Gjest Wind Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Kan andre hente pakker på posten, som har kommet i mitt navn, så lenge han eller hun har med hentelappen? Eller må man ha med en "godkjennelse", f.eks. en lapp der det står at det er greit at XXX henter pakken, der man har skrevet under? Evt. at den som henter har med legitimasjonen min, f.eks., og viser den? Eller må man hente selv?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Samboern min har hentet mange pakker for meg på posten, uten å måtte vise noen form for leg.
Gjest Wind Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Samboern min har hentet mange pakker for meg på posten, uten å måtte vise noen form for leg. Ok. Er det en liten butikk eller et lite postkontor eller noe så de "kjenner" dere som et par, eller er det greit så lenge han har hentelappen, liksom?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 (endret) ingen som kjenner oss på det postkontorer, så de kan nok ikke vite at vi er samboere nei. Har holdt med hentelappen. Endret 10. mars 2009 av ¤bella¤
Gjest Wind Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 ingen som kjenner oss på det postkontorer, så de kan nok ikke vite at vi er samboere nei. Har holdt med hentelappen. Okei, takk!
Aurela Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har hentet for mamma mange ganger, tror ikke jeg pleier å vise min egen legitmisajon heller, som viser at vi har samme etternavn. Jeg har også hentet pakker med bare kollinummer, hentet fra sms eller fra internett. Syntes rett og slett folk på postkontoret (her jeg bor hvertfall) er sløve.
Gjest Wind Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har hentet for mamma mange ganger, tror ikke jeg pleier å vise min egen legitmisajon heller, som viser at vi har samme etternavn. Jeg har også hentet pakker med bare kollinummer, hentet fra sms eller fra internett. Syntes rett og slett folk på postkontoret (her jeg bor hvertfall) er sløve. Vel, jeg skjønner det hvis det er en liten plass, eller de kjenner til familierelasjoner osv. Vet at jeg ikke hadde hatt problemer med å henter pakker hjemme på hjemstedet, selv uten lapp eller hentenummer, men i litt større byer er det nesten skremmende.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 jeg har ikke fått hente pakker til samboeren min på posten. Prøvd to ganger...
Aurela Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Vel, jeg skjønner det hvis det er en liten plass, eller de kjenner til familierelasjoner osv. Vet at jeg ikke hadde hatt problemer med å henter pakker hjemme på hjemstedet, selv uten lapp eller hentenummer, men i litt større byer er det nesten skremmende. Det er ikke akkuratt et lite sted der alle kjenner hveradre. Bor vel om lag 10 000 i området som sogner til (kan man si det?) dette postkontoret. Husker en gang jeg skulle hente en pake for mamma, hadde med hentelapp, men da jeg kom å skulle hente den var den kanskje tre ganger større enn jeg hadde beregnet. Jeg spurte om jeg kunne komme tilbake senere på dagen å hente den, det var da ok. Kom tilbake senere, og det var andre folk på jobb. Da det var min tur bare pekte jeg på pakken (den lå ikke sammen med resten men bare litt bak skranken) og sa at jeg skulle ha den med nå siden mamma hadde kommet med bilen. Trengte ikke vise hentelapp eller noe, bare sa den var min.. De kunne jo kanskje sjekket at hentelappen min stemte overens med pakken og sånt da..
Gjest Wind Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Det er ikke akkuratt et lite sted der alle kjenner hveradre. Bor vel om lag 10 000 i området som sogner til (kan man si det?) dette postkontoret. Husker en gang jeg skulle hente en pake for mamma, hadde med hentelapp, men da jeg kom å skulle hente den var den kanskje tre ganger større enn jeg hadde beregnet. Jeg spurte om jeg kunne komme tilbake senere på dagen å hente den, det var da ok. Kom tilbake senere, og det var andre folk på jobb. Da det var min tur bare pekte jeg på pakken (den lå ikke sammen med resten men bare litt bak skranken) og sa at jeg skulle ha den med nå siden mamma hadde kommet med bilen. Trengte ikke vise hentelapp eller noe, bare sa den var min.. De kunne jo kanskje sjekket at hentelappen min stemte overens med pakken og sånt da.. :overrasket:
ToveM Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Det skal ikke være problem å hente andre sine pakker på postkontoret, så sant en har original hentelapp, det gjelder altså ikke for hentelapp skrevet ut fra sporingssiden på nettet. Da skal en måtte vise legitimasjon i tillegg. (hvis ikke reglene har endret seg i det siste)
angeleyes Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 Jeg har hentet pakker for kjæresten uten annet enn hentelappen. Skal gå greit det.
Gjest Elfrida Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 Har man med hentelappen fra postkassa vil jo det si at man har tilgang til postkassen der pakken ville vært lagt hvis det ikke var for at den var for stor, evt. at man har fått lappen av mottaker for å hente den. Jeg har ikke hatt problemer med å hente pakker for andre. Det er noe annet hvis det er rekommandert selvfølgelig.
Gjest Grafica Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Rekommanderte pakker kan kun hentes ut av personen den er adressert til. Ellers kan hvem som helst plukke opp pakker... Noe som kan være ganske skummelt til tider. Var en sak i en kommune her i distriktet for noen år siden, hvor noen forsynte seg med pakkelappene i postkassene og tjente flere tusen kroner på å selge innholdet...
juliane Skrevet 10. mars 2009 #15 Skrevet 10. mars 2009 Jeg måtte vise legitimasjon for å hente en pakke på posten i går, det var en helt vanlig pakke og jeg hadde hentelappen som lå i postkassa. (Altså ikke en jeg hadde printet ut selv.)
Gjest Wind Skrevet 10. mars 2009 #16 Skrevet 10. mars 2009 Tydeligvis litt varierende praksis med dette, ja.
effy Skrevet 11. mars 2009 #17 Skrevet 11. mars 2009 Mannen henter mine pakker på posten. Synes egentlig det er rart at man ikke må vise legitimasjon.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #18 Skrevet 11. mars 2009 Kan andre hente pakker på posten, som har kommet i mitt navn, så lenge han eller hun har med hentelappen? Eller må man ha med en "godkjennelse", f.eks. en lapp der det står at det er greit at XXX henter pakken, der man har skrevet under? Evt. at den som henter har med legitimasjonen min, f.eks., og viser den? Eller må man hente selv? her går det greit, de vet hvem vi er på posten. Må vel ha med leg om du ikke er kjent
MissMe Skrevet 11. mars 2009 #19 Skrevet 11. mars 2009 Samboeren min henter ofte pakker for meg, ikke noe problem
Leifr Skrevet 11. mars 2009 #20 Skrevet 11. mars 2009 Rekommanderte pakker kan kun hentes ut av personen den er adressert til. Eller en person med fullmakt skrevet av adressaten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå