Gå til innhold

Frosting av vinduer / folie


Felicia

Anbefalte innlegg

Jeg og min :hjerte: kjære :hjerte: fant drømmehjemmet vårt i vinter og flyttet inn i januar. alt er slik vi har drømt om med rosetter og stukkatur i taket, orginale tre-gulv og stoore vinduer :D

Det eneste som er litt dumt er at det er stooort vindu på badet også...Og over gata fra baderommet har nabogåren stuevinduene sine så jeg er litt engstelig for at det skal gå an å se inn på badet. (jeg er blyg :oops: )

Nå har jeg tykke gardiner foran vinduet og da slipper ikke noe lys inn og det er jo litt trist.. (Liker lys 8) )

Jeg så på ett av disse oppussingsprogrammene på BBC og der brukte de en slags folie på vinduer så jeg, som gjorde at det så ut som at de var frosta og ble dermed svært ugjennomsiktige... (jippii!!) :enig_animasjon:

Da kan jeg ha sånne florlette gardinger som jeg har lyst på...

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i vindus-folie / frostet folie her i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Har sett slikt hos Jernia, men det var i Bergen. Vil tro at de fleste større fargehandlere fører dette, hvis ikke bestiller de det nok til deg.

Gi en lyd om resultatet da, jeg har også vurdert dette på baderomsvinduet. Jeg har også sett på TV at de har malt vinduet med en spesiell maling som gav samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Skal se om jeg finner en Jernia i morgen (håpe håpe at de har folie der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så fins det glassmaling med samme effekt. Det får du hos malerforretninger med godt utvalg. Da kan du jo sprite opp med sjablonger i tillegg til bare frosting av glasset :)

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassmaling? Det visste jeg ikke fantes... Så lurt! Nå har jeg masse å gå ut å se etter! Tusen takk for tipsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra hvis du finner noe som blir bra. Skulle hatt noe sånt på viduet jeg og. Nå har jeg persienner foran hele vinduet, men det blir så mye støv på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerforeldrene mine har sånn folie som du snakker om, og den er kjøpt her i Tromsø, så jeg vil tippe at man får tak i den på de fleste vanlige malerforetninger og byggeforetninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet folie! :hoppe:

Takk for alle tips - jeg stakk innom en malingsforretning på vei hjem fra jobb, (En sånn "Maling 1000" - teit navn egentlig) og der hadde de det. Til bare 39 kroner meteren også! Jeg som så for meg at det kom til å bli en kostbar greie... Nå må jeg bare få avfettet vinduene som skal det klistres over en lav sko :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått privatliv på badet!! :hoppe:

En selvfølge for mange føler jeg nå at vi endelig har oppnådd med våre "nye" frostede vinduer :D

Jeg stakk innom nærmeste malerforretning på vei hjem fra jobb og tror du ikke de hadde folie der til kun 39 kroner meteren... o lykke! Kunne nesten ha kysset han bak disken da han sa det :oops:

Det er sånn selvklebende, men det var litt knotete å legge på... Vinduet måtte være helt tørt, ikke noe fettmerker på, ikke såpe.

Så måtte den folien legges forsiiiiktig på og bruke en sånn gummisak til å dytte alle luftbobler ut etterhvert som vi la den nedover vinduet... Brukte kansje en halvtime på en meter. Men fint ble det når vi ble ferdig :D

Tusen takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hvordan ser det ut utenifra? Jeg har som sagt ønsket meg samme løsning på badet, men baderomsvinduet ligger i inngangspartiet så det må ta seg bra ut fra den siden også.

Slippes lyset greit igjennom?

Nå er det du som har svarene og jeg spørsmålene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfra?!? Det har jeg jammen meg ikke tenkt på... :oops:

Skal sjekke når jeg kommer hjem!

Ellers så slippes det masse lys gjennom så det føles som om jeg har fått et nytt bad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket hvordan folien ser ut utenifra, og det ser ut som at det er damp på vinduene - tro hvor ikke naboene må lure nå :)

Er litt usikker på hvordan det ser ut på nært hold for leiligheten er i 5. etasje og jeg sto på bakken, men det ser da visserlig ut som damp... Naboene må jo tro at jeg er den badenymfen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 år senere...
Jeg og min :hjerte: kjære :hjerte: fant drømmehjemmet vårt i vinter og flyttet inn i januar. alt er slik vi har drømt om med rosetter og stukkatur i taket, orginale tre-gulv og stoore vinduer :D

Det eneste som er litt dumt er at det er stooort vindu på badet også...Og over gata fra baderommet har nabogåren stuevinduene sine så jeg er <span style='color:red'>litt</span> engstelig for at det skal gå an å se inn på badet. (jeg er blyg :oops: )

Nå har jeg tykke gardiner foran vinduet og da slipper ikke noe lys inn og det er jo litt trist.. (Liker lys 8) )

Jeg så på ett av disse oppussingsprogrammene på BBC og der brukte de en slags folie på vinduer så jeg, som gjorde at det så ut som at de var frosta og ble dermed svært ugjennomsiktige... (jippii!!) :enig_animasjon:

Da kan jeg ha sånne florlette gardinger som jeg har lyst på...

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i vindus-folie / frostet folie her i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Merete_*

Vi har også flyttet inn i nytt hus nå. Det er 3 (!!!!) vinduer på badet, så noe måtte jo gjøres.

Jeg har sjekket Maxbo, Ikea etc. og fant det billigste og beste (?) alternativet på tapetshop.no. Bestilte på nett, og fikk levert ganske raskt.

De vi kjøpte var helt frostet (uten mønster), uten innsyn. Slipper allikevel lyset fint inn.

Vinduene våre har sprosser øverst, så la folie på 2/3 av vinduet og hang opp liftgardin øverst (Ikea, 30,-). Veldig fornøyd! :enig:

På toalettet i 1 etg. har vi også satt opp folie. Dette ble kjøpt på Maxbo, og er også helt greit. Men dette gir noe mer innsyn, og var litt vanskeligere å sette opp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...