Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. mars 2009 #21 Skrevet 12. mars 2009 Hun forstår nok hva som skal gjøres der, men vår nekter. Enda hun gikk i kassen da hun var kattunge. Nå er det uaktuelt. Går nok ikke ann å tvinge henne nei.
lucy_in_the_sky Skrevet 12. mars 2009 #22 Skrevet 12. mars 2009 Har du katt eller? Man ikke lære opp en katt på samme måte som en hund.. Jeg har hatt mange katter opp gjennom livet + jeg har vært fosterhjem for flere og truffet utallige katter gjennom arbeid med Dyrebeskyttelsen.. Og jeg har aldri truffet en katt jeg ikke kan få til å gå på do inne.. Til og med voksne katter som har gått ute hele livet og aldri sett en dokasse kan ehlt fint læres til å gå på do inne. Og det har ingenting med tvang å gjøre. Og ja, du kan faktisk trene opp katter på mye samme måten som en hund Om du kan bare ørlite grann om læringsprossesser og adferdspsykologi så vet du at de samme reglene for læring gjelder for både hunder, katter, hvaler og mennesker.. Til eksempel. Mine katter kan f.eks 'kom', 'sitt', 'sitte bamse', 'opp' (stå på to), 'ligg død'.. Og den ene kan slå av lyset på soverommet på kommando
Gjest Glør Skrevet 12. mars 2009 #23 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hvis du likevel har tenkt å slippe mor ut, så må du ikke gi hun p-piller, dette er sterkt kreftfremkallende for mor og kan gi hormonforstyrrelser og misdannelser hos ungene (de får i seg skadelige stoffer gjennom melken). Har du noe dokumentasjon å vise til, på dette med at p-piller går ut i morsmelken? Etter det jeg kjenner til har man ikke påvist noe som tyder på dette. Og hvorvidt man vil slippe ut katten eller ikke bør være opp til hver enkelt. Jeg har valgt å la være, siden mine katter tåler å være innekatter en stund, men har man en katt som er vant til å være ute blir det ofte vanskelig. Uansett vil kattemor bare forlate ungene i korte stunder for å jakte, spise og gå på do når de er avhengig av henne. Så lenge hun har mulighet til å komme tilbake til ungene når hun vil, ser jeg ikke problemet med å slippe henne ut. Endret 12. mars 2009 av Glør
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå