Gå til innhold

Hvor god er du på å kjenne igjen hunderaser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen taler for seg selv -- en litt lang test på rundt 140 spm. -- prøv da vel :-) Skriv gjerne hvilken prosent du klarte!

Hvem er best på hunderaser her på KG? ;-)

Lykke til!

Breed Recognition Game

Videoannonse
Annonse
Skrevet

98 rette av 157, 62,42 %. Ble litt overrasket over meg selv siden jeg egentlig ikke vet så mye om hunderaser. :sjenert:

Skrevet

Jeg fikk 157 av 157 korrekt! :duskedame:

Skrevet

Your overall score was 147 out of 157. This means you identified 93.63% of the dogs correctly

Hadde det vært på norsk skulle jeg klart alle, men noen av de engelske navnene er veldig forskjellige fra de norske

Skrevet

Jeg fikk 91 av 157

57.96%

Og med de hundekunnskapene jeg har, synes jeg det var bra gjettet!! :)

Skrevet (endret)
Jeg fikk 157 av 157 korrekt! :duskedame:

haha, du er enda større nerd enn meg. :fnise: Jeg fikk;

Your overall score was 155 out of 157. This means you identified 98.73% of the dogs correctly.

Men var egentlig ganske lett, når alternativene er såpass ulike. Til gjengjeld var en del av bildene ganske utypiske da...

Endret av la Flaca
Skrevet

Hehehe. Nei, jeg hadde nok ikke klart 157 uten alternativer. På noen av dem brukte jeg elimineringsmetode - og rasen Plott har jeg aldri hørt om før. :overrasket:

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg fikk 135 av 157. Er ganske fornøyd.

Skrevet

Your overall score was 145 out of 157. This means you identified 92.36% of the dogs correctly.

fornøyd med det :D

Skrevet

Jeg fikk:

Your overall score was 98 out of 157. This means you identified 62.42% of the dogs correctly.

Mange visste jeg, men brukte vel elimineringsmetoden på like mange :fnise:

Syns jeg har sånn passe peil til å ha generelt lite hundekunnskaper :)

Men har fått hund nå, så da hjelper det nok etterhvert :jepp:

Gjest antigartner
Skrevet

131 av 157 på meg.

Jeg sliter med de små hunderasene, ser jeg.

Er det ikke rart at når en bedriver eliminering, og det står igjen to hunderaser som det kan være, da gjetter en feil :) ?

Skrevet
131 av 157 på meg.

Jeg sliter med de små hunderasene, ser jeg.

Er det ikke rart at når en bedriver eliminering, og det står igjen to hunderaser som det kan være, da gjetter en feil :) ?

Jo, og så kommer man på idet man trykker at "Nei, det jo helt sikkert den andre!!"

:murvegg:

Skrevet

Var flinkere med hunderaser enn jeg trodde: :)

"Your overall score was 128 out of 157. This means you identified 81.53% of the dogs correctly."

Skrevet

Your overall score was 153 out of 157. This means you identified 97.45% of the dogs correctly

Hadde håpet på 100 % jeg da, ettersom jeg har nilest hundebøker siden jeg var liten :)

Skrevet (endret)

157 av 157, og selvfølgelig fornøyd med det! :)

Enig med la Flaca i at testen ikke var så veldig vanskelig, fordi alternativene var så forskjellige. Men en del av bildene var særdeles lite typiske for rasen!

Uansett så har jeg fått bekreftet at de hyllemeterne med hundebøker som har blitt pugget, og alle de timene jeg har brukt på utstillinger i inn- og utland opp gjennom årene, har kommet til nytte...

(For det finnes jo mennesker som av en eller annen grunn mener at man burde bruke tiden sin til noe annet!! ;) )

Endret av Modic
Skrevet

Jeg blir glad av å høre at det ikke bare er jeg som har pugget og nilest hyllerader med hundebøker opp igjennom årene. ;):smilorange:

Skrevet

Your overall score was 147 out of 157. This means you identified 93.63% of the dogs correctly.

Veldig fornøyd med det altså :enig: Ble en smule lei der på slutten... ;)

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

102 av 157, er strålende fornøyd til å være en katteelsker... :ler:

Ble en smule lei på slutten jeg også, utrolig hvor mange hundetyper som finnes og for ikke å snakke om alle varianter bare av terrierrasen.

Skrevet

"Your overall score was 155 out of 157. This means you identified 98.73% of the dogs correctly."

Slurvet på en Australian Shepherd, skammer meg over den (gjettet black and tan coonhound, siden hunden var black and tan), og trodde en Irsk vannspaniel var en Amerikansk vannspaniel. Må imidlertid innrømme at mange av terrierene hadde blitt klassifisert som "en-eller-annen-terrier" hadde det ikke vært for alternativene...

Skrevet

157 her også! :danse:

Gjetta på noen, da. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...