Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Jeg vet ikke om dette er rett forum å poste i, men jeg fant ikke noe mer passende heller. Jeg lurer på om noen her inne (fagpersonell, kanskje?) kan si meg hva som konkret skjer med kroppen etter at døden har inntruffet? Ikke tanker om livet etter døden og himmelen og paradis og amen, men det fysiske. Nedbrytingsprosessen og sånt.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Rett etter at døden har inntruffet blir musulaturen slapp, ansiktet uttrykksløst, innsunkne øyne. Så oppstår rødlilla hudområder i de neste timene. Forandringer i skjellettmuskulaturen fører til dødsstivhet. Kroppstemperaturen faller gradvis.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Så damer, det er bare å grue seg. Jeg er gutt, jeg, så har ikke noe å grue meg til. Har ikke noe behov for å se bra ut i kista. Men jenter, har jo litt andre behov. For dere bruker ikke sminke, 100 timer på badet og alt det der for morro skyld?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå