Gå til innhold

Endelig i gang!


Gjest marihan

Anbefalte innlegg

Gjest marihan

Etter å ha sniklest i mange av treningsdakbøkene noen dager, så har jeg bestemt meg for å starte min egen. Jeg har egentlig hele livet omtrent holdt på med diverse idretter, som svømming, handball og dans. Etter at jeg flyttet for 2 år siden og begynte å studere, så har det dessverre gått nedover med treningen og motsatt vei med vekta :sukk: Nå har jeg imidlertid bestemt meg for at nok er nok! Mars 2009 skal bli den måneden hvor jeg endelig kom igang igjen med treningen.

Jeg har treningskort på et senter, og i tillegg har jeg bestemt meg for å begynne og svømme igjen. Jeg vil ikke være for offensiv i begynnelsen, så jeg setter meg som mål med 10 treninger i mars.

Treninger hittil:

1. mars - 60 min aerobic/styrke gruppetime

6. mars - 30 min utholdenhet (ellipsemaskin), 50 min styrke på apparater

8. mars - 60 min aerobic/styrke gruppetime

Planlagte treninger kommende uke:

10. mars - svømming. Jeg har ikke svømt på år og dag, så jeg aner ikke hvor lenge og hvor langt jeg kommer til å svømme. Jeg ser det litt an :)

12. mars - utholdenhet/styrke ca 60min

(14. mars) - jeg skal på et dansekurs denne dagen, men jeg vet ikke helt hvordan det er lagt opp, så jeg får se om jeg kan regne det som en treningsøkt eller ikke ;)

Utfordringer fremover:

-Jobb. Jeg jobber veldig intensivt i fbm med regnskapsavslutning hver måned (deltidsjobb), så da gjelder det å finne tid og overskudd til å trene.

-Eksamesperiode. Jeg er veldig streng med meg selv i denne perioden og liker veldig godt å oppnå gode resultater. Men det burde jo bare gjøre godt med pause fra lesingen i form av trening?

-Mat. Jeg er ikke noe flink til å spise regelmessig, og ender alltid opp med å være kjempesulten når jeg er ferdig å trene, og trykke i meg masse mat når jeg kommer hjem. Hva er bra å spise etter trening?

Vel, da føler jeg i hvertfall at jeg er litt i gang!! Håper denne boken kan være med å motivere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Hei Miss Shorty!

Jeg begynte med jazzballett og holdt på med det et par år, før jeg etterhvert ble med i en gruppe som drev med hip hop/streetdance. Jeg var i tillegg instruktør i barnedans og swing.

Driver du med dans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er grasiøs bare i mitt eget hode :ler:

Når det gjelder eksamensperioden, er det digg å trene før jeg drar på lesesalen, syns jeg. Hva synes du om å trene tidlig? Tror absolutt av hjernene våre har godt av trening i en sånn periode :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Ja, det er sikkert ikke dumt. Jeg synes det er greit å trene tidlig, bare det ikke blir for tidlig ;) Får se det litt an tror jeg, eksamene mine er ikke så tett i hverandre dette året, så kanskje jeg ikke får det så travelt likevel.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

I dag var jeg og svømte, og det var så herlig :) Det var sinnsykt tungt de første 300 meterne, men jeg tror jeg åpnet litt for hardt. Jeg endte til slutt opp med 1250 meter. Da jeg drev på med svømming lå vi på rundt 3000-4000 m pr. trening, men det er jo år og dag siden så det blir jo feil å sammenligne med det. Jeg er fornøyd med dagens innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

I dag svømte jeg 1500 meter :) Hadde egentlig styrketrening på programmet, men jeg måtte plutselig på jobb, så da er det en lang omvei å dra til treningssenteret. Er fornøyd med at jeg dro og svømte i stede, jeg kunne lett funnet på å droppe hele greia :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

I dag var jeg på dansekurs. Kjempemorsomt og svetten rant!! :) Så da regner jeg det som en trening, og har dermed 6 treninger til nå i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Er ikke så mye inne på KG for tiden, men greit å skrive ned her så jeg jeg holder oversikt. Denne uken har jeg svømt både tirsdag og torsdag. Satser på å få trent styrke i helga :) Er oppe i 8 treninger så langt i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...