Gjest Bekymringsfull Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Noen som har vært borti dette? Skal til gynekolog på mandag, og det kommer mest sannsynlig til å bli tatt ultralyd, innvendig.. Noen som kan fortelle meg litt om hvordan dette foregår, føles og lignende..? Er redd det skal være vondt og/eller ubehagelig
Gjest MåneSkygge Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har vært på innvendig ul en gang for noen år siden. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Trenger ikke bekymre deg for det. Den staven de bruker er ikke så tykk.
Gjest Bekymringsfull Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har vært på innvendig ul en gang for noen år siden. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Trenger ikke bekymre deg for det. Den staven de bruker er ikke så tykk. Nei men det var da endelig godt og høre Bare av nysgjerrighet, fant de ut av noe? Jeg har nemlig godt med smerter i underlivet i nærmere 4 mnd, men behandlingen jeg fikk (anitibiotika) hjalp ikke og det blir bare verre og verre desverre.. Så nå er jeg veldig nervøs for hva de finner ut..
Gjest MåneSkygge Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 De fant ut at jeg hadde en del vann cyster. Det var veldig vondt når de sprakk og det var derfor jeg måtte ta den ul`n. Da de sprakk var det så vondt at jeg måtte krøke meg sammen.
Gjest Bekymringsfull Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 De fant ut at jeg hadde en del vann cyster. Det var veldig vondt når de sprakk og det var derfor jeg måtte ta den ul`n. Da de sprakk var det så vondt at jeg måtte krøke meg sammen. Hadde du gått lenge med smerter før de fant ut av dette?
Gjest MåneSkygge Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Ja ganske. Det komå gikk i ca ett års tid tror jeg. Det kom helt pluttselig og ga seg på noen sekunder. Var intenst mens det sto på.
Gjest Bekymringsfull Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Ja ganske. Det komå gikk i ca ett års tid tror jeg. Det kom helt pluttselig og ga seg på noen sekunder. Var intenst mens det sto på. Jeg får håpe at det bare er cyster jeg også har.. Jeg har en tendens til og tenke det verste når noe skjer..
Leo Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Ut over at det er en GU med alt det medfører, så er en innvendig ultralyd verken vondt eller ubehagelig. Selve instrumentet er ganske lite og dessuten anatomisk utformet, så at det føres inn merker du høyst sannsynlig lite eller ingenting til.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har tatt vaginal UL mange ganger pga utredning, prøverør og graviditet. De aller fleste gangene så har jeg ikke kjent det engang. Noen få ganger så har det vært skikkelig vondt, da har jeg hatt store cyster og vanskeligliggende eggstokker. Så da måtte gyn prøve å lokke de frem og det var vondt.
Gjest Kirsebaer Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 (endret) hhhh Endret 28. april 2009 av Kirsebaer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå