Gå til innhold

Litt morsomt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vet det er stygt av meg, men jeg får litt hetta av avholdsmennesker (og alle andre fanatikere i grunnen) som "bare" er det fordi "alkohol er noe fæle greier", så her er en historie jeg synes er litt morsom: Jeg var i et bryllup, hvor hele den ene familien var avholdsmennesker, den andre ikke. Det ble gjort sånn at de som ville ha alkohol til maten, fikk det, de som ikke ville fikk cider. (Resten av festen var alkoholfri. Skrekkelig kjedelig, synes nå jeg.) Etterpå fant de imidlertid ut at det var cider med alkohol de hadde drukket! Gjett om de ble lange i maska! :hoho: Ikke kunne de skylde på andre enn seg selv heller, det var de som hadde ordnet cideren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må le litt. Men samtidig er det jo en katastrofe.

Tenk om noen av dem hadde gått på Antabus, eller var gravide.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men antakelig var det cider med 0.2 eller O.8% eller noe -og det skal man drikke noen liter av (forresten mengder av liter på STYRTEN) får å bli påvirket..... :ler:

jeg må le jeg også -blir komisk da!

men må også le av folk som tror avholds ikke "tåler" en dråpe alkohol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lyst til å være en gammel gretten kjerring, og fanatikere er ikke morsomme, men det finnes faktisk noen som blir syke av å innta alkohol. Jeg synes dette er litt respektløst, begrunnet med at folk faktisk må få lov til å velge selv, uansett om de er kjedelig eller ikke. Folk som bestandig er drita er heller ikke morsomme, og har det heller ikke morsomt selv. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg synes ikke dette var morsomt, jeg, av de samme grunnene som Mother of the bride nevner. Dessuten synes jeg det er respektloest aa omtale avholdsmennesker som fanatikere. Det finnes mennesker som ikke liker verken oel, vin eller sprit, og som foretrekker aa drikke andre ting, uten at de tror at alkohol er synden og styggemannen selv. Naar det er sagt, er det neppe noen som stryker med av noen glass med 0,2-cider. Det er jo alkohol i kefir ogsaa...

(Og nei, jeg er ikke avholdsmenneske!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har ikke lyst til å være en gammel gretten kjerring, og fanatikere er ikke morsomme, men det finnes faktisk noen som blir syke av å innta alkohol.  Jeg synes dette er litt respektløst, begrunnet med at folk faktisk må få lov til å velge selv, uansett om de er kjedelig eller ikke.  Folk som bestandig er drita er heller ikke morsomme, og har det heller ikke morsomt selv.  Beklager.

Respektløst å le mener du? Synes det var morsomt jeg! De hadde bare seg selv å takke også. Klart det hadde vært skummelt dersom en av dem virkelig ikke tålte alkohol, da hadde jeg selvfølgelig ikke ledd, men sånn var det nå ikke.

Jeg synes heller ikke drita mennesker er morsomme. De fleste drikker da med måte i et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har jobbet med rusproblematikk i mange år, både rusmisbrukere og sosialarbeidere som arbeider med rusmisbrukere. Hvorfor er vi så opphengte i dette med alkohol? Hvorfor er mangel på alkohol og folk som ikke drikker alkohol alltid nevnt i "negative" sammenhenger.

Minner meg litt om da vi var 14 og de som ikke røykte var teite....

Å ikke drikke alkohol er et valg - enkelt å greit. Skal ikke gjøre dette til en alko-tråd, men synes løsningen var grei; de som vil drikke gjør det, de andre gjør det ikke.

Tenk om det var noe annet? Tenk om du var vegetarianer og fikk, intetanende, servert kjøtt? Eller noe annet dumt. Jeg synes det å more seg stort i denne spesielle saken (til pass for dem, idiotene som nesten ødela brulluppet ved å ikke ha alkohol der...) vitner om en viss smålighet og fordommer mot avholdsfolk jeg ikke ønsker å spekulere i årsaken til.

Ja, jeg er gjest. Ja, jeg drikker alkohol, noen ganger med måte, andre ganger ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å sitte å si at det var deres egen feil blir vel litt dumt, det var vel ikke alle på den ene siden som hadde gått til anskaffelse av cideren? hvor mange mennesker behøver en for å skaffe drikke?

Jeg er avholdt menneske, og er stolt av det, jeg har ingeting i mot at andre mennesker drikker, men jeg ahr i mot mennesker som ikke kan respektere min avgjørelse for å være avholds menneske. hva som er grunnen til at jeg ikke drikker, er det ingen som har noe med, om jeg blir syk eller om jeg bare ikke vil drikke, har ingen noe med, men jeg føler at jeg må stå til ansvar ovenfor mennesker som drikker. jeg forsvarer meg ikke, for det behøver jeg ikke, men jeg er lei av mennesker som synes jeg er kjedelig bare fordi jeg ikke drikker alkohol.

Vi kommer til å ha alkohol i bryllupet våres når vi gifter oss, men om noen velger å ikke drikke er det hel opp til dem, og jeg personlig kommer til å sørge for at der er alkoholfritt tilgjengelig.

Om det er noe å le av NEI det synes jeg ikke, for det kan være mange grunner til at en velger å ikke innta alkohol, og de grunnen skal en ikke behøve å måtte forklare i tide og utide.

Jeg sier bare stakkars de menneskene som ikke klarer å ha det gøy uten å måtte drikke

jeg dømmer ingen, for jeg lever med en mann som nyter alkohol når vi er på fest, men igjen han nyter den. Å drikke seg drita full er slikt som jeg ser på som fjortis fakter

ha respekt for hverandre selv om en drikker eller ikke drikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å herregud for noen snerpete mennesker! Klarer ikke dere som er avholds å le av dere selv eller? Dere kan også spare dere å slenge på kommentarer av typen "jeg liker ikke fulle mennesker, det er så fjortis", de fleste voksne mennesker som drikker alkohol gjør det faktisk med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

det var jo det at de som ikke ville ha alkohol selv skaffet alkoholholdig 'cider som var morsomt.. og det VAR morsomt!!

om man ikke kan le av ufarlige feil, hva kan man le av da?? :roll:

takk for en morsom historie.. jeg trengte noe å le av..

(minnet meg om min far som plutselig kan ombestemme seg for smaken på noe når han får høre om alkoholinnholdet.. han har ikke noe mot alkohol, men er hellig overbevist om at han ikke liker det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke dette var så fryktelig morsomt og noe å le av. Enig meg Helenius og mother of the bride. Jeg er heller ikke avholds...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ufarlige feil kan ingen for.

Men å le av dem etterpå som ble lei fordi de hadde drukket alkohol, er en uting. Hvorfor kan ikke de respekteres for det valget de har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ufarlige feil kan ingen for.

Men å le av dem etterpå som ble lei fordi de hadde drukket alkohol, er en uting. Hvorfor kan ikke de respekteres for det valget de har gjort?

jeg ler av at det ble gjort en feil.. av nettopp dem det var viktigest for å unngå feilen...

at de ble lei seg er ikke det jeg ler av (det ble heller ikke fokusert på i det opprinnelige innlegget)

dette innlegget har ingenting med å ikke respektere avholdsvalget å gjøre..

hadde det vært så mye bedre om en som hatet blåbær selv hadde skaffet lassevis av blåbær til sin egen dessert? da hadde vi sagt (særlig etter at h*n hadde gomlet i seg det hele uten å reagere ;) )

folk må selv ta ansvar for sine valg og sine drikke kjøp..

feil må man kunne le av.. særlig når ingen skade har skjedd!

dersom du har noe i mot alkohol, så bør du i det minste lese utenpå flasken! og gjør du ikke det, så synes jeg IKKE synd på deg.. ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man skal ha respekt for andre mennesker, og den historien der var slett ikke morsom fordi den neste lyser av forakt for mennesker med andre standpunkt enn hva man har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg ler av at det ble gjort en feil.. av nettopp dem det var viktigest for å unngå feilen...

at de ble lei seg er ikke det jeg ler av (det ble heller ikke fokusert på i det opprinnelige innlegget)

dette innlegget har ingenting med å ikke respektere avholdsvalget å gjøre..

hadde det vært så mye bedre om en som hatet blåbær selv hadde skaffet lassevis av blåbær til sin egen dessert? da hadde vi sagt (særlig etter at h*n hadde gomlet i seg det hele uten å reagere ;) )

folk må selv ta ansvar for sine valg og sine drikke kjøp..

feil må man kunne le av.. særlig når ingen skade har skjedd!

dersom du har noe i mot alkohol, så bør du i det minste lese utenpå flasken! og gjør du ikke det, så synes jeg IKKE synd på deg.. ærlig talt!

:enig: Takk for støtten, gjest! (Det var meg som startet tråden.)

Siste gjest: Jeg respekterer andre menneskers valg og jeg forakter ikke mennesker med andre standpunkt enn meg selv. (Men jeg innrømmer gjerne at jeg ikke ser poenget med å være totalt avholdene fra enkelte ting (lovlige, selvfølgelig), f eks alkohol eller kjøtt. Likevel respekterer jeg at andre ønsker å avstå! Ser du poenget?) Ganske kjapp til å dømme, du! Som den andre gjesten og de fleste andre forsto, lo jeg av tabben, ikke at de ble lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...