Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Hei, kjæresten min vurderer å begynne på bioingeniør så derfor lurer jeg på hvordan studiet er og hvordan arbeidslivet er.

- Masse å lese?

- Vanskelig?

- Hvordan er det å jobbe som bioingeniør?

- Hvordan er lønna?

osv...

Kan også nevne at jeg ikke er intressert i å høre hva som står på internett, men heller om DERES personlige erfaringer. :)

Takk :):skravle:

Endret av LonelyAngel
Videoannonse
Annonse
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Er det seriøst ingen her inne som går/har gått Bioingeniør eller kjenner noen som har?

Gjest Gjest_bio_*
Skrevet

Er bioingeniør så her er litt info.

Studiet er vel ikke vanskeligere enn andre bachelor studier. Men det er klart at det krever en del innsats. Det er jo realfag det går i, mye kjemi. Samtidig sykdomslære anatomi immunologi og mikrobiologi. Jeg synes det var et veldig interresant studie.

Man utdanner seg primært til jobb på sykehuslaboratorier, og man skal være klar over at det er et kvinnedominert yrke. Hvorfor det er så kvinnedominert vet jeg ikke, men det er vel noe med helsevesenet. Det finnes jo også jobber i det private, særlig innen salg og support.

Du blir ikke rik av å være bioingeniør i helsevesenet. Begynnerlønn ca. 300000,-

Mange jobber tredelt turnus og får da noe ekstra betalt for dette. Ofte muligheter for å tene mer på overtid for ekstravakter o.s.v. I 2008 tjente jeg ca 470000,- med turnus og overtid.

Trives veldig godt med yrket og har en trygg og spennende arbeidsplass.

Gjest Gjest
Skrevet

Det ligger en annen tråd om bioingeniørstudiet og -yrket her, hvis du søker i forumet finner du den sikkert :) Virker som et interessant yrke, jeg vurderer det selv (men har en helt annen bacelor fra før, så må tenke litt).

Skrevet

Send meg gjerne en PM, så svarer jeg på alt du måtte lure på. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Er snart ferdig med andre året på bioingeniør ved Hist. Syntes studiet er spennende, MEN de fleste jobbene er ved sykehus noe som man ikke blir rik av. Jeg skal derfor ta ekstra matematikk og statistikk for å ta master i siving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...