Gå til innhold

slanke seg ved å røyke

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ei venninne sier hu slanker seg med røyke.

Metter røyken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Til en viss grad, men er også ganske kvalmende vil jeg tro å røyke uten å spise normalt.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som en dårlig unnskyldning. :ler:

Skrevet

Selvfølgelig er røyking slankende. Maten smaker ikke. Kaffen smaker ikke.

:sjenert::popcorn:

Jeg har jobbet på en avdeling med lungepasienter, en del med kols som faktisk er en dødelig sykdom og hvor omtrent halvparten er døde i løpet av fire fem år... Så det er smart å begynne å røyke for å holde seg slank.

Hvor slank mener denne venninna di at hun skal bli, ts, hvis hun røyker?

De som allerede er røykere, har lett for å få sug etter sjokolade, eller noe annet snadder. I alle fall i starten av røykestoppen og da går de gjerne litt opp i vekt. Men at å BEGYNNE å røyke virker slankende er det dummeste jeg har hørt på lenge nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Å begynne å røyke gjør vel ikke noe forskjell på vekta, hun har vel misforstått når folk sier de er redde for å gå opp i vekt når de slutter å røyke, tenker jeg. For da er det nemlig sånn at mange begynner å spise mer for å kompensere for røykesuget. Jeg merket selv når jeg sluttet at jeg "måtte" ha noe å spise på for å ikke falle for røykefristelsen. Dermed gikk jeg litt opp i vekt.

Men om røyk virker som slankemiddel? Neppe.

Skrevet

Jeg har ingen kompetanse på røyking, men slik jeg har forstått det blir man ikke tynnere av å røyke. Derimot er det mange som går opp når de slutter å røyke, hvis man er vant til 20 "kosestunder" hver dag er det lett å erstatte røyken med godteri og annen mat.

Skrevet

det er jo noen som sier at de mister matlyst ved å røyke da, men om det er sant vet jeg ikke, for har aldri røykt selv...

men uansett er det jo ikke akkurat noen sunn måte å miste vekt på!

deter jo mye flere ulemper ved å begynne å røyke enn å være ikke røyker=)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ingen kompetanse på røyking, men slik jeg har forstått det blir man ikke tynnere av å røyke. Derimot er det mange som går opp når de slutter å røyke, hvis man er vant til 20 "kosestunder" hver dag er det lett å erstatte røyken med godteri og annen mat.

Nå tror jeg ts mente venninnen røyker i stedet for å spise. Jeg antar at de fleste vet at røyk ikke inneholder noe mirakelmiddel som virker slankende. Jeg opplevde selv da jeg røyket at om jeg var sulten og heller tok en røyk, så ble jeg midlertidig tilfredsstilt av røyken. Men sunt er det overhodet ikke, selvsagt, og er ikke en anbefalt slankemetode. Nå har jeg klart å slutte å røyke UTEN å gå opp i vekt, så det er heldigvis mulig. Faktisk gikk jeg ned litt heller. Stålvilje var det som skulle til, og erstattet "kosestundene" med røyk med å gå en tur.

Skrevet

Nikotin demper appetitten, og røyk inneholder nikotin.

Men det gjør også nikotintyggis, og disse nye "digitale" sigarettene, hvor man inhalerer smaksatt nikotinholdig damp. Disse er mye tryggere (og mer praktiske) å bruke, da nikotin i seg selv er rimelig ufarlig for de fleste. Det er selve røyken, og de tilsatte giftstoffene i tobakk som fører til kreft osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...