Gå til innhold

Hakke marshmallows?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har tenkt å lage en oppskrift der jeg skal hakke/skjære opp marsmallows og blande inn i ei røre. Sist jeg prøvde denne oppskriften sto jeg og bannet over marshmallows som klistret seg til seg selv og kniven og var håpløse å få fra hverandre...

Noen som har et godt forslag til hvordan dette kan gjøres uten å lage én stor marshmallowsklump? Det lureste jeg fant på sist var å smøre inn kniven med olje/smør, men det var grenser for hvor effektivt det var i lengden siden jeg måtte smøre for omtrent annethvert kutt. Og jeg får ikke kjøpt mini-marshmallows.

Håper noen har et godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Kanskje det hjelper å putte marshmallowsene i fryseren eller kjøleskapet litt så de blir skikkelig kalde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er litt lettere å klippe av biter?

Men det vil sikkert også klistre endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Definitivt lettest å bruke saks :)

Om du av og til dypper/skyller saksen i varmt vann og sørger for at den er 'ren' slipper du at så mye henger fast. Da går det relativt kjapt :jepp:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her: Sjokoladefudge

"Bedre enn sex!" var min ekstremt kresne venninnes dom sist jeg lagde dem. :lur:

Tusen takk for mange gode forslag! Tror jeg starter med saks og varmtvann. :)

:wow: Vet hva som skal lages neste singelkveld alene hjemme ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sånne minier på Meny, så hvis du har en Meny eller Ultra i nærheten av deg, så kan det jo hende du har flaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her: Sjokoladefudge

"Bedre enn sex!" var min ekstremt kresne venninnes dom sist jeg lagde dem. :lur:

Tusen takk for mange gode forslag! Tror jeg starter med saks og varmtvann. :)

Si fra om det funket betraktelig mye bedre da :)

Jeg skal lett prøve den oppskrifta en dag, så kjempegodt ut!

Men hvor mye blir det? Blir det liksom ei lita langpanne eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor ikke kjøpe marshmallows sånn gugge?

heter vel fluff=) jeg har funnet det på lærøy mat i bergen og på en del menybutikker...

det er flytende marshmellows som er ment til å lage fudge med eller bruke det som topping på is. det står en fudge oppskrift på pakken som er veldig god=) jeg lagde den selv til jul;)

men melken som skal brukes til den oppskriften er hermitisert melk (viking melk fra nestle for eksempel)

lykke til!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også saks.

Deler dem og legger dem over ferske jordbær før jeg setter i ovn. Jordbær med smeltet marshmallows er digg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du allikevel skal smelte dem vil jeg si at det beste er å bare rive dem i stykker. Riv hver marshmallow i fire eller åtte deler, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest god husmor
Jeg har også lest at man skal bruke en ren saks, men dyppet i mel :)

Å dyppe i mel er et veldig godt råd, ja!

Det funker også når du skal blande rosiner, sukat og apsikat i røren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig fått laget fudge igjen, og trikset med saks og varmt vann funket strålende! Tusen takk! Nå venter jeg bare på at de skal få avkjølt seg... :spise:

Jeg ser jeg har fått flere tips siden sist jeg leste, tusen takk til dere også! Marshmallowsfluff funker ikke helt, siden marsmallowsen ikke skal smeltes men ligge som hvite biter/striper inni den deilige sjokoladefudgen. (Hvor er den sleike-seg-rundt-munnen-smilyen?)

Oppskriften blir ca en liten langpanne, litt avhengig av hvor mye marshmallows en har i. (Jeg bruker litt mindre enn i oppskriften, ellers blir det marshmallows med fudge i stedet for fudge med marshmallows.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...