Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har en badevekt ved type soehnle. Når jeg veier meg så kommer det først opp kilo, og så opp noen bølger som jeg regner med er vann? Iallefall, i dagtidlig så viste vekta 17% på vann og nå viste den 56%. Hva er isåfall vanlig at den viser? Og er det i det hele tatt vann det er snakk om? Det kommer også opp ett annet tegn: tre rundinger. Litt mer liggende eggeformede rundinger for å være nøyaktig ;p Den viste 12,5%. Hva er egentlig dette snakk om? Noen som veit hva tegnene betyr?
lovenemo Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Burde fulgt med en bruksanvisning til den vekta Har ikke peiling, har bare en enkel digitalvekt selv som viser vekta og ingenting annet. Hadde den vist noe mer ville det blitt for avansert for meg. Prøvd å google etter merket på vekta? Kanskje du finner en forklaring
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Burde fulgt med en bruksanvisning til den vekta Har ikke peiling, har bare en enkel digitalvekt selv som viser vekta og ingenting annet. Hadde den vist noe mer ville det blitt for avansert for meg. Prøvd å google etter merket på vekta? Kanskje du finner en forklaring Vekta er foreldrene mine sine, og jeg tviler på at jeg finner bruksannvisningen om jeg prøver å lete har også prøvd å googlet vekta, eller i det hele tatt andre vekter men finner ikke ut noe om hva tegnene betyr, eller om noen tegn i det hele tatt. bah
Andale Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Vekta er foreldrene mine sine, og jeg tviler på at jeg finner bruksannvisningen om jeg prøver å lete har også prøvd å googlet vekta, eller i det hele tatt andre vekter men finner ikke ut noe om hva tegnene betyr, eller om noen tegn i det hele tatt. bah Jeg regner med at det første er vann ja. Hvertfall på den jeg har kommer vannprosenten først, og så fettprosenten. og det kan høre riktig ut i forhold til dine tall (da har du i såfall lav fettprosent!). Men hos meg kan vannprosenten variere alt fra 30% til 60% liksom, så vet ikk ehelt hvordan det der funker. Ingen ekspert, men det hørtes likt ut som min vekt, altså vannprosent er det høye tallet, og fettprosent det lave
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Jeg regner med at det første er vann ja. Hvertfall på den jeg har kommer vannprosenten først, og så fettprosenten. og det kan høre riktig ut i forhold til dine tall (da har du i såfall lav fettprosent!). Men hos meg kan vannprosenten variere alt fra 30% til 60% liksom, så vet ikk ehelt hvordan det der funker. Ingen ekspert, men det hørtes likt ut som min vekt, altså vannprosent er det høye tallet, og fettprosent det lave Men jeg tviler på at fettprosenten min er så lav ;p men hm, får prøve å google litt til. kanskje jeg er heldig å finner noe
Gjest Gjest_Cloud_* Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Jeg har også en vekt fra Soehnle, og først viser den vekt (såklart), så fettprosent og deretter vann. Vil tro at det som er 12.5% er fettprosenten.
Gjest Espen Askeladd Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Hvis du har 12% fett i kroppen er du radmager, og vil sannsynligvis ha mistet menstruasjonen. Sannsynligvis har du ikke så lite, det normale for kvinner er 20-25%. Å måle fettprosenten krever ordentlig utstyr, en baderomsvekt som gjør det på grunnlag av noen strømpulser den sender gjennom føttene vil nok ha svært høy usikkerhetsmargin, og du burde ikke ta det tallet den gir på alvor. Det kan være alt for høyt eller, for ditt vedkommende, alt for lavt.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Takk for svar Ja, regner med at en badevekt ikke er helt 100% riktig, men da er jeg iallefall litt mer klar over hva de tallene gjelder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå