Vibi Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg sliter med ekstremt tørre hender. Tidligere har jeg brukt dermovat salve og krem, men er nå gravid, og tør ikke bruke de lenger. Noen som har noen tips? Smører og smører med diverse kremer, uten at det hjelper det spor...
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Du kan prøve med mandelolje. Men vet ikke om det heller hjelper når du har et såpass stort problem. Og selvsagt, vær forsiktig med vann og oppvaskmidler og sånt.
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Husk at hendene kan bli avhengig av krem. Ofte blir problemet bare værre og værre om man smører kontinuerlig. Jeg smører ikke til daglig, men passer godt på hendene. - Jeg bruker alltid hansker ute på vinteren. - Jeg bruker alltid vaskehansker - Jeg vasker ikke hendene mer en nødvendig. Ofte smører jeg bare såpe inni handflatene og på fingrene. - Et par ganger i uka peeler jeg hendene. Bruker skrubbhansker og gnir godt i dusjen. - Samme kveld setter jeg meg ned med en god fuktighetskrem foran TV'en, og metter hendene med krem. Det vil si at jeg tar på masse krem, og masserer hendene, blir et tørt fyller jeg på med krem. Sånn kan jeg sitte 30-60 minutter. - Smør et tykt lag krem på før du sovner, da virker det gjennom natten. Mine to favorittkremer er Clarins hand and nail, og elisabeth ardens 8hour cream.
Mary Philbin Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Prøv Virtual Intensive Care hand and nails. Du får myke hender og sterkere neiler av den. Fungerer veldig bra mot tørre hender.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå