Gå til innhold

Dør til vitrineskap som veggpryd. Ideer?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg har en dør til et vitrineskap. Ikke av se aller største. Tipper at den er ca 1 meter høy og 60 cm bred og den har sprosser som deler glasset i 6 ruter. Selve skapet har vi demontert og brukt til andre ting.

Jeg har så lyst til å lage noe av denne døren. Tror at det blir lasur eller beis i brunt (den er i oljet furu). Har planer om å henge den på veggen som et slags bilde eller dekorasjon.

Selve rammen er grei nok. Etter beising/lasering har jeg lyst til å sette på noen beslag i hjørnene, slik at den ser ut som et gammelt vindu. Men hva skal jeg finne på som "bakgrunn"?

Har tenkt på å få satt inn et speil, men har ikke penger til å få laget et akkurat nå.. og jeg vil gjerne ha noe mer originalt.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke det til å ramme inn små andre bilder med!

Eller henge opp ting inne i vinduene som du ellers ikke får vist frem.

Eller hva med litt artig stoff? Lage gardiner liksom?

Eller du som er så flink til å male/tegne, du kan lage knallkule malerier! Med rull! Blir så fint atte.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men glasset blir liksom hengende helt innpå veggen, så det er bare noen millimeter å henge ting på bak glasset.

Male kan jeg jo gjøre...

Eller kanskje lage en slags collage av et eller annet.

Hvor er denne krativiteten når jeg trenger den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Male naturmotiver på glasset?

Lage et naturmotiv av naturmaterialer "bak" vinduet?

Dette høres jo ut som en spennende idè Lea...........du er jammen kreativ - det må jeg si! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan lage noen blader som ser ut som en plante på ene siden eller noe ja..

Kreativ er jeg bare til en viss grad tydeligvis.

Dessuten synes jeg at det er synd å kaste ting og siden bruke penger på ting som skal henge på veggen.

Kanskje jeg kan printe ut noe også?

En pusekatt som sitter i vinduet kanskje? Med ryggen til (ikke sååå vanskelig) og kanskje en krukke med blomster i?

Da ser det liksom ut som man titter INN et vindu.. og det blir jo riktig det. Beslagene skal jo være på utsiden.

Lea - kjenner at ideene popper frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville snekret et lite skap, ca 10 cm dypt til å sette døra på. Så kan det stå spesielle gjenstander inni. Glass eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken faktisk, men da krever det jo litt mer..

Men jeg har noen materialer liggende, så jeg kan jo prøve å få til noe.

Går det ikke, så går det ikke :wink: .

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut glasset med speil. Gå på brukthandel og få tak i slike slitte og litt stygge speil. Skjær dem i passende størrelser med glasskutter (eller få en glassfagperson til å gjøre det) og kitt dem på plass.

Fint!

Suzy :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme som Kua - enten små bilder så hver vindu er en ramme - eller noe gøyalt stoff.

Du kan også nå når det er sommer, og du har endeløse vandringer langs sandstranden, plukke litt pene skjell og stener... ta ut galsset og sett i en gipsplate bak, så har du litt større fleksibilitet mht til høyde/tykkelse på objektet.

Ellers er imponerer du - du er kreativ og flink til å gjøre sånne ting. jeg sitter bare på rompa og heier på de som orker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Jeg ville snekret et lite skap, ca 10 cm dypt til å sette døra på. Så kan det stå spesielle gjenstander inni. Glass eller noe.

Høres tøft ut. Lag et smalt hyllesystem bak døren, og ha f.eks kunstglass inni. Tøff kombinasjon - den rustikke døren og moderne glass i sterke farger.

For en herlig kreativ gjeng det er her inne! Får tips og ideer bare av å tenke på KG jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for enda flere gode tips!

Nå begynner jeg å tvile på hva jeg skal gjøre..

Fra ingen ideer til for mange ideer.

Men fortsett gjerne å tipse altså. Plutselig får jeg et innfall og tenker:

"DET skal jeg gjøre med døra mi!!!"

Inntil videre står den i et hjørne på soverommet og jeg venter egentlig på at sambo skal knuse glasset, slik at jeg slipper å vurdere om jeg skal beholde det i eller ta det ut. Dessuten får jeg en god grunn til å blåse ut litt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...