Gå til innhold

Hvordan finne andre studenter som skal studere i Australia?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Til høsten flytter jeg til Sydney for å studere i et halvt år, og i den anledning hadde det vært gøy å møtt andre studenter der nede. Noen som har forslag til hvor jeg kan finne noen?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er da masse studenter på plassen du skal studere? Det blir arrangert mye sosialt for nye også.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja men jeg tenkte før jeg reiser ned:) Om det er noen forum eller noe hvor det går an å bli kjent med noen før jeg reiser;)

Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet

Hei!

Hadde noen venninner som skulle til Bali og studere, men det var norsk skole, og da ble det fort lagt ut facebookgruppe så de kunne bli kjent på forhånd.

Kan jo være verdt et forsøk og søke på det du skal studere da på facebook, kanskje du er heldig :jepp:

Skrevet

Du kan ta kontakt med ANSA-Australia, kanskje de arrangerer noe? Uansett, som utenlandsstudent anbefales ANSA. Her er det sosiale ting i regi av ANSA kanskje en gang i måneden hvor nordmenn møtes :)

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Greit nok å møte nordmenn en gang i måneden, men bortsett fra det vil jeg sterkt anbefale å bruke denne muligheten til å bli kjent med andre enn nordmenn! Australiere generelt er veldig imøtekommende og lett å bli kjent med i en studiesituasjon. Du kan jo søke om å bo i universitetets studenthybler, og be spesifikt om å bli plassert sammen med australiere f.eks. På den måten kommer du fort inn i miljøet, og de kan også hjelpe deg med å sette deg inn i studiehverdagen kjappere.

Endret av Elfrida
Gjest LanaLane
Skrevet (endret)
Greit nok å møte nordmenn en gang i måneden, men bortsett fra det vil jeg sterkt anbefale å bruke denne muligheten til å bli kjent med andre enn nordmenn! Australiere generelt er veldig imøtekommende og lett å bli kjent med i en studiesituasjon. Du kan jo søke om å bo i universitetets studenthybler, og be spesifikt om å bli plassert sammen med australiere f.eks. På den måten kommer du fort inn i miljøet, og de kan også hjelpe deg med å sette deg inn i studiehverdagen kjappere.

Enig. Jeg kjente absolutt ingen da jeg dro til Australia for å studere, men allerede første dagen fikk jeg meg venner :) Jeg bodde på campus, på studenthybler og hang kun med 1 nordmann i løpet av den tiden(han som senere ble kjæresten min), resten var nederlendere,dansker,malaysiere,australiere,kinesere,indere og titalls andre nasjonaliteter.

Nordmenn møter du hele livet ellers! De få nordmennene jeg møtte bodde i hus med 4-6 andre nordmenn og var kun venner med dem. Da kan du like godt flytte til norskekoloniene i Spania eller kjøpe deg solseng her hjemme :fnise:

Endret av LanaLane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...