Gå til innhold

Bruden eller brudgommens hjemsted?

Anbefalte innlegg

Gjest Rajlia
Skrevet

Heisann,

Jeg lurer på hvor dere gifter dere? Ikke hvor det rent geografisk er, men om det er brudens hjemsted, brudgommens hjemsted, stedet dere bor nå, eller eventuelt et helt annet sted (utlandet f.eks.)?

Tradisjonelt er det vel brudens hjemsted, men vi har valgt å ha bryllupet på min kommende manns hjemsted. Dette fordi vi bor i nabobyen til der jeg kommer fra, og sannsynligvis blir boende i området i fremtiden. Han kommer fra andre kanten av landet, og da synes jeg det er en fin "gest" at bryllupet arrangeres på hans hjemsted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss også på hjemstedet til min kjære :)

Skrevet (endret)

Vi gifter oss her vi bor nå. Det er sentralt, enkelt å komme til for tilreisende (flyplass, tog, osv). Masser av hoteller. Mye å velge mellom når det gjelder lokale, catering, fotograf, frisør, blomster osv. Gratis kirke. Enkelt å planlegge, siden vi bor her. Og det er midt i mellom hjemstedene våre. Mange av gjestene bor også her vi bor. + at mange har venner og familie her som de kan overnatte hos. Så det er mest praktisk å ha det her på mange måter.

Endret av Jade
Skrevet

vi gifter oss på mitt hjemsted (altså bruden) :)

Gjest Frøken Freken ii
Skrevet

På vårt nåværende hjemsted. Ingen av oss som er herfra, men det er her vi har lyst til å bo, så da blir det det:)

Skrevet

Vi er fra samme kommune, og skal gifte oss der (ikke der vi bor nå), men i brudgommens kirke. Har fått noen reaksjoner fra den voksne garde på at vi ikke har valgt brudens kirke, men det får vi heller tåle. ;)

Skrevet

Vi vet ikke enda, er midt i den diskusjonen!! :)

Alternativene er

1: mitt (brudens) hjemsted - to timer unna her vi bor nå.

2: brudgommens hjemsted, hvor vi bor.

3: fjellbygda der vi har hytte.

Verken mitt hjemsted eller hans hjemsted har flust med festlokaler eller overnattingssteder (små steder), så vi må nok tenke litt til...

I tillegg er kirken på mitt hjemsted stor (600 sitteplasser), og jeg synes det blir så tomt der... Uansett om vi blir 70 stykker, som vi kanskje blir, så er det jo lite i en stor kirke! Men i kirken her har jo min kommende mann giftet seg tidligere, så det ønsker vi ikke. Da må det bli en annen kirke i bygda her...

Ikke lett, dette her! :)

Skrevet

Vi gifter oss på mitt hjemsted! :)

Gjest Gjest
Skrevet

dette var veldig vanskelig å bestemme, men er veldig glad for valget. vi valgte å gifte oss der vi bor nå, som også er brudgommens barndomssted.

Skrevet

Vi gifter oss i den kirka vi sokner til, det er også kirka sambo ble døpt og hans foreldre giftet seg i, men han er ikke oppvokst her. Det var overhode ikke noe vanskelig valg, spesielt ikke siden mine foreldre har flyttet fra mitt hjemsted.

Skrevet

I Italia :) Ingen spesiell grunn, men tenkte "hvorfor ikke".. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har valgt å gifte oss i vår felles hjemby, men i hans kirke. Den er liten og koselig i forhold til min "katedral". Dvs at vi velger bort byen vi bor i o utlandet, her hvor vi møttes og alt er billigere..

Skrevet

Vi er fra samme sted og vi bor der fortsatt, så da var ikke valget så veldig vanskelig..

Skrevet

Vi gifter oss i min hjemby, men vi bor også her da :)

Tror egentlig vi ville giftet oss her, uansett hvor vi hadde bodd..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gifter oss i brudens hjemby... :)

Vi bor i brudgommens hjemby som er laaaaangt fra min, så da syns vi det var en fin anledning til at hans familie og våre venner fikk se hvor jeg kommer fra!

Skrevet

Vi gifter oss i hans hjemby, men ikke i "hans" kirke. Valget på hans hjemsted var veldig naturlig, i og med at det er her vi skal bo, og det er her vi har mest venner og familie begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...