Rosalie Skrevet 15. april 2009 #21 Skrevet 15. april 2009 Ingen styre i et borettslag vil presse igjennom at nye bad skal rives for å pusses opp igjen. Da må dere protestere. Dersom rørsystemet skal skiftes, kan det faktisk være nødvendig, så vidt meg bekjent. Og mange borettslag fra 50-tallet og 60-tallet må nå skifte rørsystem. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #22 Skrevet 15. april 2009 Hos oss har vi nettopp utført en felles baderomsoppussing pga skifte av soilrør. For meg passet det helt ekstremt dårlig, jeg hadde verken penger eller tid/energi til å bo borte i ukevis, men det er ikke stort man kan gjøre. Og jo, skifte av rørsystem krever knusing og riving av både ditt og datt, og det kan faktisk flertallet i borettslaget bestemme. Her var det full krig: alle de unge var for, og alle pensjonistene var imot Surt var det også å miste en del fiffige løsninger på badet mitt. Det var splitter nytt for fire år siden, og med en del løsninger som jeg måtte betale ekstra for å få tilbake siden det var tilleggsvalg i forhold til standardpakken. Men. Det nytter ikke sutre over det. Fordelen er jo at jeg føler meg tryggere ved tanke på lekkasje/sikkerhet, også hvis jeg skal selge leiligheten. Det gikk også veldig fort. Husleia økte med en tusenlapp, det tåler jeg. Resultatet ble også bra, og vi fikk en god del valgmuligheter med tanke på fliser, dusj/badekar/belysning osv. Så det er helt greit egentlig, nå som det er overstått. Før jeg kjøpte denne leiligheten var jeg opptatt av et garantert oppussingssluk: fasade og balkonger. Styrte unna alle leiligheter med stygge, slitte fasader og dårlige/manglende verandaer. Da vet du at det er sannsynlig at det kommer en (dyr) oppussing innen kort tid. Nå er lista mi lenger, neste gang vil jeg også sjekke hvorvidt soilrør osv er relativt nye. For det er ikke gøy med tvungen oppussing, verken økonomisk eller praktisk. Noen total katastrofe er det heller ikke, og stort sett får man nok bedre løsninger til rimeligere pris enn man hadde fått privat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå