enya Skrevet 8. juli 2003 #1 Del Skrevet 8. juli 2003 Skal ha solist under vielsen. Syntes dere det blir for mye med 2 sanger av solisten. Tenkte å ha en i begynnelsen og en til slutt? Ideer til sanger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 8. juli 2003 #2 Del Skrevet 8. juli 2003 Kommer vel an på hvor mye andre ting dere skal ha (salmer, tekstlesing osv). Solosang er jo fint da. Jeg har lyst til å ha litt solospilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. juli 2003 #3 Del Skrevet 8. juli 2003 Det blir fint med to som du beskriver. Men da behøver du ikke tre salmer, bare to. Diskuter dette med presten også, men musikk er jo utrolig stemningsfullt under vielse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 8. juli 2003 #4 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei. Vi skal ha tre salmer og to sanger i tillegg... Skal bruke Ave Maria og Gje meg handa di ven... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 8. juli 2003 #5 Del Skrevet 8. juli 2003 Dette gjør ingenting. Vi hadde 3 salmer og to relativt lange musikkstykker, og det var helt greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 8. juli 2003 #6 Del Skrevet 8. juli 2003 Tror man må ha minst tre salmer... Men en vielse er jo aldri så lang allikevel, så to solist innslag er nok ikke for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 8. juli 2003 #7 Del Skrevet 8. juli 2003 Vi skal ha to salmer og to solistinnslag. Ei venninne som spiller oboe skal spille Våren av Grieg og Gabriels oboe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #8 Del Skrevet 8. juli 2003 Gjør heller det du FØLER er riktig. Ikke tenk på hva som UTENPÅ er viktig. Lukk øynene og se det for deg. Glem alt annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 8. juli 2003 #9 Del Skrevet 8. juli 2003 Enig med Anafugia - har dere lyst på to solosanger, så ha det! Selv hadde jeg en solosang og to salmer i mitt bryllup og det hadde nok gått helt greit å tatt to solosanger i forhold til tid - vielsen er jo ikke så lang. Synes du burde høre på litt ulike sanger med din tilkommende og se hva dere begge liker. Selv valgte vi Gerschwins "'s marvelous" og er veldig fornøyd med det valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #10 Del Skrevet 9. juli 2003 Husk at dersom dere skal ha Ave Maria er det hundrevis av forskjellige Ave Maria. Den som er mest kjent er den av Strauss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Skrevet 9. juli 2003 #11 Del Skrevet 9. juli 2003 2 sanger er ikke for mye. Vi hadde 3 salmer og 2 sanger og det gikk kjempefint! Lykke til! MinniE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 9. juli 2003 #12 Del Skrevet 9. juli 2003 Tror man må ha minst tre salmer... Neida, det er veldig vanlig med 3 salmer om man ikke har solosang. Om man velger å ha solosang, er det vanlig å ha 2 salmer. Personlig synes jeg kanskje det kan bli litt mye med 2 solosanger da har jeg mer sansen for en solosang og et musikkinnslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 9. juli 2003 #13 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi skal ha 1 solosang, og presten anbefalte derfor kun 2 salmer... Ønsker dere mer, ser jeg ingen grunn til hvorfor dere ikke skal kunne ha det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 9. juli 2003 #14 Del Skrevet 9. juli 2003 Vaar prest sier at vi burde ha saa mange innslag vi klarer aa komme opp med, for vielser er saa korte at man trenger litt tid til aa suge inn alle inntrykkene... Vi skal ha: 3 salmer 1 musikkinslag 1 sunget boenn. (aesj, naa er jeg lei av ae, oe og aa!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 9. juli 2003 #15 Del Skrevet 9. juli 2003 Bare et lite tilleggstips... Skjekk om det skal være en vielse etter dere i samme kirke. Er jo litt kjedelig om dere på stresse på kirketrappa fordi neste par skal inn om 5 minutter................ Vi var heldige og var det eneste paret som skulle vies den dagen, så vi kunne bruke den tiden vi ville. (Kom ca 20 min for sent til fotografen.... :oops: , men hun hadde sagt på forhånd at det ikke gjorde noe. Hun hadde heller ikke flere par den dagen, og hun sa at dette var vår dag, og vi måtte for all del ikke stresse - koselig jente!!!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. juli 2003 #16 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi håper på å få tre musikkinnslag. Vi er så glad i musikk og tror det skal gå greit, vi vil heller kutte ned på salmene. Selv har jeg sunget to sanger i vielser så det er ikke unormalt. Gjør det dere vil for å få det til å bli deres dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. juli 2003 #17 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi håper på å få tre musikkinnslag. Vi er så glad i musikk og tror det skal gå greit, vi vil heller kutte ned på salmene. Selv har jeg sunget to sanger i vielser så det er ikke unormalt. Gjør det dere vil for å få det til å bli deres dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå