uhell skjer. Det er god ressursbruk det.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Ja, for å anmelde folk for at uhell skjer. Det er god ressursbruk det. Å smadre en bil er også et uhell, dårlig ressursbruk?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Kjedelig, jeg skjønner godt at du er frustrert! Men så veldig mye å gjøre med det er det nok ikke, dette er rett og slett sånt som skjer. (jeg pleier å trøste meg selv med at det kunne vært verre - "det er bare døde ting")
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 For to uker siden var eg og samboeren min på en privatfest. Vi kjente få av de andre som var tilstede, men vertene er gode venner av oss. Det var en fin kveld, vi hadde det gøy og ble kjent med nye folk:) Her en dag oppdager samboeren min at hans relativt nye nike gore tex sko til 1299 kr har fått et stort svimerke. Merket er oppå skoen, og det er svært sannsynlig at det er laget av en sigarettglo. Verken han eller eg røyker, og vi mistenker derfor noen på festen for å ha lånt hans sko når de var utenfor og røykte. Utrolig kjedelig da dette svihullet er skjemmende, pluss skoen vil ikke lenger være vanntett... Nevnte dette for verten for festen, men de synes ikke merke seg noe ved det. For min del synes eg godt at røykerne som var tilstede på festen i det minste kunne be om unnskyldning, evt betale noe i erstatning. Helt nye sko er nok for mye å be om, men det ville jo vært det aller beste... Forlanger eg for mykje? Skal ein finne seg i at sånt skjer? Noen som har meninger?? En plass går grensen frøken........
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 For to uker siden var eg og samboeren min på en privatfest. Vi kjente få av de andre som var tilstede, men vertene er gode venner av oss. Det var en fin kveld, vi hadde det gøy og ble kjent med nye folk:) Her en dag oppdager samboeren min at hans relativt nye nike gore tex sko til 1299 kr har fått et stort svimerke. Merket er oppå skoen, og det er svært sannsynlig at det er laget av en sigarettglo. Verken han eller eg røyker, og vi mistenker derfor noen på festen for å ha lånt hans sko når de var utenfor og røykte. Utrolig kjedelig da dette svihullet er skjemmende, pluss skoen vil ikke lenger være vanntett... Nevnte dette for verten for festen, men de synes ikke merke seg noe ved det. For min del synes eg godt at røykerne som var tilstede på festen i det minste kunne be om unnskyldning, evt betale noe i erstatning. Helt nye sko er nok for mye å be om, men det ville jo vært det aller beste... Forlanger eg for mykje? Skal ein finne seg i at sånt skjer? Noen som har meninger?? Jeg var på resturant i høst. Vi sto utenfor i taxikø. jeg hadde min nye jakke på til 3500 kr. jeg vet hvem alle i køen var, da det var lukket fest. Dagen etter oppdager jeg at det var et stort hull i hetten, og et mindre rett på brystet. Det var sikkert blåst glo fra røykerne i køen. irriterende, javel,men jeg kan da ikke ta vertskapet,og stille røykerne til ansvar. Er du sammen med røykere, kan det gå slik. jeg håper du ikke sier sånt i det virkelige liv,men kun på nett. Er du sikker på at du ikke fikk et hull i hodet også?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Anmeld dem! Hmm må man ikke bryte en lov hvis man skal anmeldes? Slikt må man selv forsikkre seg for, og da melder man til forsikringsselskapet og ikke politiet.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 For hva? Røyking......røyking skal o ikke gå utover ikkerøykere Denne tråden var morsom
Gjest Kavring Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Å smadre en bil er også et uhell, dårlig ressursbruk? Det kan strengt tatt ikke sammenlignes med dette tilfellet her da! Syns jeg ser politiet starter en etterforskning fordi det har skjedd ett uhell med en sko på en fest.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Hmm må man ikke bryte en lov hvis man skal anmeldes? Slikt må man selv forsikkre seg for, og da melder man til forsikringsselskapet og ikke politiet. til forsikringsselskapet???? Og egenandelen er på? 2000KR, OG SKOA KOSTET? BLIR DET FLERE SLIKE MORSOMME TRÅDER, SÅ SKAL JEG BLI OFTE HER INNE
Gjest Pretor Skrevet 12. mars 2009 #17 Skrevet 12. mars 2009 Hmm må man ikke bryte en lov hvis man skal anmeldes? Slikt må man selv forsikkre seg for, og da melder man til forsikringsselskapet og ikke politiet. Nettopp. Alternativt må man rette et erstatningskrav mot vedkommende som har voldt skaden. Problemet blir jo her at man ikke vet hvem man skal rette kravet mot.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #18 Skrevet 12. mars 2009 til forsikringsselskapet???? Og egenandelen er på? 2000KR, OG SKOA KOSTET? BLIR DET FLERE SLIKE MORSOMME TRÅDER, SÅ SKAL JEG BLI OFTE HER INNE Ja det er jo klart. Jeg ville bare påpeke at om man absoludt hadde en mening om at man måtte melde til noen så ville fosikringsselskap være den næreste instansen. Men igjen, de ferreste har forsikring som dekker klærne man har på seg utenfor huset. Jeg fniser like mye som deg, tro meg, jeg ville bare kverulere litt.
skrue Skrevet 12. mars 2009 #19 Skrevet 12. mars 2009 Forlanger eg for mykje? Skal ein finne seg i at sånt skjer? Noen som har meninger?? Ja og ja. Er man på fest kan mye skje. Mye morsomt, men en gang iblant går det litt skeis. Du får anta at det ikke skjedde med vond vilje og la det bli med det.
The Kitten Skrevet 12. mars 2009 #20 Skrevet 12. mars 2009 Å smadre en bil er også et uhell, dårlig ressursbruk? Det er forskjell på å smadre en bil og å uheldigvis ødelegge en sko.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå