Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hei! Jeg har lest mye om både P-stav og Cerazette her. Det er helt individuelt hvordan folk reagerer på dem. Men man blir ikke noe klokere av å lese om folks erfaringer, fordi de fleste nevner ikke engang omstendighetene før de begynte på minipillene eller fikk satt inn P-stav. Jeg vurderer å prøve Cerazette for å se hvordan kroppen reagerer på prevensjon som kun inneholder gestagen. Hvis dette fungerer for meg ønsker jeg å få satt inn p-stav, fordi det virker som den ultimate formen for prevensjon. Jeg sluttet på Trionetta i Mars i fjor. Jeg kan bare huske å ha vært plaget med mellomblødninger på første brettet, that's it. Jeg hadde ingen menssmerter eller noe. Jeg hadde normal mens, 4 - 5 dager. Det kan ta opp til et år før man kan bli gravid igjen, etter å ha gått på p-piller. Jeg har blitt plaget med litt ekstra kviser, sinnsyk PMS og menssmerter den siste mnd. Jeg ønsker helst svar av noen som har hatt samme erfaring som meg med Trionetta og var plaget med kviser, PMS og menssmerter før de begynte på Cerazette(evt. P-stav). Takk for svar! Det er til stor hjelp!
Avalon Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Hei! Jeg har lest mye om både P-stav og Cerazette her. Det er helt individuelt hvordan folk reagerer på dem. Men man blir ikke noe klokere av å lese om folks erfaringer, fordi de fleste nevner ikke engang omstendighetene før de begynte på minipillene eller fikk satt inn P-stav. Jeg vurderer å prøve Cerazette for å se hvordan kroppen reagerer på prevensjon som kun inneholder gestagen. Hvis dette fungerer for meg ønsker jeg å få satt inn p-stav, fordi det virker som den ultimate formen for prevensjon. Jeg sluttet på Trionetta i Mars i fjor. Jeg kan bare huske å ha vært plaget med mellomblødninger på første brettet, that's it. Jeg hadde ingen menssmerter eller noe. Jeg hadde normal mens, 4 - 5 dager. Det kan ta opp til et år før man kan bli gravid igjen, etter å ha gått på p-piller. Jeg har blitt plaget med litt ekstra kviser, sinnsyk PMS og menssmerter den siste mnd. Jeg ønsker helst svar av noen som har hatt samme erfaring som meg med Trionetta og var plaget med kviser, PMS og menssmerter før de begynte på Cerazette(evt. P-stav). Takk for svar! Det er til stor hjelp! Hei! Tenkte jeg bare skulle informere om at Cerazette inneholder akkurat det samme som p-staven gjør. Og at det er lurt å gjøre slik som du gjør, prøve Cerazette først, da er det lettere å slutte om man skulle få ubehagelige bivirkninger
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Jeg har nettopp begynt på Cerazette for å se om jeg vil tåle p-stav. Tidligere har jeg gått på P-sprøyte, det inneholder jo også bare gestagen, men en annen type. Noen som vet om det er sannsynlig at jeg reagerer på samme måte på Cerazette som på sprøyte?
Gjest Mea Culpa Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg hadde p-staven i ett aar foer jeg fikk den fjernet. Det fungerte forsaavidt greit bortsett fra at jeg fikk fryktelig mange, og store, kviser i ansiktet. Det var grunnen til at jeg fikk den fjernet. Trionetta brukte jeg for mange herrens aar siden, og jeg husker aerlig talt ikke hva slags bivirkninger jeg fikk av det ...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Jeg har nettopp begynt på Cerazette for å se om jeg vil tåle p-stav. Tidligere har jeg gått på P-sprøyte, det inneholder jo også bare gestagen, men en annen type. Noen som vet om det er sannsynlig at jeg reagerer på samme måte på Cerazette som på sprøyte? Jeg gikk på p-sprøyta i ca. 7 år, og hadde ikke mensen i det hele tatt. Begynte på Cerazette for ett års tid siden, og har hatt mye småblødninger Ikke verre enn at det holder med truseinnlegg, men det er fryktelig irriterende når man har det i måneder om gangen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå