Gå til innhold

Italia... jentetur.


laperla

Anbefalte innlegg

Hei,

Som emnebeskrivelsen sier, jeg og en venninne har så lyst til å dra til Italia i midten/slutten av august.

Jeg har vært en del i Italia før, vært en del i Nord (Venezia, Verona, Bologna, Milano osv). Det er ikke aktuelt nå, da reiseselskapene har siste avreise i begynnelsen av august.

De siste åra har jeg besøkt Sicilia (Cefalu) og Sardinia (Alghero) sammen med med kjærste... Med andre ord, det frister kanskje ikke å besøke akkurat de samme stedene igjen, selv om de var veldig fine. Nå kunne vi tenke oss litt mer liv;) Litt diskoteker hadde vært ålreit. Hvor skal reisa gå da?

Har vært innom flere reisebyråer, men syns de sier så mye rart/det virker ikke som de riktig vet hva de snakker om og/eller at de bare sier noe for å si noe.

Det kan virke som reiseselskapene har kuttet ned på de ulike reisemålene i Italia. Stemmer det?

Har hørt mye pent om Giardini–Naxos... Noen erfaringer?

Noen som har noen gode tips å komme med?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dette er i midten av den italienske ferien så dere bør nok raske litt på. Prisen vil også kunne være betydelig høyere enn andre deler av året.

På denne tiden av året anbefalses det vel ikke å reise til de typiske storbyene, da det er svært varmt.

Hva med Genova eller Bari?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for Capri/Sorrento siden du har vært de fleste andre steder. Star Tour har turer fra Oslo i sommer om jeg ikke husker helt feil.

http://www.capritourism.com/en/home

http://www.startour.no/feriereiser/italia/...son=sommer-2009

http://www.feriepenger.com/kategorier/Italia/Capri/

http://wikitravel.org/en/Capri

Hei, og takk for svar:)

Hm, Sorrento sier du. Er det noe liv der da? Vil som nevnt tidligere, at det er mulighet for litt uteliv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i midten av den italienske ferien så dere bør nok raske litt på. Prisen vil også kunne være betydelig høyere enn andre deler av året.

På denne tiden av året anbefalses det vel ikke å reise til de typiske storbyene, da det er svært varmt.

Hva med Genova eller Bari?

Ja, vet at det er da italienerne har ferie...

Pleier alltid å reise dit i august, så vet hva som venter oss.

Har ikke sett noen pakketurer til Bari og Genova? Isåfall, hvordan kommer vi oss dit?

Hvordan er det å bestille fly og hotell på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere ha "liv" vil jeg anbefale Rimini. Her ligger barene og diskotekene på tett i tett inni byen. Litt utenfor byen finner man de store og flotte diskotekene med basseng osv. Men det er ikke noe særlig "flott" der, ikke sånn trange koselig smug som man er vant med fra Italia. Det er en lang gate der alle resturantene, barene, butikkene osv. ligger. På oversiden av denne gata ligger strandpromenaden med selvfølgelig stranda som er flere km lang.

Hvis man vil på utflukt å se litt så kan man dra til San Marino som ikke ligger så langt fra Rimini. Mener at apollo har turer til Rimini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha "liv" vil jeg anbefale Rimini. Her ligger barene og diskotekene på tett i tett inni byen. Litt utenfor byen finner man de store og flotte diskotekene med basseng osv. Men det er ikke noe særlig "flott" der, ikke sånn trange koselig smug som man er vant med fra Italia. Det er en lang gate der alle resturantene, barene, butikkene osv. ligger. På oversiden av denne gata ligger strandpromenaden med selvfølgelig stranda som er flere km lang.

Hvis man vil på utflukt å se litt så kan man dra til San Marino som ikke ligger så langt fra Rimini. Mener at apollo har turer til Rimini.

Takk for svar:)

Mm, har også sett på Rimini. Problemet er at Apollo kun har reiser dit t.o.m. første uka i august, og vi har ferie uke 34 og 35.

Rimini er vel i prinsipp helt likt Lido di Jesolo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har vært i Lido di Jesolo kun 1 dag for mange, mange år siden men mener å huske at det var ganske likt. Det du kan gjøre er å fly til Bergamo (mener det er en del billige avganger dit fra Torp) så kommer du deg først til Milano også kan man ta tog fra Miliano og til Rimini. Husker ikke hvor langt det var men ikke så veldig langt. Hotell finner du sikkert på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...