Gjest Meeko Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Vi gifter oss neste sommer, og skal ha et passe stort, ikke alt for stivt bryllup på ca. 45 personer til middag. Vi er begge studenter, og har derfor bestemt oss for å ha et fint bryllup som ikke trenger å koste all verden. Jeg har tenkt litt på å bruke vanlige blomster til pynting av lokalet, i stedet for å kjøpe blomster fra butikk. Nå skal det også sies at jeg foretrekker denne type blomster fremfor store oppsatser. Har noen gjort dette før? Hvilke blomster brukte dere? Hvordan var brudebuketten? Lurer også på om noen vet om noen nettsider hvor jeg kan finne inspirasjon :gjeiper: Endret 11. mars 2009 av Meeko
Rampolina Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Hva med solsikker? Kan jo bare knipe de av og la de flyte i små skåler eller no? Da trens det jo ikke mange blomster til bordet og det koster ikke allverden hvis du plukker de selv på gård. Er hvertfall mange sånne steder med selvplukk her i Østfold så tenker det er det andre steder også..
Gjest Meeko Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Tror ikke det er så veldig mye solsikker her på vestlandet. Jeg har aldri sett gårder med det heller. Men det ville vært absolutt nydelig! Jeg tenkte litt på prestekrager også, de er flotte. Men er så usikker på hvordan jeg skal sette det hele sammen. :gjeiper:
lilleanda Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har tenkt til å gjøre det samme. Kjøper enkle vaser (tenkte faktisk på ikeas mjöd ølglass) Limer på en blondekant jeg fant i skapet til bestemor, også bare plukke blomstene som finnes. Litt bekymra for hvordan markblomster jeg får tak i 22.august.... Men det finnes jo alltid noen billige rosebuketter jeg kan spe på med, ellers så blir det solsikker (det er jo en utrolig sjarmerende blomst). Eller tar jeg gjerne mot tips og inspirasjon!
Helly Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Ååå... Det hørs helt nydelig ut å pynte med markblomster! Prestekragene er jo kjempefine og. Jeg har vært i et selskap hvor det var pyntet med markblomster. Kjempefint, også blir det jo og litt mindre høytidelig md en gang. Jeg tror jeg ville gått for små fine buketter spredt utover bordene. Og kanskje større buketter på brudeparrets bord. Kanskje dere kunne kjøpt noen roser eller orkideer for å spe på med som lilleanda skrev? Brudebuketten kunne feks inneholdt enten roser eller orkideer eller hva dere nå ha brukt på bordene. Feks en ensfarget bukett? Hvite eller røde roser? Hvite eller rosa orkideer? Endret 11. mars 2009 av Helly
lilleanda Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Ja det var lurt. Hvis jeg bruker hvite roser å spe på med i bukettene på bordene, så kan jeg ha ren hvite roser brudebukett! Lurt! Takk for tips
Strix Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Komme rlitt an på hvordan du skal lage det til, men jeg syns eføy er utrolig pent, frisk grønnfarge og kan brukes på mange måter. Når det gjelder markblomster så må du vel bare finne ut hva det vokser mye av i området du skal gifte deg så kan vi komme med forslag til det
Nienna83 Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Bare håpe at ikke mange av gjestene er allergiske så det blir renning av neser og nysing under hele middagen
Gjest Gjest_Lille trille_* Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Jeg kjenner en som driver med oppsatser av ville blomster. Bor på vestlandet. e-post fjernet i henhold til reglene Endret 13. mars 2009 av Pasha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå