Gjest Utlogget Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Vil bare dele gleden her inne. Kanskje det også kan gi håp for andre. Jeg er tidligere rusmisbruker og livsstilen som følger med det har mange negative ting ved seg. Jeg ble smittet med hepatitt c av min daværende samboer. Den dagen jeg fikk vite det knakk jeg helt sammen. Hadde aldri trodd det ville skje meg. Diagnosen ga mindre bivirkninger enn hva jeg hadde trodd men jeg tenkte likevel ofte på at livet mitt sannsynligvis ville bli en del år kortere enn om jeg ikke hadde hatt sykdommen. Jeg har vært rusfri i lang tid nå og den delen av livet mitt er lagt unna men sykdommen gjorde det på en måte umulig å glemme hvor jeg har vært. Det var liksom det eneste som hang igjen og som jeg ikke ble kvitt. Man føler seg ofte litt som en spedalsk også når man har Hepatitt C. Dette er fordi det er veldig mange der ute som vet veldig lite om det og tror det er mye mer smittsomt og verre en det egentlig er. Jeg var så heldig nå at jeg skulle få bli vurdert for behandling. Det vil si at jeg sannsynligvis kunne få starte på medisiner som har veldig gode sjanser til å fjerne viruset. Etter hva jeg har forstått så er det en form for cellegift. Kuren går over ett halvt år og den tiden må man regne med å være dårlig. Mange sier det er som en kraftig influensa. Dette kan være tøft med en liten unge men helt klart verdt det i og med at man da vil bedre sjansene til ett lengre liv. Jeg hadde time på medisinsk poliklinikk i dag. Da jeg kom inn sa legen hun hadde en god nyhet til meg. De finner ikke viruset hos meg mer. Jeg hadde også tatt prøver for to år siden der de heller ikke hadde funnet aktivt virus. De siste prøvene jeg tok kunne bekrefte at kroppen min selv hadde kvittet seg med viruset og at jeg da er frisk og ikke lengre Hepatitt C smittet. Jeg har lest om dette, at det kan bli borte av seg selv. Men hvem tørr vel å håpe at dette kan gjelde en selv. Jeg er så glad og så utrolig lettet nå. Nå er alle spor etter min tunge og mørke fortid, borte
hufsa! Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Heia,så bra! Blir utrolig glad når noen klarer å komme seg ut av det helvete for det er ikke mange som klarer.De fleste vennene mine gjennom oppveksten ligger på kirkegården eller bruker enda så godt noen klarer det :-))
Gjest TS Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Tusen takk alle sammen Er utrolig glad for at jeg nå kan avslutte hele det kapittelet som har med min ruskariere å gjøre. Nå trenger jeg ikke se meg tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå